تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۷۸۲۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نصب 6 ایستگاه خودکار هواشناسی در خوزستان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان از نصب شش ایستگاه خودکار هواشناسی در استان خبر داد.

هاشم بالدی عنوان کرد: سامانه بارشی در خوزستان بر شهرستان های شمالی و شرقی متمرکز است و در شهرهایی مانند آبادان و شادگان امسال بارش قابل توجهی نداشته ایم.

وی از در دستور کار قرار گرفتن نصب شش ایستگاه خودکار هواشناسی در استان خبر داد و افزود: چنانچه اعتبار لازم برای نصب این دستگاه ها فراهم شود می توان شاهد پیش بینی های دقیق تر هواشناسی بود.

بالدی در خصوص کارکرد ایستگاه های سنجش هواشناسی گفت: این ایستگاه ها از طریق ارتباط ماهواره ای اطلاعات حاصله از سیستم های توده هوایی را رصد کرده، جهت وزش باد را تعیین و با توجه به سرعت باد و تفکیک ابرهای باران زا از غیر باران زا، پیش بینی دقیق تری از تغییرات جوی ارائه می دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در خصوص معیار ارسال اطلاعیه و اخطاریه هواشناسی به فرمانداری ها عنوان کرد: در وهله نخست اطلاعیه هواشناسی از سازمان هواشناسی کشور به سازمان مدیریت بحران کشور و وزارتخانه ها ارسال و این اطلاعیه توسط سازمان مدیریت بحران کشور به استانداری ها ابلاغ می شود اما به دلیل اینکه این اطلاعیه بر مبنای پایش سامانه های بارشی در کل کشور تنظیم می شود اداره کل هواشناسی استان نیز بر اساس شرایط آب و هوایی نسبت به پایش و ارزیابی کلی و دقیق اقدام می كند.

وی ادامه داد: پس از ارسال نتایج بررسی کارشناسی و تحلیل دقیق اداره کل هواشناسی به استانداری خوزستان، اطلاعیه یا اخطاریه شرایط جوی به فرمانداری ها، ادارات کل ذیربط و روسای کارگروه های 14 گانه مدیریت بحران استانداری خوزستان و همچنین به صدا و سیما به عنوان رسانه ملی ارسال می شود.

بالدی با تصریح بر اینکه فرمانداران هر شهر رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران همان شهر محسوب می شوند، بیان کرد: شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ها متشکل از دستگاه های ذیربط مانند آب و فاضلاب، راه و شهرسازی، هلال احمر، فوریتهای پزشکی، شهرداری، برق و غیره است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار