تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۷۷۷۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر تعاون روستایی خوزستان:
خرید تضمینی ذرت از کشاورزان خوزستانی ادامه دارد
مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: همزمان با آغاز برداشت محصول ذرت کشاورزان خوزستانی خرید این محصول توسط مراکز خرید وابسته به تعاون روستایی در استان آغاز شد.

هرمز خواجوی امروز با اشاره به فصل برداشت ذرت دانه‌ای در مزارع کشاورزی خوزستان اظهار کرد: هم‌اکنون 40 مرکز خرید ذرت در استان خوزستان آماده خرید محصولات کشاورزان هستند و این محصول را با نرخ تضمینی هر کیلوگرم 870 تومان خریداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه مراکز خرید محصول در شهرستان‌های شوش، اندیمشک، دزفول، شوشتر، گتوند و بهبهان هستند، اضافه کرد: هم‌اکنون 40 مرکز از سوی تعاون روستایی خوزستان در شهرهای گوناگون راه‌اندازی شده تا ذرت کشاورزان را خریداری کنند.

مدیر تعاون روستایی خوزستان با اشاره به این مطلب که برنامه‌ریزی دقیق و بهتری برای خرید و انبار کردن ذرت و حمل و نقل آن در سطح استان انجام شده است، افزود: تاکنون بیش از 172 هزار تن ذرت از کشاورزان خوزستانی خریداری کرده‌ایم در حالی که در سال گذشته 49 هزار تن به صورت توافقی از کشاورزان خریداری شد.

وی عنوان کرد: از هفته جاری پول ذرت خریداری شده از کشاورزان شهرهای گوناگون خوزستان از سوی تعاون روستایی خوزستان به این عزیزان پرداخت خواهد شد.

خواجوی، رطوبت دانه‌های ذرت خریداری شده از کشاورزان خوزستانی را 14 درصد بیان کرد و گفت: تعاون روستایی خوزستان تا 30 بهمن‌ماه آمادگی دارد تا این محصول را از ذرت‌کاران استان به صورت تضمینی خریداری کند.

از دانه ذرت در مصارف خوراکی و گرفتن روغن، تولید چسب، صابون و از نشاسته آن در صنایع رنگرزی، داروسازی، مرکب‌سازی و پلاستیک‌سازی و از ساقه ذرت نیز در صنایع کاغذ و مقواسازی و همچنین تولید کاغذ دیواری استفاده می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار