تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۷۷۷۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح امداد و نجات زمستانه هلال احمر از اول دي
معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر خوزستان گفت: طرح امداد و نجات زمستانه اين جمعيت از اول دي ماه آغاز مي شود.

صادق سلامت اظهار كرد: در طرح امداد و نجات زمستانه، 4 پايگاه امدادي در ايذه، انديكا، باغملك و مسجدسليمان به طور ويژه فعاليت خواهند كرد.

وي ادامه داد: علاوه بر اين وروديهاي استان در مناطق كوهستاني نيز تحت پوشش طرح امداد و نجات زمستانه قرار مي گيرد. در اين طرح، ورودي هاي خوزستان به امكاناتي چون اسكان موقت در راه ماندگان مجهز مي شوند كه در اين اماکن مسافراني كه به دلايل بارش برف و وقوع كولاك قادر به ادامه مسير خود در راه هاي استان نباشند، توسط نيروهاي امداد و نجات هلال احمر، اسكان داده شده و مواد غذايي گرم و پتو در اختيار آن ها قرار خواهد گرفت.

معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر خوزستان گفت: در طرح امداد و نجات زمستانه، 2 تيم امدادي ويژه كولاك در پايگاه انديكا و پايگاه ايذه مستقر مي شوند. همچنين بالگرد هلال احمر نيز در مواقع بارش برف و در شرايطي كه راه هاي ارتباطي روستايي قطع مي شود، به منظور خدمات رساني و انجام عمليات امداد و نجات، به كار گرفته مي شود.

سلامت اظهار كرد: افرادي كه در زمستان قصد تردد در راه هاي استان به خصوص مناطق كوهستاني و برف گير را دارند، هميشه اخبار هواشناسي را رصد كنند و وسايلي چون زنجير چرخ و لوازم گرمايشي مانند پتو را همراه داشته باشند و حتما پيش از آغاز حركت از سالم بودن وسيله نقليه خود اطمينان حاصل كنند.
:
:
:
آخرین اخبار