تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۷۸۴۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساختمان ثبت ملی هلال احمر خرمشهر مرمت می شود
مسوول انجمن دوستداران آبادان و خرمشهر از قول مساعد معاون میراث فرهنگی خوزستان برای مرمت ساختمان هلال احمر خرمشهر خبر داد.

امید نوری خاطرنشان کرد: در طی بیش از پنج سال گذشته متأسفانه تعدادی از پروژه های مرمتی ابنیه تاریخی در شهرستان های آبادان و خرمشهر متوقف شده اند و به دلیل عدم بهره برداری و متروکه شدن بناها آسیب زیادی به آنها وارد شده است.

وی افزود: از طریق انجمن دوستداران آبادان و خرمشهر بارها برای آغاز دوباره روند مرمت بناهای مورد نظر در چندین نوبت مکاتبه و پیگیری شد که معاون میراث فرهنگی خوزستان در آخرین پیگیری از آغاز مرمت ساختمان هلال احمر خرمشهر در یک ماه آینده خبر داد.

این دوستدار میراث فرهنگی یادآوری کرد: ساختمان هلال احمر خرمشهر از جمله بناهای ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران است که به اواخر دوره قاجار تعلق دارد و در صورت مرمت محل مناسبی برای ایجاد بازارچه دایمی صنایع دستی در خرمشهر است.

ساختمان هلال احمر مربوط به دوره قاجار است و در خرمشهر بین خیابان فردوسی و جاده ساحلی خرمشهر واقع شده است. این اثر در تاریخ ۱۶ آبان ۱۳۷۹ با شمارهٔ ثبت ۲۸۴۵ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار