تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۷۹۷۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون تربیت‌بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان:
ورزش باعث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود
معاون تربیت‌بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: فعالیت های بدنی و ورزش در مدارس یکی از محافظتی‌ترین فعالیت‌هایی است که باعث پیشگیری از آسیب های اجتماعی می شود.

محمود معزی در نخستین نشست مشترک اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان و اداره کل آموزش و پرورش خوزستان که روز گذشته (یکشنبه) در تالار اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار کرد: بنیان یک جامعه را تعلیم و تربیت آن تشکیل می دهد و اگر می خواهیم پیشرفت یک کشور را ببینیم، باید به تعلیم و تربیت آن نگاه کنیم و اگر تعلیم و تربیت آن صحیح بود بدانید که آن جامعه به سمت تعالی و شکوفایی سیر می کند.

وی بیان کرد: ما هم تعلیم و تربیت مان متاسی از گفته های بزرگان، پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است. آموزش و پرورش و تربیت بدنی یک مقوله کاملا تعریف شده است و از نظر فلسفی، یک بنیان فلسفیِ تعلیم و تربیتی کاملی دارد.

معاون تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در تربیت بدنی آموزشگاه ها برای شش موضوع فضا، تجهیزات، ساماندهی نیروی انسانی، بحث برگزاری مسابقات و جشنواره ها، دانش افزایی و کانون ها، برنامه های بسیار مدونی در نظر گرفته ایم. استاندار خوزستان نیز به هیچ عنوان دستور تشکیل جلسات اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل آموزش و پرورش استان را تا زمانی که برنامه های شان را ارایه ندادند، صادر نکرد. یکی از این برنامه های آموزش و پرورش، المپیاد ورزشی درون مدرسه ای است. این المپیاد از کف مدرسه یعنی جایی که دانش آموز قرار است فعالیت داشته باشد، می‌باشد.

وی افزود: به هر حال به محض این که دستورالعمل برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه ای از بالاترین سطح استان یعنی استاندار و معاونان وی، به آموزش و پرورش رسید، این موضوع در شورای آموزش و پرورش استان با حضور 27 فرماندار، شهردار و مدیران کل استان و حتی در شورای ورزش استان در دستور کار قرار گرفت و بر روی آن بحث شد و در خصوص بیشتر برنامه ها صحبت شد و اسلایدهای فراوانی را نمایش دادیم.

معزی بیان کرد: المپیاد ورزشی برای ما بسیار مهم است. وزیر آموزش و پرورش هم تفاهم نامه ای با وزیر ورزش و جوانان امضا کرد که در راستای برگزاری المپیاد ورزشی است. ما اعتقاد داریم از درون مدرسه می توانیم مهارت های زندگی را به دانش آموزان بیاموزیم و فعالیت های بدنی و ورزش در مدارس یکی از محافظتی‌ترین فعالیت هایی است که باعث پیشگیری از آسیب های اجتماعی می شود و اعتقاد داریم که ورزش آموزشگاهی می تواند ورزشی کاملا پاک و به دور از آن همه جنجال های ورزش حرفه ای باشد.

وی افزود: نزدیک به 10 درصد از جمعیت دانش آموزی ما در المپیاد ورزشی درون مدرسه ای شرکت داشتند که این تعداد از بخش های مختلف و از شهرستان های مختلف بودند و در هفته تربیت بدنی زنگ المپیاد ورزشی را به این امید که بتوانیم نگرش و بینش را در مسوولان به وجود آوریم، به صدا در آوردیم.

معاون تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: اگر اعتقاد داریم پیشگیری مقدمه درمان است باید به یکدیگر کمک کنیم. المپیاد ورزشی درون مدرسه ای مقدمه المپیاد ورزشی ای است که قرار است در آینده برگزار شود و باید المپیاد ورزشی درون مدرسه ای را به عنوان نقطه عطف شروع کارمان در نظر بگیریم.

وی بیان کرد: استاندار روی چند موضوع تاکید دارد و می گوید که پشتوانه ورزش ما دانش آموزان هستند که اگر تربیت بدنی این سازمان تعامل خوبی را با اداره کل ورزش و جوانان استان داشته باشد، می توانیم در سال های آینده شاهد ثمرات آن باشیم.

معزی در پایان خطاب به حاضرین با بیان این که درخواستی از شما دارم، عنوان کرد: آینده را ما می سازیم. آینده یک ترسیم و یک چشم انداز است که این چشم‌انداز را ما برای استان می‌سازیم و باید از گوشه ای، کار را شروع و با یکدیگر تعامل کنیم تا آن چه مورد نظر استاندار و مدیران مان است را عملیاتی کنیم که در این صورت می توانیم در آینده صاحب جوانان برومند باشیم و استعدادها را شناسایی و تحت پوشش قرار دهیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار