تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۷۷۶۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همزمان با هفته پژوهش و فناوری انجام شد
بهره‌برداری از سیستم نوین گندزدایی آب شرب شهر چمران
سیستم نوین گندزدایی آب شرب شهر چمران همزمان با هفته پژوهش به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از این پروژه اظهار کرد: رفع نیازها و کمبودهای جامعه پیرامونی در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی از اولویت‌های این مجتمع به شمار می‌رود.

رضا امیری خاطرنشان کرد: در همین راستا با توجه به قدمت و سنتی بودن سیستم گندزدایی آب شرب شهر چمران، پتروشیمی بندرامام با هزینه‌ای بالغ بر 3 میلیارد ریال از اردیبهشت ماه سال جاری با همکاری اداره بهداشت HSE و مرکز پژوهش، عملیات پژوهشی و کارشناسی لازم در این ارتباط را آغاز و اکنون این پروژه به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی یکی از ویژگی‌های شاخص این سیستم را استفاده از آب نمک و تکنولوژی الکترولیز غشایی ذکر کرد و افزود: در چرخه گندزدایی این سیستم، آب نمک به عنوان تنها ماده مورد استفاده به مخلوط مولتی اکسیدان تبدیل و غیر از کلر، ترکیبات دیگری مانند ازن، هیپوکلریت سدیم و چند ترکیب دیگر نیز به وجود می‌آید، بنابراین راندمان تزریق مواد شیمیایی و کارایی و اثربخشی آنها به مراتب بالاتر از روش سنتی تزریق کلر است.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام در ادامه با اشاره به مزایای سیستم جدید تصریح کرد: از مهم‌ترین مزایای این سیستم می‌توان به افزایش ضریب امنیتی و پدافند غیر عامل در کنار کاهش آلودگی و جلوگیری از بیماری‌های روده‌ای واگیردار در این شهر اشاره کرد.

امیری ادامه داد: همچنین پایدارسازی کلر باقیمانده داخل شبکه در محدوده استاندارد و آسان‌تر شدن عملیات بهره‌برداری و هزینه‌های جاری سیستم گندزدایی آب شرب از دیگر نکات بارز اجرای این سیستم به شمار می‌رود.

وی ظرفیت تولید مولتی اکسیدان در این سیستم را از دیگر مزایای پروژه برشمرد و خاطرنشان کرد: این سیستم قادر به تولید 26 هزار گرم مولتی اکسیدان در روز برای جمعیت حدود 30 هزار نفر است که امیدواریم در مدت زمان 9 ماه (سه ماه طراحی، ساخت و راه‌اندازی و 6 ماه تست عملیاتی) این سامانه مورد بهره‌برداری قرار گرفته و برای استفاده در اختیار شهروندان عزیز شهر چمران قرار بگیرد.

امیری در پایان نصب این سیستم در شهر چمران را اجرای یک پایلوت توسط پتروشیمی بندر امام برای استان ذکر کرد و گفت: امیدوارم در آینده‌ای نزدیک با به‌کارگیری این سیستم نوین به صورت گسترده توسط مسئولان مرتبط شهری در کل شهرستان ماهشهر و حومه و نیز در استان خوزستان مشکلات آب بهداشتی مردم شهرستان ماهشهر و استان به کمک فناوری روزآمد برای همیشه مرتفع شود.
مرجع / فـارس
برچسب ها: شهر چمران
:
:
:
آخرین اخبار