تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۷۷۸۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به دلیل شرایط جوی؛
بالگرد امدادی خوزستان شب‌ها نمی‌پرد
رييس مركز فوریت‌های پزشکی خوزستان با اشاره به آغاز طرح امداد زمستانه اورژانس، گفت: بالگردهاي موجود در استان به دليل نداشتن امكان ديد در شب، تنها از طلوع تا غروب آفتاب پرواز مي‌كنند.

دكتر شهريار ميرخشتي اظهار كرد: فعاليت اورژانس هوايي ويژه فصل خاصي نيست اما در شرايط جوي خاص استان و با پدید آمدن مه و غبار، محدوديت ديد ايجاد مي‌شود و بر فعاليت بالگردها از جمله بالگرد امداد هوایی اثر مي‌گذارد.

وي ادامه داد: در فصل زمستان به دليل صعب‌العبور بودن برخي نقاط استان و بسته شدن راه‌ها به واسطه بارش برف، فعاليت امداد هوايي افزایش می‌یابد و يكي از مواردي كه در فصل سرما ماموريت‌هاي اورژانس هوايي را افزايش مي‌دهد، نیاز به امدادرساني به مادران باردار است كه به دليل قطع شدن راه‌هاي ارتباطي امكان انتقال آنها با آمبولانس به مراكز درماني وجود ندارد.

رييس مركز فوریت‌های پزشكي خوزستان با بیان این که براي امدادرساني به مناطق صعب‌العبور كه امكان اعزام آمبولانس به صورت زميني وجود نداشته باشد، استفاده از اورژانس هوايي ضرورت پيدا مي‌كند؛ افزود: از زمان راه‌اندازي اورژانس هوايي در خوزستان تاكنون حدود 7 ماموريت هوايي انجام شده كه نيمي از آنها مربوط به امدادرساني به مادران باردار بوده است. يك مورد نيز مربوط به سقوط از كوه و بقیه نيز مربوط امدادرساني در تصادفات بود.

ميرخشتي درباره آغاز فعالیت امداد زمستانه گفت: بر اساس دستورالعملي كه از سوي اورژانس كشور در زمينه طرح امداد زمستانه ابلاغ شده، نيروهاي ما تا 25 اسفندماه 93 در جهت اجراي این طرح،در آماده باش كامل قرار دارند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار