تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۷۷۷۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشتار دانش آموزان، جنایتی هولناک در تاریخ بشر
امام جمعه اهواز با اشاره به این که تحلیلگران خارجی تصور می کردند با وجود داعش در عراق، اربعین امسال از رونق کمتری برخوردار باشد گفت: اجتماع 20 میلیونی نفری اربعین نمایشی از ظهور قدرت شیعیان در دنیا بود.

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اهواز با بیان این که شهادت امام حسین(ع) پیروزی حق بر باطل بود اظهارداشت: پس از شهادت امام حسین(ع)، یزید کارش به جایی رسید که منکر دخالت خود در شهادت آن حضرت شد و در صدد جبران این جنایات برآمد.
 
وی با اشاره به این که تحلیل گران خارجی تصور می کردند با وجود داعش در عراق، اربعین امسال از رونق کمتری برخوردار باشد افزود: اجتماع 20 میلیون نفری اربعین نمایشی از ظهور قدرت شیعیان در دنیا بود.
 
امام جمعه اهواز تصریح کرد: با وجود این که مردم جنایات داعش در عراق را دیده و تهدیدهای آنها را برای ایجاد اخلال و بمب گذاری در اربعین شنیده بودند اما دلیرمردان و شیعیان امیرمؤمنان(ع) با اقتدار هرچه بیشتر اجتماع باشکوه تری را به نمایش گذاشتند.
 
آیت الله موسوی جزایری با تقدیر از مردم شجاع ایران گفت: از دولت و ملت عراق که برای تأمین امنیت و خدمات رسانی به زوار همه تلاش خود را انجام داده و درب خانه های خود را به روی مردم باز کرده بودند تشکر می کنیم.
 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از مسؤولان استان خوزستان که تعداد زیادی از زوار امام حسین(ع) را از مرزهای امن خوزستان عبور دادند و همه زمینه های برای رفاه زائران را فراهم کردند نیز تقدیر می کنیم.
 
وقف یکی از سنت های مهم رسول خدا(ص) است

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که وقف یکی از سنت های مهم رسول خدا(ص) است گفت: هنگامی که انسان از دنیا برود و دست او از دنیا کوتاه شود به وسیله فرزند صالحی که تربیت کرده، علمی که منتشر ساخته و صدقه جاریه ای که در راه خدا وقف کرده برای او ثواب درنظر گرفته می شود.
 
وی با بیان اینکه صدقه جاریه همان وقف است بیان داشت: این صدقه جاریه باید در پیشرفت امور مسلمین خرج شود.
 
امام جمعه اهواز درباره قدمت تاریخی فرهنگ وقف در خوزستان افزود: ما در حال حاضر موقوفه هایی داریم که 500 سال پیش وقف شده اند و در حال حاضر نیز از آنها استفاده می شود.
 
نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: هرکار خیری که به وسیله موقوفات انجام شود، واقف نیز در ثواب آنها شریک است.
 
آیت الله موسوی جزایری با انتقاد از اینکه فرهنگ وقف در میان مردم کمرنگ شده است, اظهارداشت:  متأسفانه فرهنگ وقف در میان مردم ضیف شده و امیدواریم که این سنت نورانی رسول خدا(ص) بر جامعه حاکم شود.
 
کشتار دانش آموزان، جنایتی هولناک در تاریخ بشر

امام جمعه اهواز در ادامه سخنان خود به جنایت تروریست های طالبان در پاکستان اشاره کرد و گفت: جنایت هولناکی که در پاکستان به وسیله تروریست های طالبان صورت گرفت نشان دهنده ضعف آنها در مقابله با دلیرمردان مسلمان است.
 
وی افزود: در این حرکت تروریستی 500 دانش آموزان مدرسه ای در پاکستان را گروگان گرفتند و بیش از 100 نفر آنها را کشتند.
 
آیت الله موسوی جزایری ضمن محکوم کردن این حرکت تروریستی اظهارداشت: بر همه مسلمانان واجب است با هم متحد شده و در برابر این پدیده شوم بایستند.
 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: طالبان و گروهی به نام داعش در عراق مزدورهایی هستند که پیوند، وحدت و ارتباط صمیمانه ای با اسرائیل داشته و همواره از سوی خبیث ترین دولت های دنیا حمایت می شوند.
 
امام جمعه اهواز ادامه داد: تروریست ها از یک سو می گویند می خواهیم حکومت اسلامی تشکیل دهیم و حال آنکه هیچ نسبتی با اسلام نداشته و با کفار و صهیونیسم نیز مخالفتی ندارند؛ همه مشکل آنها با مسلمانان و گسترش شیعه در دنیا است.
:
:
:
آخرین اخبار