تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۷۷۶۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه دزفول:
نماز ظرفیتی برای پیشرفت و تعالی جامعه است
امام جمعه دزفول و رییس شورای فرهنگی عمومی این شهرستان با تاکید بر ضرورت گسترش فرهنگ نماز در جامعه گفت: نماز ظرفیتی برای پیشرفت و تعالی جامعه است.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی روز چهارشنبه در آیین کلنگ زنی مجموعه فرهنگی و مسجد دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول افزود: نماز باید در فرهنگ و جامعه نهادینه شود و در این راستا همه باید وارد عمل شوند.

وی نماز را بهترین بستر برای تحقق شعار فرهنگ دانست و اظهار داشت: اگر فرهنگ اقامه نماز در جامعه نهادینه شود بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع خواهد شد.

امام جمعه دزفول خاطر نشان کرد: آشنا کردن جوانان و نوجوانان با فرهنگ نماز گامی مهم در راستای تحقق اهداف نظام اسلامی است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی آغاز ساخت سه مسجد و نمازخانه و نیز افتتاح یک مسجد در شهرستان دزفول را اقدامی در راستای اجلاس سراسری نماز به میزبانی استان خوزستان عنوان کرد و گفت: ساخت مسجد اقدامی در راستای نهادینه کردن فرهنگ نماز در جامعه است.

امام جمعه دزفول با تاکید بر اینکه باید با ساخت مسجد در اماکن عمومی ، دانشگاه ها و بوستاها زمینه برای اقامه نماز جماعت را فراهم کرد گفت: برای جذب جوانان به مساجد باید از روش های جذاب استفاده نمود.

حجت الاسلام سید محسن شفیعی مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان نیز در سخنان کوتاهی از فریضه نماز به عنوان پاک کننده جامعه از زشتی و پلیدی نام برد و بر ساخت مسجد در جامعه برای سهولت دسترسی مومنان تاکید کرد.

وی گفت: ساخت مسجد در دانشگاه با وجود فطرت های پاک جوانان دانشجو اقدامی مهم برای گسترش فرهنگ نماز است که باید جدی گرفته شود.

حبیب اله آصفی فرماندار ویژه دزفول نیز گفت: باید تلاش کرد تا دانشگاه به عنوان مرکز تولید علم به مرکز نشر فضلیت های انسانی تبدیل شود.

رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول نیز احداث مسجد و مجموعه فرهنگی در این دانشگاه را از جمله آرزوهای دیرینه این دانشگاه عنوان کرد و گفت:مجموعه فرهنگی این دانشگاه در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع احداث می شود که دو هزار متر مربع آن مسجد می باشد.

محمدرضا عصاری هزینه پیش بینی شده برای احداث این طرح را افزون بر 10 میلیارد ریال عنوان کرد.

شهردار دزفول نیز در آیین کلنگ زنی نمازخانه کمپ نوروزی و بوستان لادن این شهر گفت: با تلاش صورت گرفته در تمام بوستانهای شهری دزفول نمازخانه احداث شده است.

محمدرضا کرمی نژاد افزود: برای ساخت مسجد و دو نمازخانه بالغ بر شش میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

همچنین مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) اردوگاه شهید رجایی دزفول که به همت جمعی از خیرین از جمله کمک بانوان خیر مدرسه ساز با صرف بیش از سه میلیارد ریال احداث شده ، افتتاح شد.

همایش نماز شهرستان دزفول به عنوان پیش مقدمه اجلاس سراسری امروز پنجشنبه در مصلای جمعه دزفول برگزار می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار