تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۷۸۴۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در روزهای بارانی آهسته‌‌ برانید
رييس پليس راهور خوزستان با اشاره قرار گرفتن در فصل زمستان و لغزنده شدن سطح معابر شهري هنگام بارندگي، نسبت به خطرات ناشی از بی احتیاطی هنگام رانندگی هشدار داد.

سرهنگ عادل مجدمي اظهار كرد: بارندگی، موجب لغزندگي شديد معابر مي‌شود؛ همچنین ساييدگي لاستيك‌ها، وجود گل و لاي بر روي كف آسفالت و ريخته شدن روغن خودروها بر روي معابر از دلايل لغزنده شدن معابر شهري در روزهاي باراني است. لذا ضروری است که هنگام رانندگی در خیابان‌ها در روزهاي باراني، فاصله تا خودروی جلویی نسبت به روزهای عادی، حداقل به دو برابر افزايش یابد.

وی عنوان كرد: با توجه به لغزندگي معابر در روزهاي باراني و کم شدن اصطكاك، احتمال سر خوردن وسايط نقليه هنگام تردد وجود دارد. بنابراين رانندگان در اين شرايط لازم است سرعت خود را حداقل 30 تا 40 كيلومتر نسبت به رانندگي در شرايط عادي كاهش دهند.

مجدمی همچنین با بیان این که با رانندگان هرگونه وسيله نقليه که بر خطوط و گذرگاه عابرپياده تردد و توقف کنند، برخورد و اعمال قانون مي​شود؛ تصریح کرد: بسياري از رانندگان به لزوم عدم توقف روي خطوط و گذرگاه عابرپياده توجه يا آگاهي لازم را ندارند اما در هر صورت از طريق دوربين​هايي كه سطح شهر هستند، اين تخلف ثبت و گزارش مي​شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان با تاکید بر لزوم رعایت احتیاط بیشتر در روزهای بارانی، ادامه داد: بالغ بر 60 دوربين كنترل ترافيك و همچنین دوربين‌های كنترل سرعت در معابر شهری نصب شده كه ميزان سرعت و تخلفات رانندگان را ثبت و به مركز مانيتورينگ پليس راهور گزارش مي​دهند؛ يكي از مواردي كه به ثبت مي​رسد تجاوز به گذرگاه عابران پياده توسط رانندگان است كه با ثبت پلاك خودروي متخلف، برگه جريمه 20 هزار توماني به درب منزل راننده ارسال مي​شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار