تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۷۷۸۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهرداری دزفول از اعتبارات تملک دارایی محروم شد
شهردار دزفول گفت: با تصمیم اتخاذ شده در مرکز استان خوزستان ، این شهرداری از اعتبارات تملک دارایی در سالجاری محروم شد.

محمدرضا کرمی نژاد روز شنبه افزود: محروم کردن دزفول از اعتبارات تملک دارایی ظلم به مردم دزفول بوده و روند اجرای طرح های عمران شهری را با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه دولت باید شهرداری ها را در اجرای طرح های عمرانی یاری کند اظهار داشت: با در آمد محدود و اندک شهرداری دزفول نمی توان زیر ساخت های لازم و طرح های عمرانی اجرا کرد.

شهردار دزفول با اشاره به رکود ساخت و ساز در این شهر خاطر نشان کرد: در آمد محدود این شهرداری به دلیل رکود ساخت و ساز به شدت کاهش یافته به طوریکه شهرداری دزفول برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان نیز با مشکل مواجه شده است.

کرمی نژاد با انتقاد از تصمیم اتخاذ شده در استان مبنی بر حذف شهرداری دزفول از اعتبارات تملک دارای افزود: اینکه دزفول به عنوان شهری برخوردار معرفی شده تا از این اعتبارات محروم شود ظلمی بزرگ به مردم دزفول می باشد.

وی افزود: با این تصمیم شهرداری دزفول با در آمد اندک هم ردیف با شهرداری اهواز که با وجود شرکت ها و کارخانجات متعدد از در آمد قابل توجهی از محل مالیات بر ارزش افزوده برخوردار می باشد یکسان دیده شده است.

کرمی نژاد بیان داشت: دزفول از داشتن شرکت ها و کارخانجات بزرگ تولیدی محروم بوده و این امر موجب شده تا شهرداری دزفول در آمدی از محل مالیات بر ارزش افزوده نداشته باشد.

وی شهر دزفول را از نظر جمعیت و گستردگی حوزه کاری در حال تبدیل شدن به یک کلانشهر عنوان کرد و گفت: خدمات و امکانات این شهرداری متناسب با شهر دزفول نیست و با در آمد اندک شهرداری دزفول نمی توان به شهروندان خدمات مطلوب ارائه کرد.

کرمی نژاد سهم اعتبارات شهرداری دزفول از محل تملک دارایی ها در سال 1390 را معادل 110 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این رقم در سالهای 91 و 92 به 65 و 55 میلیارد ریال کاهش یافت اما در سال جاری به صفر رسید.

وی خواستار تجدید نظر در این خصوص از سوی مسوولان ذیربط شد و گفت: انتظار می رود حداقل 110 میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی برای امسال به دزفول اختصاص یابد تا بتوان طرح های عمران شهری را به عنوان یک مطالبه مردم دزفول به پیش برد.

کرمی نژاد معرفی شهر دزفول به عنوان شهری برخوردار در استان خوزستان را اشتباه عنوان کرد و گفت: هر چند که دزفول به عنوان قطب کشاورزی شناخته می شود اما شهرداری دزفول از محل تولیدات کشاورزی در آمدی نداشته و تنها شلوغی ، ترافیک ، تخریب آسفالت و زیر ساخت های شهری عاید این شهرداری شده است.

شهردار دزفول با ابراز ناراحتی از محروم کردن این شهر از اعتبارات تملک دارایی گفت:این تصمیم به توقف عملیات اجرایی طرح های عمران شهری و عقب ماندگی این شهر از سایر شهرهای استان خوزستان منجر می شود.

وی با تشریح وضعیت نامناسب زیر ساخت های شهری و ورودی شهر دزفول بیان داشت: دزفول شهری در حال توسعه است که ورودی های آن مربوط به 50سال پیش بوده و نیاز به اعتبار برای ساماندهی آنهاست.

کرمی نژاد اعتبار مورد نیاز برای احداث یک پل در میدان فتح المبین شهر دزفول در راستای ساماندهی ترافیک در این محدوده را طبق بر آورد پایه مشاور 160 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: اجرای طرح کمربندی غرب شهر دزفول با 500 میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح هایی است که نیازمند تامین اعتبار از محل تملک دارایی و سایر منابع ملی است.

وی خاطر نشان کرد: با وجود مناطق محرومی چون زیباشهر و منطقه مدرس همچنین کوی آزادگان دزفول که کار خدماتی چندانی در آن صورت نگرفته و نیز مرکز شهر دزفول با مشکلات متعدد ، محروم کردن شهرداری دزفول از اعتبارات تملک دارایی دور از انصاف است.

از حدود 500 هزار نفر جمعیت شهرستان دزفول بیش از نیمی در شهر دزفول سکونت داشته و از خدمات شهرداری بهره مندی می باشند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار