تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۷۹۴۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس صندوق توسعه ملی :
طرح اتصال راه‌آهن خوزستان به اصفهان به شکل جدی در حال پیگیری است
رئیس صندوق توسعه ملی گفت: طرح اتصال راه‌آهن خوزستان به اصفهان به شکل جدی در حال پیگیری است و این پروژه در حال حاضر جزو اولویت‌های وزیر راه و شهرسازی است.

سید صفدر حسینی در حاشیه جلسه شورای اشتغال و کشاورزی شهرستان ایذه که با حضور جهانبخش قلاوند فرماندار، جمعی از مسئولان ادارات شهرستان و نمایندگان بانک‌ها که در سالن نشست‌های فرمانداری برگزار شد با ابراز خرسندی از حضور دوباره خود در این شهرستان، این حضور را زمینه‌ساز توجه بیشتر به طرح‌های اشتغال و کشاورزی شهرستان دانست.

وی با تشریح برنامه‌ها و اقدامات این صندوق در کشور اظهار کرد: ارائه تسهیلات در این زمینه بر اساس اصل رقابت بوده و ارائه بودجه و تسهیلات به صورت بودجه‌بندی و مشخص شده نیست.

رئیس صندوق توسعه ملی با اشاره به اینکه متقاضیان اجرای طرح‌های اشتغالزایی با ارائه طرح کار مورد نظر خود به بانک، آن را به تصویب می‌رسانند و با ارجاع آن به صندوق توسعه ملی بودجه آن را تامین می‌کنند.

وی در راستای اجرای طرح انتقال آب از دریاچه سد کارون 3 به شهر ایذه خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت و بزرگی شهر ایذه، مسئولان آب و برق خوزستان با قول و برنامه‌ریزی‌های خود به‌دنبال عملیاتی کردن آن هستند و این طرح از مهمترین پروژه‌های دولت است.

حسینی در مورد طرح راه‌آهن خوزستان به اصفهان با اشاره به اهمیت این طرح ملی تصریح کرد: با توجه به سفر آخر رئیس‌جمهور به استان چهارمحال و بختیاری ضرورت اجرای این طرح تایید شده است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه جزو اولویت‌های وزیر راه و شهرسازی است گفت: برای توسعه بخش ریلی کشور، این پروژه از اهمیت خاصی برخوردار است و با تامین و اجرای آن، مرکز کشور از طریق شهر ایذه به استان خوزستان متصل خواهد شد.

حسینی با پرداختن به مشکلات بیکاری جوانان ایذه، مشکلات بانک‌های شهرستان در مورد پرداخت وام‌های کمک اشتغالی را مورد ارزیابی قرار داد.

رئیس صندوق توسعه ملی با انتقاد از عدم اطلاع‌رسانی برخی بانک‌ها از چگونگی عمل این صندوق اعلام کرد: برنامه‌ها و چگونگی پرداخت تسهیلات این صندوق باید به مردم اطلاع داده شود.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های صنعتی و کشاورزی در شهرستان ایذه پیگیری خواهد شد، از مسئولان بانک‌های استان و شهرستان خواست تا با مساعد کردن شرایط پرداخت، تسهیلات لازم جهت پیشرفت و توسعه ایذه را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

حسینی با بیان اینکه این شهرستان دارای پتانسیل‌های مساعد فراوان در تمام امور است اظهار کرد: ایجاد موانع و سخت کردن کار سرمایه‌گذاران، باعث بی‌رغبتی وی برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مشکل در تحرک ما است و مسئولیت باید در جهت رفع مشکل مردم باشد اضافه کرد: مسئولان شهرستان ایذه با هموار کردن راه‌های جذب سرمایه‌گزار، زمینه توجه و پیشرفت ایذه را فراهم کنند.

این مقام کشوری با بیان اینکه همه باید دست در دست هم دهیم تا ایذه آباد شود افزود: در بخش‌های مختلف کشاورزی این شهرستان باید سرمایه در گردش انجام شود.

حسینی با بیان اینکه نبود هتل مناسب در ایذه به شدت احساس می‌شود ادامه داد: باید سرمایه‌گذار برای این طرح در شهرستان شناخته و معرفی شود تا همکاری‌های لازم در جهت انجام آن از طرف ما صورت گیرد.

وی با پیشنهاد مجتمع‌های پرواربندی دامداری در سطح مناطق روستایی و عشایری شهرستان خاطرنشان کرد: تعاونی‌های روستایی و عشایری ایذه باید برای جذب اعتبار پیشرفت طرح خود اقدام کنند.

حسینی در پایان با درخواست تلاش بیشتر مسئولان شهرستان در جهت آبادانی این شهرستان، خواستار جدیت پیگیری مشکلات مردم برای رفع آنها شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار