تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۷۷۷۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ادامه ورود زوار عراقی مراسم شهادت امام رضا(ع)
مديركل حج و زيارت خوزستان گفت: در روزهای گذشته حدود 3 هزار زائر عراقی براي سفر به مشهد و شركت در مراسم شهادت امام رضا(ع)، از مرزهاي خوزستان وارد كشورمان شده‌اند.

ناصر حويزاوي اظهار كرد: بر اساس گزارش‌هاي رسيده تا كنون حدود يك هزار عراقي از مرز شلمچه در خوزستان وراد كشور شده‌اند و پيش‌بيني مي‌شود هر چه به ايام شهادت امام رضا(ع) نزديك شويم اين آمار افزايش يابد.

وي با بیان این که دو هزار زائر عراقی نیز از طريق مرز شلمچه وارد كشور شده‌اند، ادامه داد: به دليل پروازهايي كه از آبادان به سوي مشهد، تهران و شيراز انجام مي‌شود، تعداد آمار زوار وارد شده از مرز شلمچه بيشتر است.

مديركل حج و زيارت خوزستان افزود: پيش‌بيني مي‌شود ورود عراقي‌ها از دو مرز شلمچه و چذابه به منظور شركت در مراسم شهادت امام رضا(ع) تا دوشنبه شب ادامه داشته باشد. اين افراد عمدتا با قطار از خرمشهر و اهواز به تهران و مشهد سفر مي‌كنند و برخي نيز از طريق پروازهايي كه در فرودگاه‌هاي آبادان و اهواز انجام مي‌شود، به مشهد سفر مي‌كنند. در مشهد مقدس نيز معمولا در هتل‌ها و مسافرخانه‌ها اسكان می‌یابند و به دليل ظرفيت خوبي كه شهر مشهد در بحث اسكان زوار دارد، عراقي‌ها مشكلي در اين زمينه در اين شهر نخواهند داشت.

حويزاوي اظهار كرد: نكته مهمي كه در اين ميان وجود دارد اين است كه بايد براي سال آينده، با ايجاد يك تعادل دوسويه، تسهيلات لازم در دو طرف مرز فراهم شود تا هم زوار ايراني در ايام اربعين به راحتي عتبات عاليات در عراق مشرف شوند و هم مردم عراق در ايام شهادت امام رضا(ع) از طريق مرزهاي چذابه و شلمچه به خوزستان وارد كشور شوند. تعامل بين دو كشور در اين زمينه مي‌تواند در ساماندهي بسيار خوب زوار در دو طرف مرز موثر باشد.

وي گفت: سال‌هاي آينده با هماهنگي بيشتر با دستگاه‌هاي ذی‌ربط، زمينه حضور عراقي‌ها و تردد آنها از طريق پايانه‌هاي مرزي در خوزستان، به خوبي فراهم خواهد شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار