تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۷۹۱۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مقتدایی تاکید کرد:
استفاده از تمام ظرفیت‌های استان جهت ریشه‌کنی بی‌سوادی
استاندار خوزستان بر لزوم از استفاده از تمام ظرفیت‌های استان جهت ریشه کن کردن بی‌سوادی تاکید کرد.

عبدالحسن مقتدایی دوشنبه در شورای آموزش و پرورش استان که در محل استانداری برگزار شد، ارتقاء وضعیت آموزشی استان و ریشه کنی بی‌سوادی در جامعه را موجب ارتقاء فرهنگ، سلامت و بهبود معیشت مردم و رشد و شکوفایی همه جانبه عنوان اظهارکرد: سیاست‌های تشویقی برای شرکت‌کنندگان دوره‌های سواد آموزی دراستان خوزستان در نظر گرفته شده است که به‌زودی اعمال می‌شود.

وی گفت: این سیاست‌های تشویقی  در دستور کار شورای آموزش و پرورش استان خوزستان قرار گرفته که امید است با اجرای این سیاست‌ها و استفاده از همه ظرفیت‌ها، آمار باسوادان در استان هم به جهت کمی و هم به جهت کیفی ارتقاء یابد.

محمد تقی زاده مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان، نیز در این جلسه با اشاره به توزیع کتاب سلامت در واحدهای آموزشی استان خوزستان، اظهارکرد: در این کتاب که ویژه دانش آموزان ابتدایی و متوسطه اول تدوین شده است، سعی شده مهارت‌های زندگی سالم و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را به دانش آموزان آموزش دهیم.

وی با اشاره به لزوم مشارکت همه دستگاه‌های دولتی در امر سواد آموزی، گفت: در استان خوزستان 650 هزار بی‌سواد وجود دارد که یک سوم از این بی سوادان اولیای دانش‌آموزان هستند که با اجرای طرح پالایش اسمی، اطلاعات از مناطق استخراج شده‌است تا زمینه شرکت اولیای بی‌سواد دانش آموزان در دوره‌های بی‌سوادی مهیا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با اشاره به تحت پوشش آموزش قرار دادن 64 هزار نوآموز دوره پیش‌دبستانی در سال تحصیلی جاری در استان خوزستان، گفت: این آمار در مقایسه با سال تحصیلی گذشته که 32 هزار نفر بوده است، رشد صد درصدی دارد.
:
:
:
آخرین اخبار