تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۷۹۷۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:
فرزندی که اهل ورزش باشد در درس موفق‌تر است
مدیرکل آموزش و پروررش خوزستان در نشست مشترک اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان و اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: اگر فرزندمان فعال و اهل ورزش باشد در درس هم خیلی موفق‌تر است.

محمد تقی‌زاده در این نشست که روز گذشته (یکشنبه) در تالار اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: "خدواند نسبت به تو حقی دارد و خانواده تو هم نسبت به تو حقی دارد و بدن تو نیز نسبت به تو حقی دارد" پس یعنی حق بدن تو در کنار حق خداوند قرار داده شده است.

وی بیان کرد: فکر می کنم همه ما به این موضوع معتقد هستیم که کلید واژه اصلی تمام این برنامه ها، یک واژه که آن هم دانش آموزان هستند، می‌باشد و همه باید تلاش کنیم که دانش‌آموز سالم و صالحی را تحویل آینده دهیم. قطعا اگر امروز یک دانش آموز سالم و صالح داشته باشیم فردا در ابعاد مختلف صاحب مدیران خوب و انسان های بسیار خوبی خواهیم شد و تمام تلاش ها هم در این زمینه است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: کتاب دانش آموز ما دارای دو فصل است که فصل اول تنظیم رفتار، اخلاق و جسم خوب است. به هر حال باید ساختار فیزیکی، فکری، روحی، جسمی و فرهنگی فرزند ما تنظیم شود و اگر ساختارها و شاخص ها در فصل اول که مهمترین فصل است، خوب تنظیم شود ما فصل دوم آموزش و پرورش را می توانیم بسیار خوب هدایت کنیم. هدف، مسیر و جهت در فصل دوم که کسب علم و دانش است، باید در فصل اول تنظیم شود.

وی افزود: اگر فصل اول را درک کردیم و شناخت و معرفت خوبی نسبت به آن پیدا کردیم، در شاخص های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و علمی هیچ مشکلی نخواهیم داشت. روایت است که می گوید عقل سالم در بدن سالم است و زمانی که فرزندی فعال و سالم داشته باشیم، او از نظر روانشناسی می تواند شایسته تر خود را در میادین مختلف نشان دهد و قطعا آسیب‌های اجتماعی جامعه هم کاهش پیدا می‌کند و جامعه ای رو به رشد خواهیم داشت که در مسیر توسعه قرار می گیرد و هزینه های آن هم بسیار پایین می آید. البته به شرط این که فرزندمان به خوبی در فصل اول قرار گرفته باشد.

تقی‌زاده عنوان کرد: تحقیقی را خواندم که در آن طی بررسی ای که انجام شده بود، آمده بود توانایی جسمی یک دختر ایرانی پایین تر از توانایی یک زن 50 ساله فرانسوی است. به نظرم کانون توجه ما در این مساله باید دختران باشند. ما در کتاب توسعه، یک شاخص ویژه برای دختران در تمام زمینه ها در نظر گرفته ایم و یکی از نگاه های ما توجه به دختران است.

وی خطاب به مسوولان اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان، عنوان کرد: آموزش و پرورش کمک می‌کند و تفاهم نامه توسعه همکاری متقابل هم بین اداره کل های ورزش و جوانان و آموزش و پرورش خوزستان منعقد شده است که ما فراتر از آن هم کار می کنیم و هر جا فضایی را تشخیص دادید که به درد کارتان می خورد ما تغییراتی ایجاد می کنیم و در اختیارتان می گذاریم تا کار کنید. به هر حال از نظر پژوهشی هم ثابت شده است که اگر فرزندمان فعال و اهل ورزش باشد، در درس هم خیلی موفق تر است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار