تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۷۸۴۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسئول نهضت سوادآموزی امیدیه:
93 درصد از شهروندان امیدیه باسواد هستند
مسئول نهضت سوادآموزی امیدیه گفت: بیش از 93 درصد از شهروندان باسواد هستند.

فالح مزایدی امروز اظهار کرد: طبق سرشماری نفوس مسکن سال 1390 و آمارهای موجود، امیدیه از لحاظ میزان باسوادی، پس از شهرستان‌های بهبهان و ماهشهر رتبه سوم باسوادی را در میان سایر شهرستان‌های استان کسب کرده که نشان از باسوادی بیش از 93 درصد مردم شهرستان امیدیه می‌دهد.

وی اضافه کرد: در بحث فعالیت‌های آموزشی نیز بیش از 303 نفر مشغول به کسب علم دوره‌های تحکیم، انتقال و سوادآموزی هستند که از این تعداد بیش از هشت کلاس در دوره تحکیم، 9 کلاس در دوره انتقال (ششم ابتدایی) و 69 کلاس در دوره سوادآموزی و در دو بخش امیدیه و جایزان جهت امر آموزش دایر است.

مسئول نهضت سوادآموزی امیدیه در ادامه افزود: در گذشته شیوه آموزش توسط آموزشیاران انجام می‌پذیرفت اما اکنون طرحی به نام برون‌سپاری (فرد به فرد) ایجاد شده که وظیفه آموزش را به دست افراد حقیقی و حقوقی می‌سپارد، به اینگونه که تفاهم‌نامه‌ای با نهادها، سازمان‌ها و اداره‌هایی نظیر بهزیستی، کمیته امداد، بسیج، صندوق‌های بازنشستگی، امور بانوان فرمانداری‌ها و جامعه معلولان منعقد می‌شود تا آنها افراد واجد شرایطی را که از میزان تحصیلات کلاسیک حداقل دیپلم به بالا برخوردار باشند به این اداره معرفی کنند.

مزایدی ادامه داد: بر همین اساس، افراد بی‌سواد را شناسایی و پس از آموزش و سوادآموزی، امتحانی با حضور ناظران این اداره از آنها گرفته خواهد شد و پس از اطمینان از کسب علم سوادآموزان، به افراد آموزش دهنده مبالغی پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: این مبالغ به ازای هر فرد آموزش دیده دوره تحکیم 90 هزار تومان، دوره انتقال 630 هزار تومان و دوره سوادآموزی 750 هزار تومان است.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های هفته سوادآموزی خاطرنشان کرد: در این هفته برنامه‌های مختلفی انجام می‌پذیرد از جمله دیدار با امام جمعه، برگزاری جلسه شورای راهبردی سوادآموزی شهرستان به ریاست فرماندار، برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) و تأسیس نهضت سوادآموزی، برگزاری نمایشگاه کتاب‌های آموزشی در اداره آموزش و پرورش شهرستان و مصلی نماز جمعه و دیگر برنامه‌های متنوع از مهمترین برنامه‌ها است.

مزایدی در پایان گفت: اکنون بیش از 150 آموزگار مشغول به آموزش فرد به فرد در سطح شهرستان امیدیه هستند و افراد متقاضی شرکت در این طرح می‌توانند به واحدهای نهضت سوادآموزی اداره‌های آموزش و پرورش شهرستان خود مراجعه کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار