تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۷۸۴۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آمریکا برای داعش سلاح فرستاد
فرماندار شهرستان «بلد» در استان صلاح‌الدین عراق، از کمک یک هواپیمای آمریکایی به تکفیری‌های تحت محاصره در این استان و ارسال اسلحه برای آنها خبر داد.

یک مقام مسئول محلی عراقی، روز شنبه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی از بالای منطقه «الخضیرة» در استان «صلاح‌الدین» با کمک بالن، یک محموله اسلحه برای تکفیری‌های داعش فرستادند.

«مفید البلداوی» فرماندار شهرستان «بلد» در ۸۰ کیلومتری شمال استان صلاح‌الدین در گفت‌وگو با پایگاه خبری «العربی الجدید» گفت: یک هواپیمای وابسته به نیروهای ائتلاف بین‌المللی، یک بالن حامل اسلحه را از فراز منطقه «الخضیره» که در کنترل تکفیری‌های داعش بود، به آنها رساند.

وی افزود: این عملیات، جمعه گذشته انجام شد. این در حالی بود که نیروهای امنیتی عراق و گروه‌های داوطلب مردمی این منطقه را تحت محاصره خود داشتند. عرض این بالون، ۵ متر بود که به گفته ساکنان محلی و شاهدان عینی، انواع سلاح‌ در آن قرار داشت.

این مقام مسئول عراقی خواستار تحقیق در این خصوص شد. بویژه که پایگاه خبری محلی «المعلومه» و برخی شبکه‌های اجتماعی تصاویری از این بالن را منتشر کرده‌اند.

پیش از این نیز، بارها منابع عراقی از ماموریت نیروهای آمریکایی در میدان‌های نبرد با داعش و امدادرسانی آنها به تکفیری‌ها خبر داده بودند
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار