تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۷۷۵۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر فرودگاه آبادان:
طرح اضطراری فرودگاه آبادان تأیید شد
مدیر فرودگاه آبادان گفت: طرح اضطراری فرودگاه آبادان به تأیید رسید.

محمدرضا رضایی امروز اظهار کرد: طرح اضطراری فرودگاه آبادان به تأیید رسید که این موضوع مرحله‌ای از اخذ گواهینامه فرودگاهی‌ است.

وی با اشاره به آیین‌نامه فرودگاهی که به تصویب هیئت دولت رسید، افزود: تمام فرودگاه‌های بین‌المللی و فرودگاه‌های مرز هوایی کشور ملزم به اخذ گواهینامه هستند.

مدیر فرودگاه آبادان تصریح کرد: در این مانور سه پروسه هماهنگی، فرماندهی و ارتباط را در مواجهه با بحران خواهیم داشت که در آن سطوح آمادگی مواجهه با چنین بحرانی مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

رضایی عنوان کرد: در این مانور آمادگی پرسنل فرودگاه در چنین مواقعی توسط بازرسانی که از مرکز به آبادان می‌آیند مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: پیش از اجرای طرح اضطراری مانورهای رومیزی و نشست‌های متعدد با نیروها و ارگان‌های مرتبط و درگیر در اجرای مانور برگزار خواهد شد که جلوگیری از پراکندگی نیروهای شرکت کننده در مانور، تقسیم مسئولیت‌ها برای اجرای هرچه بهتر مانور و هماهنگی هرچه بیشتر واحدهای مربوط مهم‌ترین اهداف تشکیل این نشست است.

رضایی با اشاره به اهمیت اجرای طرح اضطراری عنوان کرد: بررسی نقاط ضعف و قوت عوامل فرودگاهی و غیرفرودگاهی و به حداقل رساندن خسارات احتمالی در زمان بروز سانحه از نتایج اجرای این مانور خواهد بود.

مدیرفرودگاه آبادان خاطرنشان کرد: مدیر و اعضای کمیته  ایمنی فرودگاه آبادان  در راستای تحقق و انجام این مهم  در سال جاری بیش از چهار تفاهم نامه همکاری با ستاد بحران شهرستان، مرکز فوریت‌های پزشکی و آتش نشانی شهرستان، هلال احمر و ... منعقد کردند که در تفاهمنامه‌ها وظایف و مسئولیت‌ها فی مابین طرفین به امضا و ابلاغ شد.

اجرای مانور طرح اضطراری فرودگاه آبادان با هماهنگی دفتر استانداردهای فرودگاهی پنجم و ششم اسفندماه سال جاری اعلام شد.
مرجع / فـارس
برچسب ها: فرودگاه آبادان
:
:
:
آخرین اخبار