تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۷۷۷۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسئول نمایندگی اوقاف شادگان:
276 موقوفه در شهرستان شادگان وجود دارد
مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شادگان گفت: در حال حاضر بیش از 276 موقوفه شامل مسجد، حسینیه و ملک در شهرستان شادگان وجود دارد.

محمدجلیل قناد امروز با گرامیداشت هفته وقف با بیان اینکه در طول دوران اسلام وقف جایگاه ویژه‌ای داشته است، اظهار داشت: اگر موقوفات نبود، در پیشبرد برخی موضوعات پیشرفت به دست نمی‌آمد.

وی، به وجود استعداد‌های بسیار زیاد در بحث وقف در این شهرستان اشاره کرد و افزود: برای شکوفایی این استعدادها باید زمینه مناسب فراهم شود و این مهم نیازمند مشارکت بیشتری از سوی مسئولان و مردم است.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شادگان تأکید کرد: وقف از احکام مهم دین مبین اسلام است و پیامبر(ص) را که بخشی از اموال و سرمایه خود را وقف ترویج و گسترش اسلام کرد، می‌توان به عنوان نخستین واقف اسلام نام برد.

قناد با اشاره به اینکه وقف یکی از احسان‌های ماندگار و جاودانه است، بیان کرد: واقفان کسانی هستند که عمل نیک آن‌ها در بحث وقف پس از مرگ نیز باقیمانده و به عنوان صدقه جاریه ادامه پیدا خواهد کرد.

وی در پایان با اشاره به آثار و نتایج مثبت وقف در جامعه گفت: انجام عمل وقف موجب حفظ همبستگی جامعه و روابط عاطفی و اخلاقی و برقراری عدل اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار