تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۷۷۵۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شریف‌مخمل‌زاده تأکیدکرد:
نگاه ویژه به سه اصل اعتدال، خردورزی و حفظ وحدت در بزرگداشت نهم دی
مدیرکل امور اجتماعی ـ فرهنگی استانداری خوزستان گفت: در برنامه‌های بزرگداشت حماسه نهم دی باید به سه اصل اعتدال، خردورزی و حفظ وحدت در برنامه‌های خود نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

مهرداد شریف‌مخمل‌زاده در اولین نشست ستاد استانی نهم دی که امروز، 25 آذر در سالن اجتماعات معاونت سیاسی ـ اجتماعی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهارکرد: اگر یک بررسی و نگاهی به وضعیت فعلی خاورمیانه و اطراف کشور داشته باشیم، در کشورهایی همچون افغانستان، سوریه، مصر و کشورهای دیگر، وضعیت نابسامانی را مشاهده می‌کنیم. چالش‌ها و تضادهای اجتماعی در این کشورها وجود دارد که هر قدر نقش کشورهای غربی و به خصوص آمریکا در ایجاد آن‌ها هویدا است اما نباید فراموش کرد اتفاقی در این کشورها رخ داده و زمینه را برای این مسائل فراهم کرده است.

وی ادامه‌داد: می‌توان گفت در این کشورها چند اتفاق باید می‌افتاد که نیفتاد. این کشورها باید اعتدال و خردورزی داشته باشند، منافع ملی را درنظر بگیرند و وحدت و یکپارچگی داشته باشند. این اتفاقات در همه این کشورها در طی سالیان طولانی به‌وجود نیامد و نتایج آن را امروز مشاهده می‌کنیم.

شریف‌مخمل‌زاده با بیان این‌که جایگاه جمهوری اسلامی ایران در این میان یک جایگاه باثبات و دارای اقتدار و تأثیر در منطقه و خارج از مرزهای خاورمیانه است، عنوان‌کرد: جمهوری اسلامی ایران اعتدال، خردورزی، توجه به منافع ملی و وحدت و یکپارچگی را پس از پیروزی انقلاب اسلامی به منصه ظهور رساند و باعث شد این اقتدار، عزت و شرف برای کشورمان به‌وجود آید.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان افزود: با توجه به نقش کلیدی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری که فراهم‌کننده این شرایط یعنی‌ اعتدال، خردورزی و حفظ منافع ملی و یکپارچگی بودند، مردم احساس کردند در جایی زندگی می‌کنند که امنیت و آسایش وجود دارد.

وی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در کنترل شرایط بیرون از مرزهای خود اظهارکرد: حادثه اربعین و حجم جمعیت زائران ایرانی نشان داد داعش و یا امثال آن پوشالی هستند و زمینه قدرت و نفوذی که بعضا به غلط و غرض برای آن‌ها منعکس می‌شود، در کشور عراق و حتی سوریه وجود ندارد.

شریف‌مخمل‌زاده گفت: جمهوری اسلامی ایران در جریانات متعددی که طی این سی و پنج سال با آن مواجه بوده را همواره این اعتدال و خردورزی و حفظ وحدت رعایت کرده است. در جریان سال 88 و نهم دی آنچه باعث شد این مساله به منافع ملی ایران و انسجام کشور خدشه‌ای وارد نکند همین اعتدال و خردورزی و وحدت است که اکنون به عنوان یک میراث از نظام مقدس اسلامی تلقی می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با تأکید بر این‌که در برگزاری برنامه‌های بزرگداشت نهم دی باید به این ویژگی‌ها توجه داشته باشیم، افزود: اگر بناست به بزرگداشت این ایام بپردازیم و برنامه فرهنگی داشته باشیم باید به سه اصل اعتدال، خردورزی و حفظ وحدت در برنامه‌های خود نگاه ویژه‌ای داشته باشیم. اگر جریان فتنه، بی‌اعتدالی بود باید در تبیین این مسئله برای مردم بکوشیم و در برنامه‌ریزی‌های خود نشان دهیم که نظام مقدس اسلامی چگونه از این حادثه با ابعاد پیچیده آن موفق بیرون آمد.

وی در پایان با بیان این‌که برنامه‌های شورای هماهنگی به‌صورت مصوب به دستگاه‌های مختلف ابلاغ خواهد شد، خطاب به مسئولان دستگاه‌ها تأکید کرد: در انجام فعالیت‌های خود اعتدال، خردورزی و منافع ملی را باید مدنظر داشته باشیم و به‌عنوان یک انسان اخلاق‌مدار به سیاست بپردازیم.

در این نشست، حجت‌الاسلام سعید جعفری، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و رئیس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی خوزستان با اشاره به برنامه‌های این ستاد به مناسبت بزرگداشت این حماسه، گفت: چاپ ویژه‌نامه و دیدار با خانواده شهید یعقوب بروایه، تنها شهید استان خوزستان در این حماسه از جمله این برنامه‌هاست. در این راستا مسئولان و گروه‌های دانشجویی، دانش‌آموزی، عشایر، طلاب و خبرگزاری‌ها می‌توانند با خانواده این شهید دیدار کنند.

وی طراحی و برگزاری مسابقات نهم دی را از دیگر برنامه‌های پیشنهادی ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی استان دانست و افزود: با توجه به این‌که مقام معظم رهبری تأکید دارند نهم دی یک مسئله تبیینی است و نه شعار صرف، برگزاری مسابقات مختلف در این راستا می‌تواند مؤثر باشد. دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، دعوت از سخنرانان کشوری در مرکز استان و برخی شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های این ستاد است. مراسم محوری شهرستان اهواز، روز 9 دی ساعت 10 صبح در مسجد اعظم اهواز با حضور یک سخنران کشوری برگزار خواهد شد.

همچنین در ادامه این نشست، نمایندگان سپاه ولی‌عصر(عج) استان خوزستان، اداره‌کل تبلیغات اسلامی، لشکر 99 زرهی، شهرداری اهواز، بنیاد شهید و امور ایثارگران، ‌نمایندگی ولی‌فقیه در جهادکشاورزی، اداره‌کل آموزش و پرورش، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، برنامه‌های پیشنهادی خود را به مناسبت نهم دی اعلام کردند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار