تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۷۸۱۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سیدحسن خمینی در مراسم سالگرد ارتحال آیت الله جمی در آبادان؛
نام آبادان با نام آیت الله جمی گره خورده که در راه دفاع مقدس اسوه بود
سید حسن خمینی دفاع و جهاد مقدس را فراتر از حراست از قطعه ای از آب و خاک در محدوده جغرافیایی قلمداد کرد و گفت: جنگ تحمیلی که توسط دشمنان انقلاب بر علیه مردم ایران به راه انداختند یک جهاد در راه اسلام و دفاع از ایران اسلامی بود
حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی نوه امام خمینی (ره) امروز پنج شنبه در آیین ششمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله غلامحسین جمی امام جمعه فقید آبادان گفت: نام آبادان با آیت الله جمی گره خورده که در راه دفاع مقدس اسوه بود.

یادگار امام گفت: در آیین بزرگداشت آیت الله جمی سخن گفتن غیر از دفاع مقدس بیراهه است . آیت الله جمی زیر موشک باران آبادان هیچ گاه نماز جمعه را ترک نکرد و به همین دلیل است که باید او را یک اسوه و نمونه دانست.

سید حسن خمینی دفاع و جهاد مقدس را فراتر از حراست از قطعه ای از آب و خاک در محدوده جغرافیایی قلمداد کرد و گفت: جنگ تحمیلی که توسط دشمنان انقلاب بر علیه مردم ایران به راه انداختند یک جهاد در راه اسلام و دفاع از ایران اسلامی بود.

نوه امام راحل با اشاره به حماسه ذوالفقاری و شکست حصر آبادان افزود: در شکست حصر آبادان به فرمان امام غرور دشمن بعثی از بین رفت.

وی صنعت نفت و پالایشگاه آبادان را از افتخارات این شهر دانست و اظهار داشت: تلاشگران صنعت نفت در دوران انقلاب، اصلی ترین مسیر پیروزی را مشخص کردند و در دوران دفاع مقدس در توانمندسازی نظام حرکت مهمی را ایجاد کردند.

سید حسن خمینی  افزود: در مورد شهر آبادان نکات بسیاری را می توان اشاره کرد و دفاع مقدس تنها یکی از افتخارات آبادان است.

نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی گفت: امروز انقلاب اسلامی و ایران اسلامی بر تارک دنیا می درخشد و آنان که آرزوی تصرف این سرزمین را در سر داشتند و برای تحقق این آرزو تانک و مسلسل به راه انداختند جز خفت و خواری چیزی را برای خود به ثبت نرساندند و در مقابل نام امام و شهدای بر تارک تاریخ درخشان شد.

سید حسن خمینی ادامه داد: دشمن نه تنها خوزستان را از ایران جدا نکرد بلکه تنها لعنت و ننگ را برای خود به ارمغان آوردند.

یادگار رهبر کبیر انقلاب افزود: آن چیزی که دفاع را، مقدس می کند کشور گشایی نیست بلکه نیتی جهاد ی است که برای خدا انجام می شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آیت الله جمی زیر موشک باران آبادان هیچ گاه نماز جمعه را ترک نکرد و به همین دلیل است که باید او را یک اسوه و نمونه دانست.

سید حسن خمینی گفت: باید پاسدار آن ارزش ها باشیم و نگذاریم این ارزشها و جان فشانی های مقدس به فراموشی سپرده شود.

بر اساس این گزارش، پیش از آغاز سخنان حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم پور امام جمعه آبادان، مقتدایی استاندار خوزستان و ملا عمران عبادی نماینده عشایر عرب منطقه خوزستان حضور یادگار امام را خوش آمد گفتند، پیام مقام معظم رهبری در بزرگذاشت مرحوم آیت الله جمی پخش شد و سید خمینی سخنان خود در جمع شیفتگان امام که با شعارهای صل علی محمد بوی خمینی آمد، دسته گل محمدی به شهر ما خوش آمدی به ابراز احساسات می پرداختند آغاز کرد.

رمز موفقیت و پیشرفت کشور درتمام امور ، تبعیت از ولایت فقیه است

استاندار خوزستان در آیین ششمین سالگرد ارتحال آیت الله غلامحسین جمی در آبادان گفت: رمز موفقیت و پیشرفت کشور در تمام امور ، پشتیبانی و تبعیت از ولایت فقیه است.

عبدالحسن مقتدایی با قدردانی از حضور حجت الاسلام سید حسن خمینی ، آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و سایر مسوولان در این مراسم ، نسبت به پاسداشت ارزش ها و آرمان های دفاع مقدس و نیز شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی تاکید کرد و گفت: شهدا بهترین الگو برای ما هستند تا در مسیر درست حرکت کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به نقش آیت ا... جمی در هشت سال دفاع مقدس و حضور مستمر در جبهه و آبادان اظهارکرد: نقش روحانیت در هشت سال دفاع مثال زدنی بود  و روحانیت این استان در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس زحمات زیادی را کشیدند.
  
امام جمعه آبادان نیز با بیان ویژگی های اخلاقی مرحوم آیت ا... جمی گفت: این شخصیت وارسته پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و نیز در هشت سال دوران دفاع مقدس و پس از آن همواره در راه اهداف انقلاب اسلامی گام برداشت.

حجت الاسلام علی ابراهمیی پور افزود: مرحوم آیت ا... جمی در هشت سال دفاع مقدس با حضور تاثیرگذار خود در شهر آبادان،سنگری مستحکم در برابر متجاوزان بعثی عراق بود.

وی اظهارکرد: پیروی از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و ولایت، عزتی است که خداوند سبحان آن را به مردم ایران عطا کرده است.

حجت الاسلام ابراهیمی پور گفت: آبادان در هشت سال دفاع مقدس، چهار هزار و 200 شهید، دو هزار و 675 جانباز، 32 عالم ربانی و 177 شهید گمنام را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

در این آیین شرکت کنندگان یاد و خاطره آیت ا... جمی را که با مجاهدت های خود یار و یاور رزمندگان در هشت سال دوران دفاع مقدس بود، گرامی داشتند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
استاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
0
0
نفهمیدیم آخر سید حسن خمینی آیت الله هستن یا طبق سایت خودشون حجت الاسلام!!!!
:
:
:
آخرین اخبار