تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۷۷۵۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رحیم صرخی:
حل مشكلات منطقه صرخه به کندی پیش می‌رود
عضو شوراي شهر فتح‌المبين گفت: اين شهر زيرساخت هاي مناسبي در حوزه شهري ندارد و رفع مشكلات منطقه صرخه با روند كندي پيش مي رود.

رحيم صرخي در تشريح ظرفيت ها و مشكلات اين شهر گفت: اين شهر با مشكلات زيرساختي زيادي روبروست كه به رغم همت شهرداري و پيگيري شوراي شهر، رفع آنها با روند كندي همراه است. براي مثال مي توان از نبود اورژانس و آمبولانس با توجه به فاصله بيش از ۲۰ كيلومتري با شهر شوش نام برد كه همين مشكل باعث مرگ مصدومان و حادثه ديدگان زيادي در اين شهر شده است.

وي افزود: وضعيت روشنايي اين شهر نيز با مشكلاتي همراه است و با وجود پيگيري هاي شورا و همچنين شهرداري، با كم كاري اداره برق مواجه شده و همين باعث كند شدن روند روشنايي شهر شده است.
 
صرخه اضافه كرد: متاسفانه فضاي ورزشي در اين شهر وجود ندارد و حتي زمين فوتبال مناسبي براي جوانان علاقه مند نيز تدارک دیده نشده است. اميدواريم كه با همكاري تربيت بدني اين مهم انجام شود.

متاسفانه فضاي ورزشي در اين شهر وجود ندارد و حتي زمين فوتبال مناسبي براي جوانان علاقه مند نيز تدارک دیده نشده است.

عضو شوراي فتح المبين ساخت مجتمع آبرساني، گازرساني به شهر، بازسازي آسفالت جاده فتح‌المبين ‌ـ صرخه، تكميل پل زعن، ساخت ايستگاه برق مختص فتح المبين، حل مشكلات كشاورزي و منابع طبيعي منطقه و نيز ايجاد اورژانس و درمانگاه و داروخانه شبانه روزي را از جمله ضرورت هاي فوريتي اين شهر عنوان كرد و از دولت خواست با تامين اين زيرساخت ها، اهالي شهر فتح المبين را كه در هشت سال جنگ دوشادوش رزمندگان به دفاع از كيان اسلامي پرداخته و اينك نيز ميزبان دو ميليون كاروان راهيان نور هستند، ياري كند.  

صرخه از سال ۱۳۹۰ به «فتح المبين» تغيير نام داده است. اما به رغم تغيير نام اين شهر، با توجه به بافت اجتماعي، كماكان اين منطقه با نام صرخه معروف است. صرخه تاثير زيادي بر رشد اقتصادي منطقه دارد به طور ‌كه قطب كشاورزي شهرستان شوش به شمار مي رود.
 
زمینه مهیا اما زیرساخت ضعیف
 
قاسم منصور آل کثیر از فعالان میراث فرهنگی خوزستان در خصوص منطقه فتح المبین گفت: این شهر باستانی در دوران جنگ تحمیلی به واسطه موقعیت جغرافیایی آسیب های جدی و فروانی از سوی نیروهای عراقی دیده است.

آل کثیر اظهار کرد: از جمله آسیب های وارده در زمان جنگ هشت ساله بر این محوطه تاریخی تخریب سازه های منصوب به کاخ در بخش جنوبی این شهر مهم به وسیله گلوله های خمپاره است که خسارتهای جبران ناپذیری را بر این شهر وارد کرد.
 
وی توضیح داد: سفر بيش از دو ميليون نفر در قالب كاروان راهيان نور و گردشگري جنگ به اين منطقه، ظرفيت مهمي را در اين بخش فراهم ساخته كه با برنامه ريزي مي توان از آن براي توسعه زيرساختها و رونق اقتصادي منطقه شمال خوزستان بهره گرفت.

این فعال میراث فرهنگی یادآور شد: آثار شهري «ايوان كرخه» در نزديكي مسير بين شهر فتح المبين و روستاي صرخه صالح داود كشف شده كه مي تواند عاملي مهم براي جذب توريست و رونق اقتصادي اين منطقه باشد. اما شهر فتح المبين به رغم اين ظرفيتها گرفتار مشكلات و كمبودهايي در زمينه آب، بهداشت و درمان، فضاي آموزشي و جاده است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار