تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۷۷۵۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عملیات نجات در آب‌های زیر صفر / تصاویر
وقتی که قهرمان داستان ما خود را آماده شنا در قسمت‌های کم‌عمق یکی از دریاچه‌های برفی نروژ می‌کند، ناگهان متوجه اردکی می‌شود که داخل آب افتاده و نیاز به کمک دارد.

زیست‌نیوز نوشت: «لارس» در رابطه با اتفاق آن روز می‌گوید: اردکی روی قسمت یخ‌زده وسط دریاچه قرار داشت که ناگهان یخ چرخیده و حیوان زیر آن قرار می‌گیرد و آنچنان گرفتار سرمای شدید آب شد که همه حاضران کنار دریاچه با تعجب آن را نگاه می‌کردند. اردک هیچ حرکتی در آب نداشت و به نظر می‌رسید در همان لحظه تمام بدنش یخ زده، از این رو خودم را آماده کردم تا به سمت حیوان گرفتار حرکت کنم. قرار گرفتن اردک در قسمت میانی دریاچه مقداری دسترسی را سخت‌تر می‌کرد.

لارس ادامه می‌دهد: معمولاً در زمستان برای شنا در آب یخ به دریاچه‌های مختلف می‌روم زیرا این تفریح مورد علاقه من است؛ البته بیشتر در قسمت‌ها کم‌عمق و نزدیک به ساحل این کار را نجام می‌دهم تا اگر دچار مشکلات فیریکی شدم دوستانم بتوانند مرا از آب خارج کنند. اما هیچگاه تجربه حضور در قسمت‌های عمیق تر دریاچه‌های یخی را نداشته‌ام اما چاره‌ای نبود باید برای آن اردک بدشانس کاری می‌کردم.

وی به سرعت با حرکت روی یخ‌ها خود را به میانه دریاچه انداخته و به داخل آب وارد می‌شود سپس چند دقیقه‌ای طول می‌کشد تا اردک را از آب خارج کرده و به سمت ساحل می‌برد.

:
:
:
آخرین اخبار