تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۷۷۹۹۱
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آقایان مناطق نفتخیز جنوب بارعام اعلام کنند!
همین جا از این مدیر محترم و سایر مدیران این شرکت می خواهیم در مکان و زمان مشخص بارعام اعلام کنند تا مردم خوزستان و سازمان محیط زیست جهت پوزش خواهی بابت این سوء ظن شرفیاب شوند!/ این که یک مدیر خوزستانی که شرکت تحت مدیریت اش بخش زیادی از بودجه مملکت را تامین می کند، آنچنان متعصبانه در پی دفاع از منافع شرکت اش بر می آید جای تامل دارد و می بایست مدیران عالیه وزارت نفت قدردان این خدمت صادقانه ایشان باشند که برای حفظ منافع شرکت چنین مصرانه پا روی واقعیت ها می گذارند
خوزنیوز: اخیرا مدیرعامل یکی از شرکت های تابعه مناطق نفتخیز جنوب در گفت وگو با خبرنگاران اظهاراتی را بیان داشته است که جای بررسی  و تامل دارد.

آقایان مناطق نفتخیز جنوب بارعام اعلام کنند!

محسن دهان زاده، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون گفته است:
«سازمان محیط زیست با دلایل علمی مشکل آلودگی هوای شهر اهواز را مورد بررسی قرار دهد نه اینکه به سازمانها اتهام آلایندگی وارد کند.  
شرکت بهره برداری نفت وگاز کارون تمام مسائل زیست محیطی را رعایت می کند و در حال حاضر تعداد شعله ها این شرکت در اهواز بسیار اندک هستند.
 برای یافتن علل آلودگی هوای شهر اهواز باید آزمایشات دقیق و علمی صورت گیرد نه اینکه براساس فرضیه دستگاه ها را متهم کرد. در حال حاضر تعداد خودروهای شخصی در اهواز بسیار زیاد است که همه این ها می تواند در آلودگی هوای شهر اهواز تاثیر گذار باشد باید استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در بین مردم فرهنگ سازی شود.
 اکوسیستم طبیعی محیط به علت احداث سدهای زیاد در خوزستان تغییر کرده است این علت می تواند بر آلودگی هوای شهر اهواز تاثیر بگذارد در گذشته خوزستان دارای جنگل های انبوه و سرسبزی بود اما اکنون جنگل ها نابود شدند.»


1- آقای دهان زاده در حالی با افتخار می گوید که شرکت بهره برداری نفت وگاز کارون تمام مسائل زیست محیطی را رعایت می کند که این شرکت به همراه سایر شرکتهای تابعه مناطق نفتخیز جنوب (مارون، مسجدسلیمان و آغاجاری) برای سالیان متوالی در فهرست صنایع آلاینده سازمان محیط زیست جا خشک کرده اند و براساس قوانین جاری مملکت این شرکت و سایر شرکت های تابعه مناطق نفتخیز صدها و هزاران میلیارد تومان می بایست بابت جبران این آلایندگی به خوزستان و مردم اش پرداخت کنند که متاسفانه با همت امثال این مدیر محترم تاکنون مسئولان وزارت خانه و شرکت از آن طفره می روند.

2- این مدیر که شرکت تحت امر وی خود از شرکت های آلاینده محیط زیست است، جسارت به خرج داده و برای سازمان حفاظت محیط زیست تعیین تکلیف می کند و وظایف اش را یادآور می شود و می خواهد که مشکل آلودگی هوای شهر اهواز با دلایل علمی مورد بررسی قرار گیرد. این درحالی است که متاسفانه به دلیل ضعف مدیریتی مسئولان محلی، نداشتن همت مسئولان بومی (مانند خود آقای دهان زاده و همقطارانشان) و یا خواست دولتمردان شهرهای خوزستان فاقد دستگاه های سنجش آلایندگی هوا هستند و مردم خوزستان بی اطلاع از این هستند که هر روز و شب چه موادی ناخواسته وارد سیستم تنفسی شان می شود. حال بماند وقتی خوزستان از این حق اولیه خود محروم است، بررسی علمی و کار تحقیقاتی دراین زمینه شاید در رده چندم اهمیت قرار گیرد و به مانند همیشه جای خالی اعتبارات برای آن در استانی که به مانند قلک کشور عمل می کند به چشم می آید. صد البته اگر این دست مدیران مدعی، می خواستند می توانستند به عنوان پروژه های تحقیقاتی خود به این اقدامات را به  انجام رسانده و باری از دوش استان و مردم اش بردارند.

3- دهان زاده در حالی  مدیران محیط زیست را به کار علمی و مستدل سفارش می کند، که خود پا را از گلیم نگاه علمی بیرون نهاده و در حوزه ای که نه در تخصص اوست و نه به لحاظ مسئولیت صلاحیت قانونی اظهار نظر را دارد سخن پراکنی می کند و به مانند یک کارشناس محیط زیست فرضیه هایی دیگر را مطرح می کند و احتمال مقصر بودن خودروها  و سدها را مطرح می کند.

4- شاید لحن اظهارات این مدیر از بقیه موارد مطرح شده فوق بیشتر قابل درنگ باشد. این که یک مدیر خوزستانی که شرکت تحت مدیریت اش بخش زیادی از بودجه مملکت را تامین می کند، آنچنان متعصبانه در پی دفاع از منافع شرکت اش بر می آید جای تامل دارد و می بایست مدیران عالیه وزارت نفت قدردان این خدمت صادقانه ایشان باشند که برای حفظ منافع شرکت چنین مصرانه پا روی واقعیت ها می گذارند. لازم به ذکر است که این گفتمان در بیان بسیاری از مدیران این حوزه سالیان سال برقرار بوده است.
همین جا از این مدیر محترم و سایر مدیران این شرکت می خواهیم در مکان و زمان مشخص بارعام اعلام کنند تا مردم خوزستان و سازمان محیط زیست جهت پوزش خواهی بابت این سوء ظن شرفیاب شوند!

5- آقای عالیپور، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب هم  اگر از این مواضع مدیر تحت امرشان بی اطلاع اند که جای تاسف و اگر هم مطلع هستند که باید گفت: آقای مدیر متشکریم.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۸
امیریان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
15
10
اتفاقا آقای دهان زاده که برادر سردارشهید والامقام دهان زاده میباشد از بهترین مدیران نفت هستند ،تا حالا میگفتند جرا مدیران غیره بومی میزارن حالا که مدیر بومی فوی و خوش فکر میزارن تخریبش می کنید
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
5
7
سلام و شب بخیر
خدا وکیلی . لله . بینی و بین الله جنگ و دعوای مدیریتی نیست این مرافعه .
خب بابا بنده خدا مدیره .
سواد داره . نظر داده برادر
خو شما هم نظر بده . نظر کارشناسی . چه ایراد داره .
اینجوری خو کسی زهره نمیکنه بایسته حرفشو بزنه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
3
5
آخر مديري كه ماهانه ... بايد اينطور هواي ... رو داشته باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
2
15
بهتر مردم خوزستان برن اصفهان زندگی کنن یا تهران موندن خوزستان برای چی
خوزستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
4
13
آقای دهان زاده چطوره از این به بعد الاغ سواری کنیم که هوای خوزستان و شهرمون آلوده نشه ؟
جناب بدانید خوزستان یک استان صنعتی است همانطور که صنعت و شرکت برای شما اهمیت دارد محیط زیست سالم ، هوای پاک حق این مردم است ما چه گناهی کردیم جوره همه رو بکشیم، استانمان که پیشرفتی نداره که هیچ ، هوای سالم ما را هم از بین میبرید ، پس فقط به فکره سود و منفعت و کف زدن دیگران برای خود نباشید که مدیره موفقی هستید و بهتان مدال افتخار دهند
مدیری موفق است که هم به فکره مردم باشد هم به فکره پیشرفت منطقی،مدیری موفق است که سود و منفعت زیادی را فدا میکند برای سلامتی مردم ، مدیری موفق است که در صدد کمتر کردن بار مشکلات مردم باشد ،مدیری موفق است که مردم پشت سرش دعای خیر کنند ، هوای خوب را از ما نگیرید، نگذارید مردم نفرینتان کنند.
سد چه ربطی داره به دود سیاه چاه نفت ، سد چه ربطی داره به خشک شدن تالاب شادگان؟ که نفت در این تالاب است و شرکت نفت این تالاب رو داره خشک میکنه ،که نفتشو بیرون بکشه ، اینقدر پول و ثروت مهمه که سرزمینمونو خشک کنیم و به سرزمین سوخته تبدیل کنیم که ازش نفت بکشیم ؟ فقط برای اینکه چند صباحی از پول فروش نفت، خوش باشیمو زندگی بگذرانیم
کمی به فکره آیندگان استان و کشور عزیزمان باشید ما همه درون یک کشتی هستیم به خودمان لطمه نزنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
3
7
يك بار يه مدير نفتي مصاحبه داد اينجوري كه شما برخورد كردي بارعام كه سهل است بارخاص هم نمي دهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
3
1
سلام
خدمت مديرمحترم و دست اندركاران سايت وزين خوزنيوز
به عنوان يكي از كارشناسان شاغل در صنعت نفت از اينكه به مبحث محيط زيست توجه داريد تشكر مي كنم اما عنايت داشته باشيد كه طرح موضوعات چالشي مثل محيط زيست را به گونه اي مطرح بفرماييد كه حداقل بي طرفي رسانه در آن رعايت شده باشد يقينا اگر اين مباحث در يك بستر علمي و با لحن حرفه اي مطرح شود هم مديران نفت از طرح موضوع استقبال مي كنند هم فعال ان محيط زيست تا جايي كه من مي دانم قبل از تأسيس سازمان محيط زيست نفت برنامه هاي زيست محيطي داشته است اما از اينكه توليد و استفاده از نفت و مشتقآتش به طور كلي همراه با الايندگي هستند شكي نيست . اما يقين بدانيد توليد نفت در مناطق نفتخيز جنوب در قياس با ساير شركت ها نفتي منطقه از آلايندگي كمتري برخوردار است مجددا از حسن توجه شما به مقوله حياتي محيط زيست تشكر نموده و اميدوارم صنعت نفت را نيز به عنوان موهبت و مزيت اصلي اقتصاد كشور از نظر دور نداريد.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
2
6
تا جایی که ما مطلع هستیم شرکت کارون از موفق ترين شرکت ها در زمینه محیط زیست بوده و چندین گواهینامه در این خصوص دریافت کرده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
این گواهینامه ها که گرفتنش فقط یکم ... میخواد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
3
6
ای خبرنگار نادان، من همون جا بودم که ایشون صحبت می کردن جای تعصف داره که به خاطر نمی دونم کدوم منافع وجهه یک مدیر متخصص را خراب می کنی.الحق که از خبرنگاری به حز تهمت زنی چیزی یاد نگرفتی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
0
3
شرکت کارون که سالانه هزینه هنگفتی به شرکت های خصوصی تهرانی برای جایزه مدیریت سبز می دهد و گواهی می گیرد چرا پیشرفتی در مدیریت سبز ندارد مثلا در کاروان زندگی می کندآیا مدیران شرکت کارون برای کاهش آلودگی هوا و مصرف انرژی برق در 10 سال گذشته کاری کرده اند که ژست مدیریت سبز می گیرند و هر سال پول خرج این گواهی می کنند توانسته اند مدیریت سبز را در شرکت خود پیاده کنند آیا روزانه 8 ساعت کار در کاروان مصرف انرژی را بالا نمی برد آیا باید پول بجای خرج شدن در رفع این مشکل خرج یک کاغذ برای پر کردن نشان و گواهی شودکه برای شهر خارج ازتخصص خود نسخه می دهند
نازنین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
1
5
سلام ببخشید این دود سیاه از سد اومده یا از اتومبیل؟؟؟ شرکت نفت باید به استان خوزستان عوارض بده، ما هستیم که دودشو میخوریم دیگران حالشو میبرند .
اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
1
1
مگه ایشون کارمند وزارت نفت هم هست؟
من فکر می کردم کارمند....
کاش لااقل این شرکت این همه محیط زیست رو آلوده کرد یه نفتی هم تولید می کرد تولید رو به 30% کاهش داده و فقط دارن گاز میسوزونه.
بیژن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
2
2
روزی نیست که مردم اهواز شاهد دود غلیظ و گسترده در اطراف شهر اهواز نباشند که مطمئنا ناشی از چاههای نفت است . دود و آلودگی و مریضییش برای ما خوزستانیا .پیشرفت و کیف و حالش برای دیگران
عليرضا رييس زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
1
2
در يك كشور كه شفافيت و اعتراض و انتقاد جايي ندارد و رسانه ها هم انقدر ازادي عمل ندارند تا چنين افرادي را از دم تيغ نقد و انتقاد بگذرانند يك فردي مثل ايشان حق دارند و مي توانند هر سخني بر زبان برانند و بايد پرسيد ايشان مدركش را از كدام دانشگاه گرفت كه اينچنسن به اظهار نظر هاي ..... مي پردازد بايد گفت واقعا متاسفيم متاسف ...كه مسئوليت پذيري و تعهد به جامعه يادتان رفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
2
3
بسمه تعالی
به مدیران مناطق بفرمائید اگر دلتان به حال هوای دودزده خوزستان که منشاء اش را خودرو میدانید میسوزد و اگر راست میگوئید یک کمی از سوزوکی ویترا های شرکتی کمتر استفاده کنید و یا لااقل برای نانوایی نردیک منرل تان قدم رنجه فرمایند و پیاده روی کنند نه با ماشین مفت که توی رختخواب هم با ماشین دولتی میروند ...
علی اکبر صادق آّبادی
|
Japan
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
0
0
با سلام و احترام به خبرنگار دلسوز و آقای دهان زاده مدیر با علو و تجربه و برادران ارجمند محیط زیست
1- هوای اهواز آلوده است ولی به چه میزان و با چه عناصری و تاثیر بیماری زایی آن چقدر است نیاز به تحقیق دارد و اینک بدانیم چه نوع بیماری هایی ایجاد می کند .
2- مدیران مسئولیت همه موارد را بیشتر از کارکنان دارند و برای بهبود همه جانبه برنامه ریزی می کنند و ابلاغ می نمایند .
3- پاسخگویی به مردم وظیفه همه سازمانهای دولتی است هم شرکت کارون و هم سازمان حفاظت محیط زیست .
4- رسانه ها هم باید مشکلات را به اطلاع مردم برسانند و هم سهمی در نزدیک کردن مسئولین برای حل مشکلات باشند .
5- با شنیدن یک صحبت که همه کارهای خوب و شخصیت افراد را ضایع نمی کنند .
بیایید با احترام به یکدیگر و با سعه صدر در راه حل مشکل شهرمان تیم های حل مسئله بسازیم و خودمان و شهرمان را بهتر کنیم تا فرزنان ما از بیماریهای ناشی از آلودگی مصون باشند
آقای خبرنگار عزیز ، آقای دهان زاده و برادران تلاشگر محیط زیست آیا برای شروع می آیید و با محبت اخوت اسلامی و غیرت ایرانی دست مرا با گرمی و محکم می فشارید تا برای بهبود محیط زیست شهر و استانمان حداقل یک کار سازنده بکنیم ؟
با احترام به همه نفتیان ، خبرنگاران و محیط زیستیان . خداوند منان قوت خدمت بدهد .
وولک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
2
1
آقایان محیط زیستی ومردم خونگرم اهواز:لطفاً انصاف را نگه دارید...ببینید این مدیران شرکت نفتی چه محیط های زیبایی برای زندگی پرسنلشان در اهواز ساخته اند ... به نیوساید یه سری بزنید ، به شهرک نفت برید واز فضای سبز اونجا لذت ببرید، ببینید چگونه 1000 متر مربع به یک خانه اختصاص داده شده وخانواده کارکنان ومدیران رده بالای نفتی در چه اسایش وامنیتی زندگی میکنند....حالا این آقای دهان زاده یه بار دهانش رو باز کرده ویه حرفی زده نقاط مثبت مدیریت مدیران نفتی را نگاه کنید...اگه فضای سبز نیوساید وشهرک نفت نبود برای سیزده بدر ما کجا رو داشتیم که بریم....یه گلایه هم از آقای دهان زاده بکنم که نگین فامیل نزدیکشه! آقای دهان زاده بعضی از کارمندان رده پایین شرکت نفتی تعداد ماشینهای شخصیشون به تعداد اعضای خانوارشونه...بابا بهشون بگو سرمایه شونو یه طور دیگه خرج کنن، که هم مردم نگن این پولها رو اینا از کجا میارن، وهم شهر اهواز کمتر آلوده بشه ومحیط زیست کمی کوتاه بیاد..
:
:
:
آخرین اخبار