تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۷۷۹۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در محیط‌های ناآشنا کودکانتان را در آغوش بگیرید
پژوهش‌های جدید محققان نشان می‌دهد، در صورت عدم حمایت صحیح والدین از كودكان خجالتي خود، آن‌ها در بزرگسالی پرخاشگر خواهند شد.

محققان معتقدند قرارگیری کودکان خجالتی در محيط‌هاي جديد کودک را عصبی کرده و در صورت تداوم قرارگیری در محیط‌های ناآشنا و بدون مربي یا والدين خود، در بزرگ‌سالی نسبت به ساير هم‌سالانشان پرخاشگري و عصبانيت بيشتري از خود بروز می‌دهند.

به گفته محققان تنها در صورتی به شخصيت این کودکان آسیبی وارد نخواهد آمد که آن‌ها در كنار والدین یا پرستاران در محيطي صميمي قرار بگيرند، و يا زماني كه در محیط‌های غریبه رفت‌وآمد دارند‏ عوامل امنيت​زا برايشان فراهم باشد.

محققان روانشناسی کودکان معتقدند 15 تا 20 درصد از کودکان خجالتی از ممانعت رفتاري رنج مي‌برند كه این رفتار سبب می‌شود کودک در هنگام بازی از سوي ساير كودكان پس‌زده شود و آن‌ها نیز نسبت به ساير محيط‌هاي جديد از خود واكنش منفي نشان دهند.

 در اين ميان نقش والدین و يا پرستار كودك مي‌تواند در بروز اين رفتار از سوي كودكان تاثير انکار ناپذیری داشته باشد بر همين مبنا كودكاني كه والدين‌شان محيط امنی را براي زندگي آن‌ها فراهم مي‌كنند كمتر در معرض آسيب‌هاي رفتاري قرار دارند.

در این تحقیق حدود 65 درصد كودكان هنگام حضور در محیط‌های غریبه در صورتی‌ که والدينشان آن‌هارا در آغوش می‌گرفتند حس آرامش دوباره به آن‌ها باز‌می‌گشت.

نتايج اين تحقيق حاكي از نقش قوي والدين در ارتباط‌گيري با كودكان در دوران كودكي است. محققان پیشنهاد می‌دهند که در صورت مشاهده رفتاري نادرست از سوي والدين، روانشناسان به‌ آن‌ها براي اتخاذ رفتاري درست با كودكانشان آموزش‌های لازم را ارائه دهند.

نتايج اين تحقيق در the journal child development منتشر شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار