تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۷۷۶۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر کار :
186 هزار نفر در کشور مقرری‌بگیر بیمه بیکاری هستند
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر 186 هزار نفر در کشور مقرری‌بگیر بیمه بیکاری هستند.

سید حسن هفده‌تن عصر امروز در حاشیه دومین روز از همایش سراسری بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل اظهار کرد: در صورتی که بودجه مورد نیاز و اصلاحات مورد نظر با نگاه توانمندسازی نه حمایتی صرف به طرح جامعی که مجلس ارائه کرده انجام شود، می‌توان در جهت داشتن نگاه کرامت بخشی به بیکاران و خروج آنان از برزخ بیکاری و اشتغال مجدد آن‌ها تلاش کرد.

به گفته وی در صورت تحقق این امر میزان پوشش مقرری بگبران بیمه بیکاری بیشتر می‌شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم تامین امنیت شغلی کارگران، اظهار کرد: باید در عرضه و تقاضای نیروی کار تعادل ایجاد کنیم ضمن آنکه بر مدیریت بازار کار تدبیر بکار ببریم.

هفده‌تن تصریح کرد: مهم‌ترین راه برای دستیابی به این مهم توسعه سرمایه‌گذاری برای بزرگ‌سازی اقتصادی است، وقتی اقتصاد بزرگ شود متوسط درآمد سرانه افراد بالا می‌رود، مزد رقابتی می‌شود و قدرت خرید نیروی کار بالا می‌رود.

وی بیان اینکه تلاش در جهت افزایش رشد اقتصادی مهم‌ترین ابزار ما در این راستا خواهد بود یادآور شد: در شرایط کنونی که ما در تحریم به سر می‌بریم، یکی از مهم‌ترین صنایعی که می‌تواند برای رونق و توسعه اشتغال با هزینه پائین مورد توجه قرار گیرد، صنعت گردشگری است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: علاوه بر آن حمایت از تولیدات داخلی و افزایش قدرت خرید مردم به خصوص افراد حقوق‌بگیر با هدف بهره‌مندی آنان از کالاهایی که امروز 90 درصد آن‌ها در انبار‌ها دپو شده باید انجام شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش قدرت خرید مردم تنها به معنای افزایش حقوق آن‌ها نیست هر چند که افزایش مزد متناسب با کاهش قدرت خریدی که از سال 84 تاکنون اتفاق افتاده و قدرت خرید نیروی کار را تا دو سوم کاهش داده یکی از سیاست‌ها است.

هفده‌تن افزود: باید با کمک کارفرمایان، بدون آنکه هزینه‌ای را بر آنان تحمیل کنیم، بخشی از میزان کاهش قدرت خرید را از طریق بهبود سطح دستمزد‌ها اصلاح و بخش دیگر را نیز از طریق بسته‌های غیر مزدی بهبود بخشیم.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر بخش‌های اقتصادی، دولت، کارفرمایان، کارگرو‌ها، شوراهای مشاوره‌ای و غیره بر روی این مبحث در حال اقدام هستند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: این کارگاه آموزشی نتیجه طرح حمایتی اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری است به این معنا که ما با پول محدودی که دولت در اختیار دارد یعنی دو هزار میلیارد تومان، بتوانیم ضریب پوشش بیمه بیکاری را بالا ببریم ضمن آنکه سرعت حرکت بیکاران به سمت اشتغال مجدد را شتاب ببخشیم.

وی یادآور شد: قصد ما آن است که پول موجود صرف سامانه تولید و اشتغال بیشتر شود، به منظور اجرای مناسب طرح حمایت از مقرری‌بگیران بیمه بیکاری و کمک به اشتغال مجدد آنان وظایف هر بخش تعریف شده و بخش‌ها فرایند کارشان را در اجرا به وسیله مدیران اجرایی در ثبت و در ستاد به عنوان ناظر به انجام برسانند تا با شاخص‌های شفاف و روشن بتوانیم به نتایج و دستاوردهای مورد انتظار دست پیدا کنیم.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید به دنبال سخنرانی و برگزاری همایش نیستیم بلکه قصد داریم تا برنامه‌هایی را که تدوین کرده‌ایم، اجرایی کنیم.

هفده‌تن در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طراحی و راه‌اندازی وب سایت اداره کل توسط مرکز تحول اداری این واحد با کمک ادارات کل و تمامی معاونان آن‌ها گفت: راه‌اندازی این وب سایت با هدف تبدیل برنامه‌های جزیره‌ای دولت‌های گذشته و تبدیل آن‌ها به برنامه‌ای یکپارچه ملی، تحت وب و تحت کنترل در هر لحظه انجام شده است.

وی از راه‌اندازی این وب سایت به مثابه یک ارکستر نام برد که تمام ذینفعان طرح با یکدیگر حرکت می‌کنند، نقاط ضعف و قوت یکدیگر را می‌بینند، ضعف‌ها را می‌پوشانند، هم‌افزایی ایجاد می‌کنند تا طرح موفق شود.

وی با قدردانی از مردم خوزستان به ویژه شهرستان آبادان و همراهی و حمایت، استاندار خوزستان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، ائمه جمعه، فرماندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در برپایی این همایش افزود: به طور قطع استان خوزستان در آینده‌ای نه چندان دور به لحاظ رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری جزو استان‌های موفق و کم نظیر کشور خواهد شد، هر چند که در زمان حاضر این استان بالا‌ترین رقم بیکاری (25 درصد) را دارا است اما مطمئنا با توانمندی که در مدیریت‌های ارشد استان وجود دارد حتما شاهد تحقق این امر خواهیم بود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار