تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۷۹۲۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازاچه مرزی شلمچه مديريت واحد ندارد!
رييس اتاق بازرگاني خرمشهر با تأكيد بر لزوم ساماندهي صادرات در خرمشهر گفت: متاسفانه بازاچه مرزی شلمچه مديريت واحد ندارد و تعدد مديريت در آن از سوي سازمان منطقه آزاد اروند و اداره‌كل پايانه​ها سبب شده تا كيفيت خدمات در اين بازارچه به كمترين سطح برسد.

سید‌‌احمد حسيني‌فر عنوان‌كرد: هزينه​هاي تمام شده صادرات در بازارچه مرزي شلمچه به دليل تعدد متوليان زياد است. بالابودن هزينه​هاي صادرات در مرز شلمچه صادركنندگان داخلي و تجار خارجي را دچار مشكل كرده است.

وي خاطرنشان‌كرد: تجارت در مرز مهمترين شاخص اقتصادي خرمشهر است و تجار این شهرستان نياز به امكانات بيشتري دارند تا روند صادرات و مبادلات تجاري مرزی را افزايش دهند. بيشتر حجم صادرات كشور از مرز خرمشهر انجام مي​شود اما بخش‌خصوصي آن با بي‌کيفيت‌ترين امكانات كار مي​كنند.

رييس اتاق بازرگاني خرمشهر اظهاركرد: روزانه هزار كاميون 20 تني، انواع کالا را از بازارچه مرزی شلمچه صادر مي​كنند که با توجه به اين حجم صادرات، بازارچه نياز به زيرساخت​هاي بيشتري دارد.

حسيني‌فر افزود: صادرات كالا به عراق زمان​بر است، به‌گونه​اي كه بازرگانان ناچار هستند كالاي خود را تا انجام بروكراسي اداري در مرز انبار و به همین علت تجار باید علاوه بر هزینه صادرات هزينه انبارداري و حمل و نقل نیز پرداخت کنند.
 
وی بيان‌كرد: بازار تابع عرضه و تقاضا است و تجار بايد بلافاصله كالا را تحويل دهند. سرعت‌بخشي به مبادلات تجاري تأثير زياد در بهبود وضعيت صادرات دارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار