تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۷۸۲۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی:
۵ هزار عضو هیئت علمی تمام وقت در دانشگاه‌های آزاد کشور جذب می‌شوند
رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد: برای ارتقا کیفیت آموزشی تا پایان امسال ۵ هزار هیئت علمی تمام وقت در واحدهای دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور در رشته‌های مختلف آموزشی جذب دانشگاه می‌کنیم.

مجتبی علوی فاضل اظهار داشت: در جذب دانشجو به چارچوب‌های وزارت علوم پایبند هستیم و مقید هستیم خارج از تعهدات در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی دانشجو پذیرفته نشود.

وی بیان کرد: در زمینه جذب دانشجو باید مسائلی را مدنظر قرار دهیم از جمله اینکه امروز نمی‌توان تقاضای اجتماعی در کشور برای ورود به دانشگاه‌ها را نادیده گرفت.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی افزود: یکی از مسائل دیگر که باید مدنظر قرار گیرد بحث مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور است بالاخره این جوانان سرمایه کشور هستند و این مهاجرت سبب خروج سرمایه از کشور و همچنین تبعات فرهنگی زیان باری برای کشور دارد.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی امروز یکی از ظرفیت‌های بالای علمی در کشور است و بیش از 61 هزار فرد علمی به صورت‌های مختلف با دانشگاه همکاری می‌کنند که در پیشرفت کشور بسیار موثر است.

علوی فاضل عنوان کرد: بیش از 500 هزار صندلی خالی در دوره‌های کاردانی و کار‌شناسی در دانشگاه آزاد وجود دارد که باید از این ظرفیت‌های خالی استفاده کنیم چرا که تقاضا در جامعه بالا است و به نوعی دانشگاه آزاد نوعی امید را در کشور ایجاد کرده که نمی‌شود نسبت به این قضیه بی‌تفاوت بود.

وی درباره افزایش کیفیت آموزشی اظهار کرد: به دنبال افزایش کیفیت آموزشی در دانشگاه آزاد هستیم و هر چند در بسیاری از استانداردهای آموزشی وضعیت مناسبی داریم.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای ارتقا کیفیت آموزشی تا پایان امسال 5 هزار هیئت علمی تمام وقت در واحدهای دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور در رشته‌های مختلف آموزشی جذب دانشگاه می‌کنیم.

وی بیان کرد: در بخش تحصیلات تکمیلی به دنبال افزایش کیفیت هستیم و هر چند توسعه تحصیلات تکمیلی به نوبه خود به دلیل افزایش فعالیت‌های علمی و پژوهشی کیفیت را بالا می‌برد.

علوی فاضل افزود: به دنبال تقویت ارتباط بیشتر دانشگاه با جامعه و صنعت هستیم تا خروجی‌های دانشگاه منطبق با نیازهای جامعه و صنعت باشد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار