تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۷۷۵۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آلودگی‌هایی که موجب سقط جنین می‌شوند
یک متخصص زنان و زایمان عوامل و آلودگی‌هایی که موجب سقط جنین می‌شوند را برشمرد.

زهرا سهیلی‌پور با بیان اینکه یکی از علل سقط جنین مادران وجود پارازیت‌های ماهواره‌ای است، اظهار کرد: سقط در زمان کمتر از پنج ماهگی بارداری برای جنین اتفاق می‌افتد، اما تاثیر پارازیت‌ها بر مرگ جنین هنوز ثابت نشده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، آلودگی آب را از علل دیگر سقط جنین دانست و گفت: در صورت اثبات سرب در آب برخی مناطق، این امر می‌تواند در افزایش سقط جنین موثر باشد.

سهیلی‌پور با بیان اینکه استفاده از وسایل آرایشی برای زنان باردار توصیه نمی‌شود، ادامه داد: اگر چه استفاده از رژ لب به دلیل داشتن سرب در زنان باردار مناسب نیست، اما لب به تنهایی نمی‌تواند جذب بالایی از سرب داشته باشد.

وی با بیان اینکه مواد آرایشی استاندارد حاوی سرب نیستند، اضافه کرد: اگر زنان باردار از لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته و فاسد استفاده کنند، احتمال چنین امری امکان پذیر است، اما در هر صورت امکان جذب سرب از طریق فضا و تنفس برای زنان باردار بیشتر است.

این متخصص زنان و زایمان تصریح کرد: افزایش سن پدر و مادر در بارداری یکی دیگر از دلایل سقط جنین است، همچنین با افزایش سن والدین، ناهنجاری‌های کروموزمی در جنین نیز بیشتر می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار