تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۷۷۵۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل حمل ونقل وپایانه های خوزستان:
بارانداز در مرز چذابه برداشته شود
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان پیشنهاد داد که بارانداز در مرز چذابه برداشته، و ترانزیت به صورت یکسره از طریق این مرز انجام شود.

مسعود مصدقی اظهارکرد: استان خوزستان صادر کننده کالا به کشور عراق است و هیچ کالایی از عراق وارد این استان نمی شود.

وی افزود: پیشنهاد می شود که کامیون هایی که از خوزستان کالا به عراق حمل می کنند در بارانداز کالای خود را تخلیه نکنند، بلکه در مقصد خود در کشور عراق کالا را تخلیه کنند.

مصدقی ادامه داد: این کار باعث می شود تا از هدر رفت هزینه در پایانه چذابه جلوگیری شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان گفت: متاسفانه مشکلاتی برای پذیرفتن این پیشنهاد از سوی کشور عراق و نیز در خوزستان وجود دارد.

وی اظهارکرد: مسوولان استانی معتقدند با برداشتن بارانداز نیروهایی که در مرز چذابه مشغول به کار هستند بیکار می شوند این در حالی است که بیشتر افرادی که در آن محل کار می کنند امنیت کاری و جانی ندارند.

وی گفت: متاسفانه برخی از افرادی که در پایانه مرزی چذابه مشغول به کار هستند کودک هستند و حتی چند کودک در این پایانه به زیر چرخ های کامیون رفته و کشته شده اند.

وی افزود: برای حل این مشکل می توان بازارچه ای در مرز ایجاد کرد و این افراد در آن بازارچه مشغول به کار شوند.

وی گفت: این مشکل باید به طور اساسی پیگیری شود تا مشکلات پایانه مرزی چذابه حل شود.

*14 هزارکیلومتر راه در خوزستان وجود دارد

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان بیان داشت: تنوع در نوع حمل و نقل در خوزستان، باعث شده که این استان در بخش حمل و نقل در کشور سرآمد شود.

مصدقی بیان داشت: سالانه حدود 40 میلیون تن کالا از طریق راه های خوزستان جابجا می شود، که حدود سه میلیون تن آن از دو مرز مهم تجاری چذابه و شلمچه در خوزستان صورت می گیرد.

وی گفت: همچنین بندر امام خمینی (ره) در خوزستان به عنوان یک درگاه تجاری مهم برای استان است که سالانه 40 درصد کالای خاص و اساسی کشور از این بندر جابجا می شود.

وی افزود: این مسیرها و مرزها یک منبع ارزی ارزشمند برای خوزستان هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار