تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۷۸۵۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره دامپزشکی دشت آزادگان خبر داد:
پیشگیری از بیماری واگیر تب برفکی در دشت آزادگان
رئیس اداره دامپزشکی دشت آزادگان از روند مثبت پیشگیری و کنترل تب برفکی در شهرستان دشت آزادگان در 9 ماه اول سال جاری خبر داد.

ناصر عساکره امروز اظهار داشت: با انجام مجموعه‌ای از اقدامات کنترلی و مراقبتی بر اساس دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور جهت پیشگیری از وقوع بیماری تب برفکی شاهد یک روند کنترلی مطلوب در بروز بیماری مذکور در این شهرستان هستیم.

وی توضیح داد: طی 9 ماه اول سال جاری، تعداد 24 هزار رأس گاو، گاومیش و گوساله بصورت عمومی و رایگان با اولویت مناطق پرخطر و پرتردد دامی با استفاده از توان بخش‌های دولتی و خصوصی تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.

رئیس اداره دامپزشکی دشت آزادگان تصریح کرد: همچنین در 36 روستا بصورت تصادفی مراقبت فعال و در همه روستاهای شهرستان مراقبت غیر فعال بطور مستمر انجام گرفته است.

عساکره خاطرنشان کرد: تشکیل کلاس‌های آموزش حضوری برای دامداران با همکاری مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص نحوه پیشگیری و کنترل بیماری تب برفکی و رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی در واحدهای دامداری، تشکیل جلسات توجیهی و آموزشی برای اکیپ‌های واکسیناسیون دامی و تشدید بازرسی‌ها و نظارت‌های لازم بر نحوه عملکرد آنان از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا است.

بیماری واگیر تب برفکی در صورت وقوع، باعث ایجاد تلفات و کاهش تولید در جمعیت دامی می‌شود.
مرجع / فـارس
برچسب ها: دشت آزادگان
:
:
:
آخرین اخبار