تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۷۷۷۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه خرمشهر خبر داد:
احداث پایانه 10 هزار نفری مسافربری در مرز شلمچه
امام جمعه خرمشهر بر لزوم برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت برای اربعین سال آینده از هم اکنون تاکید کرد و گفت: پایانه 10 هزار نفری مسافربری در مرز شلمچه برای رفاه حال زوار ایرانی و عراقی احداث می‌شود.

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: اربعین امسال متفاوت‌ تر از سال‌های پیش بوده نه به این لحاظ که 20 میلیون جمعیت از 60 کشور حضور داشتند بلکه به این دلیل که علی رقم فضاسازی‌های دشمنان برای کمرنگ ساختن این حرکت، حضور  شیعیان این پیام را به گروهک داعش، صهیونیسم و آمریکا داشت که برخلاف تصورشان، همه چیز شیعیان فدای اباعبدالله(ع) است.

وی ادامه داد: این حضور باشکوه پیام‌های بسیاری داشت که نخستین آن‌ها این بود که نهضت امام حسین (ع) از قابلیت، و قدرت بسیج عظیمی برخوردار است که نظیری برای آن وجود ندارد.

امام جمعه خرمشهر اضافه کرد: اربعین امسال به عنوان نقطه عطف، راهبرد و پیام استراتژیک برای نظام قلمداد می‌شود.

وی حضور ایرانیان در مراسم اربعین در کربلا را حضوری شکوهمند دانست و عنوان کرد: امسال ایران بعد از کشور عراق برجسته‌ترین کشور از نظر شرکت در مراسم اربعین در کربلا بوده است.

موسوی بر لزوم برنامه‌ریزی برای ساماندهی زوار اربعین سال آینده از هم اکنون تاکید کرد و سازمان حج و زیارت را مورد خطاب قرار داد و گفت: این سازمان بلافاصله پس از پایان موسم حج برای سال آینده برنامه ریزی می‌کند و این صحیح نیست برای اربعین که بزرگ‌ ترین مانور شیعیان است از یک ماه پیش برنامه‌ریزی شود.

رئیس شورای فرهنگی خرمشهر با بیان اینکه برای اربعین سال آینده برنامه‌ای در این شهر در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در این راستا در نظر داریم که ستاد اربعین شهرستان را فعال ساخته و همچنین با بهره‌گیری از ظرفیت عظیم حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی خرمشهر، به ساماندهی زوار در شهر بپردازیم.

وی از راه‌اندازی ترمینال 10 هزار نفره در شلمچه خبر داد و عنوان کرد: در تلاش هستیم که ترمینال 10 هزار نفره‌ای را با تمام امکانات در شلمچه  احداث کنیم و در این راستا از تمام ظرفیت‌ها بهره ببریم.

موسوی خاطر نشان کرد: از آنجا که عمده مشکل در سال جاری از جانب طرف عراقی بوده، فراهم سازی امکانات در شلمچه به تنهایی کافی نیست.

وی اضافه کرد: باید مساعدت‌هایی در این راستا صورت گیرد و اقدام به فراهم سازی زیرساخت‌ها همچون احداث ترمینالی مشابه در عراق شود.

امام جمعه خرمشهر در ادامه بیان کرد: همچنین می‌توان از هم اکنون جلساتی میان فرمانداران، ائمه جماعات و مسئولان شهرستان‌ها به این منظور تشکیل شود.

موسوی در بخش پایانی سخنان خود از تلاش تمام ارگان‌ها در ساماندهی زوار اربعین در مرز شلمچه به ویژه منطقه آزاد اروند و شهرداری تهران تشکر کرد و افزود: از سازمان‌ها و افراد بسیاری یاد شد اما جای برخی افراد در این لیست خالی است.

وی تصریح کرد: عده‌ای با کمال تاسف تنها با نصب بنر حضور خود را اعلام کرده اما در عمل و در زمان بحران هیچ گونه حرکتی برای رفع مشکلات نداشته‌اند.

امام جمعه خرمشهر همچنین بر عملکرد سازمان حمل و نقل در دریافت کرایه‌های غیر منصفانه از زائران انتقاد کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار