تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۷۸۲۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شیخ ابراهيم ديراوی تجلیل شد
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خوزستان گفت:​ ابراهیم ديراوي يكي از سرمايه های معنوي كشور و گران بهاترين داشته هاي فرهنگي خوزستان است.

افشين حيدري در مراسم تجليل از شیخ ابراهيم ديراوي، شاعر پیشکسوت خوزستان، كه روز گذشته در اهواز برگزار شد بیان كرد: اين شاعر از الگوهاي فرهنگي و ميراث معنوي ما است كه خوزستان با اشعار زيباي او جلوه پيدا كرد.

 وي افزود: ديراوي شاعري است كه نسل جديد آشنايي كمتري با آن دارند اما وظيفه ما است كه با انتشار اشعارش او را به مردم معرفي كنيم.

حيدري خاطرنشان كرد: ​طي سال هاي گذشته اشعار و كتاب هاي نفيسی كه مي توانست امروز در سراهاي فرهنگي خوزستان مورد استفاده مردم قرار بگيرد متاسفانه به دلايل مختلف چاپ نشده و مردم استان از آن بي بهره مانده اند.

وي تصريح كرد:​ اداره کل ميراث فرهنگي خوزستان در صدد است تا در راستاي پاسداشت خدمات ارزشمند ابراهيم ديراوي آثار اين شاعر بزرگ را چاپ و منتشر كند.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگری خوزستان با بيان اين كه خوزستان با داشته ها و سرمايه هاي خود معرفي مي شود اظهار كرد: علاوه بر ابراهيم ديراوي استان ما در پيكره خود بزرگانی ​همچون ابن سكيت دورقي را دارد كه خيلي از مردم ما با او آشنايي ندارند. در حالی که بزرگان زيادي هستند كه مي توانيم با معرفي صحيح آنها سهم خود را در حق فرهنگ اين فرهنگ و بوم ادا كنيم.

حيدري خاطرنشان كرد: ​به واقع شيخ ابراهيم ديراوي يكي از سرمايه ​هاي ناگفته خوزستان است كه متاسفانه گمنام مانده است. وقتي ايده برگزاري مراسم تكريم از اين شاعر بزرگ پيشنهاد شد اداره کل ميراث فرهنگي آمادگي خود را در خصوص برگزاري اين مراسم اعلام كرد.

وي همچنین گفت: براي معرفي ميراث فرهنگي خوزستان در خصوص و قايع و رخدادهاي فرهنگی مختلف در حال تدوین تقويم فرهنگي هستیم.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگری خوزستان با اشاره به موسيقي علوانيه نیز اظهار داشت: ​اين موسيقي يكي از مهمترين ميراث ناملموس خوزستان است كه به دليل بي توجهي كشور عراق اقدام براي ثبت جهاني آن كرد. با پي گيري هايي كه در اين خصوص انجام داديم پرونده ثبت جهاني موسيقي علوانيه متوقف و قرار شد سازمان يونسكو اين موسيقي را به دليل اشتراكات فرهنگي با عراق به طور مشترك ثبت جهاني كند.

حيدري یادآوری كرد:​ يكي ديگر از موضوعات ميراث فرهنگي كه بسيار اهميت دارد سبك زندگي در خوزستان است تا گردشگراني كه در استان ما حضور پیدا می کنند با اين نوع سبك زندگي آشنا شوند.

وي افزود: خيلي از مردم ما با سبك زندگي اقوام خوزستانی مانند معدان آشنا نيستند و متاسفانه به دليل بي توجهي سبك زندگي اين اقوام به فراموشي سپرده شده است. اميد است با اخذ مجوز معرفي مضيف به عنوان اقامتگاه گردشگري سبك زندگي اقوام استان معرفي شود.

او همچنین گفت: يكي از بناهاي تاريخي ارزشمند كشور در شهرستان حميديه است که از ميراث​هاي ناملموس و معنوي خوزستان به شمار می رود که متاسفانه براي معرفي آن اقدامي صورت نگرفته است. به زودي اين اثر تاریخی از سازمان آب و برق تحويل گرفته می شود و به عنوان كانون فرهنگي در اختيار مردم حميديه قرار می گیرد.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: ابراهیم دیراوی
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
0
0
عاشقتم شیخ ابراهیم
:
:
:
آخرین اخبار