تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۷۷۷۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی :
نرخ سود تسهیلات بانکی نامتعارف است
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در زمان حاضر 103 هزار تعاونی در سطح کشور مشغول فعالیت هستند.

حسن طائی امروز با بیان اینکه در زمان حاضر 103 هزار تعاونی در سطح کشور مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: این تعداد تعاونی حدود 2 میلیون نفر از جمعیت کشور را به طور مستقیم مشغول به کار کرده است.

وی اضافه کرد: هفت درصد از شاغلان کشور در بخش تعاونی‌ها فعالیت دارند که این عده حدود پنج درصد از ارزش افزایش و یا تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اکنون اکثر شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی ایران و تعاونی‌ها شکل خانوادگی دارند، تصریح کرد: حمایت ویژه از این تعاونی‌ها با توجه به فرهنگ ما در دستور کار در معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.

طائی با انتقاد از کارکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات بانکی گفت: برای بهبود وضعیت بازار کار نیازمند همراهی و همکاری جدی شبکه بانکی به ویژه اتخاذ سیاست‌های پولی و اعتباری توسط بانک مرکزی هستیم.

وی ادامه داد: یکی از مسائل جدی ما که اکنون به طور واقع بازار کار و کل اقتصاد را تحت تاثیر قرار داده، نرخ بالای سود تسهیلات بانکی بوده، مقدار فعلی بسیار نامتعارف است.

این مسئول با بیان اینکه در زمان حاضر ما کمترین فعالیت اقتصادی را بر این مبنا شاهدیم، متذکر شد: دیده نشده که نرخ بازدهی و یا نرخ سود بالاتر از نرخ سود تسهیلات اعطایی باشد و این نرخ سود به معنای این است که بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی ما به مرور زمان تعطیل می‌شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: با توجه به اینکه در زمان حاضر بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی موجود مشکل‌دار هستند، اگر این نرخ سود بخواهد در این سطح از تداوم باقی بماند به طور یقین فعالیت‌های اقتصادی در ایران از حیث انتفاع اقتصادی خارج می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای کمک به توسعه اشتغال و رفع بیکاری در استان خوزستان، عنوان کرد: توجه خاص در بحث مشاغل خرد و کوچک موضوع تعاونی‌ها در استان خوزستان است که به طور جدی پیگیری می‌شود.

طائی تصریح کرد: تلاش وزارتخانه بر آن است که بتوانیم از ظرفیت تعاونی‌ها در این استان استفاده کنیم ضمن اینکه اعتبارات و سیاست‌های لازم در قالب حمایت‌های فنی، اعتباری و حقوقی از تعاونی‌های خوزستان انجام می‌شود تا قادر به انجام بهتر کارهایشان شوند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برگزاری نخستین همایش سراسری بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل با محوریت اشتغال مجدد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری گفت: موضوع بیمه بیکاری و اشتغال مجدد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری را در دستور کار خود داریم که برای آن آئین‌نامه‌های جدیدی را تعریف کرده‌ایم.

وی در پایان بیان کرد: تلاش داریم تا با توجه به قوانین و مقررات و افراد، موضوع ارجحیت بخشیدن به اشتغال را بر دریافت مقرری بیمه بیکاری محقق کنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار