تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۷۹۷۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش تولید گندم در دزفول با کمک یافته های علمی
معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول گفت: به منظور افزایش تولید گندم آخرین یافته های علمی در قالب طرح آسیب شناسی مزارع گندم بکار گرفته شد.

علی کرمی روز دوشنبه افزود: کارشناسان ، مروجان و محققان مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد در بازدید از مزارع گندم این شهرستان ، مزارع را از نظر تغذیه ، آبیاری ، علف هرز و بیماری مورد بررسی و آسیب شناسی قرار داده و توصیه های لازم را به کشاورزان ارایه کردند.

کرمی گفت: با اجرای این طرح و بکار گیری توصیه های کارشناسان توسط کشاورزان گندمکار پیش بینی می شود محصول گندم بیشتر و با کیفیت بهتری تولید شود.

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول سطح زیر کشت مزارع گندم این شهرستان را 54 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: از این مقدار 37 هزار هکتار به صورت آبی و 17 هزار هکتار به صورت دیم کشت شده است.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت مزارع گندم امسال در دزفول نسبت به سال زراعی گذشته شش هزار هکتار کاهش داشته افزود: دلیل این کاهش تناوب کشت محصولات و نیز کشت جایگزین چغندرقند و صیفی جات می باشد.

کرمی میزان گندم تولیدی دزفول در سال زراعی گذشته را 170 هزار تن اعلام کرد و پیش بینی نمود در کشت امسال حدود 160 هزار تن محصول گندم برداشت شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار