تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۷۷۸۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران:
49درصد بازارنفت در اختیار شرکت‌ملی‌حفاری است
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: 49 درصد بازار نفت در اختیار شرکت ملی حفاری است.

حیدر بهمنی ظهر امروز در مراسم سی و پنجمین سالگرد تأسیس شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه این شرکت تنها شرکتی است که تمام خدمات فنی حفاری را درون شرکت انجام می‌دهد، اظهار داشت: شرکت ملی حفاری ایران به معنای واقعی خصوصی است و هیچ وابستگی بودجه‌ای به دولت و شرکت ملی نفت نداریم؛ حتی هیچ ردیف بودجه‌ای در مجلس شورای اسلامی برای ما در نظر گرفته نشده است و تنها مجموعه دولتی متکی به خود هستیم.

وی با بیان اینکه تنها 635 میلیون دلار از شرکت ملی نفت ایران در قالب وام دریافت کرده‌ایم که این وام در حال پرداخت شدن است، ادامه داد: در دهه چهارم فعالیت این شرکت به سمت برقراری ارتباط و عقد قرارداد با دانشگاه‌ها رفته‌ایم؛ به گونه‌ای که ما در بیشتر دانشگاه‌های صنعتی دفتر داریم و ارتباط ما ارتباطی تنگاتنگ است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه تحریم‌ها نتوانست بر این شرکت تأثیر بگذارد و تنها اثر آن این است که ما به خود بیاییم، خاطر نشان کرد: نخستین تجربه شرکت در این بخش از فازهای 9 و 10 آغاز شد.

بهمنی با اشاره به اینکه این شرکت کار ساخت داخل را از سال 81 آغاز کرد، بیان کرد: اگرچه این کار هزینه‌ها و فشارهایی را برای ما به دنبال داشت، اما سازندگان این شرکت به این باور رسیدند که حتی اگر سال‌ها تحت فشار باشند شرکت ملی حفاری تعطیل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت ملی حفاری ایران در حال حاضر 75 دستگاه دکل حفاری را در اختیار دارد و از 17 هزار نیروی متخصص برخوردار است، اضافه کرد: همچنین در این شرکت 27 نوع خدمات فنی حفاری انجام می‌شود و تا امروز عملیات حفاری 8 میلیون و سه هزار و 800 متر حلقه چاه انجام شده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، سهم این شرکت از بازار‌های حفاری خشکی را 63 درصد و در بخش حفاری دریایی 22 درصد اعلام کرد و یادآور شد: در سال 1377، 100 درصد بازار کشور در زمینه حفاری و امروز 49 درصد بازار در دست ما است که 34 درصد در دست بخش خصوصی و 17 درصد در دست شرکت‌های خارجی است.

این مسئول در پایان بیان داشت: همچنین در حال حاضر 26 درصد سرمایه حفاری کشور در دست ما است که زمانی صددرصد آن در دست این شرکت بود.

شرکت ملی حفاری طبق چشم‌انداز 20 ساله باید جزء 100 اقتصاد دنیا باشد

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: شرکت ملی حفاری طبق چشم‌انداز 20 ساله باید جزء 100 اقتصاد دنیا باشد.

جواد سعدون‌زاده ظهر امروز در مراسم سی‌ و پنجمین سالگرد تأسیس شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: بدون شک این شرکت یکی از ثمرات انقلاب اسلامی است و نمود عینی و بارز شعار «ما می‌توانیم» است.

وی افزود: در گذشته در زمینه کارهای بزرگ صنعتی و فناوری‌های برتر سهم ما اندک بود، اما امروز در عرصه‌های دانش حتی در ردیف کشورهای 10گانه دنیا و در صنعت نفت و ایجاد تمدن مهم صنعت نفت، فرزندان ایران توانستند در زمینه قدرت فناوری و ایجاد میراث صنعت نفت و خلق ارزش افزوده موفق عمل کنند.

سعدون‌زاده متذکر شد: نظام هوشمند از نظر سیاسی آن است که ضمن اینکه اهداف خود را در درون دنبال می‌کند، باید قدرت خود را در نظام بین‌المللی حفظ کند که یکی از این عرصه‌ها «بازار اپک» است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: ایران اسلامی پیش از انقلاب تولید پنج میلیون بشکه را داشت که متأسفانه با ترفند دشمن و بر هم زدن ثبات بازار نفت به یک میلیون بشکه رسید.

وی با بیان اینکه در بازار مهم و بین‌المللی اوپک حرفی برای گفتن نخواهیم داشت، تصریح کرد: کمیسیون انرژی باید پیام وزارت نفت را خوب دریابد که توسعه میادین و افزایش تولید یک امر حیاتی و ضروری برای کشور است.

این مسئول ادامه داد: بر این امر واقف هستیم که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری خام‌فروشی نوعی خودفریبی است، اما می‌توان به سطحی از تولید رسید که ضمن اشباع بازار درون می‌توانیم اقتدار خود را در بازار بین‌المللی حفظ کنیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه در زمینه شرکت ملی حفاری ایران باید به فکر برند باشیم، گفت: این شرکت طبق سند 20 ساله و چشم‌انداز 1404 ایران باید جزء 100 اقتصاد توانمند دنیا باشد و برای این کار برنامه‌ریزی دقیق و گسترده وجود دارد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار