تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۷۷۹۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احداث بازارچه جديد مجاور بازارچه مرزي شلمچه
مدير بازارچه‌هاي مرزي خوزستان از احداث بازارچه جديد مجاور بازارچه مرزي شلمچه خبرداد و گفت: طي سفر هيات استاني از خوزستان به عراق، تفاهم‌نامه همكاري منعقد شد كه يكي از بندهاي آن مربوط به احداث بازارچه مرزي جديد است.

محمدرضا صفاييان عنوان‌كرد:​ تمام مجوزات لازم براي احداث بازارچه مرزي جديد اخذ شده و به زودي فعاليت‌هاي عمراني آن آغاز مي‌شود.

وي افزود:​ بهره‌برداري از بازارچه مرزي مشترك بين ايران و عراق به اقدام طرفين در اخذ مجوزهاي اجرايي وابسته است که ما آمادگي كامل برای ایجاد این بازارچه را داريم ولي منتظر طرف عراقي هستيم تا تيم كارشناسي مورد نظر خود را براي آغاز احداث بازارچه مشخص كند.

مدير بازارچه​هاي مرزي خوزستان خاطرنشان‌كرد: مساحت بازارچه مرزي هنوز مشخص نشده و براساس توافق طرفين تعيين خواهد شد؛ پيش‌بيني مي‌شود تا سال آينده از اين بازارچه بهره‌برداري شود.

صفاییان با اشاره به ازدحام و تردد زوار در ماه اخير که موجب محدود شدن تجارت در بازارچه‌هاي مرزي شد، عنوان‌کرد: در يك ماه اخير صادرات و واردات در بازارچه‌هاي مرزي انجام مي‌شد اما به دليل كاهش فعاليت‌هاي تجاري بازرگانان ايراني و عراقي، بازارچه‌ها نيمه‌تعطيل بودند.

وي گفت: با به پايان رسيدن مراسم اربعين حسيني و ايام پاياني ماه صفر، صادرات و واردات بازارچه‌هاي مرزي مجددا رونق می‌‌گيرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار