تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۷۹۷۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با احترام به هدایتی ختافه را با استقلال و پرسپولیس قیاس نکنید
قلعه‌نویی: سرگروهی ایران مهم‌تر از حضور در فینال است/ کار صادقی برای حضور در لیست 18 و 11 نفره سخت است
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: مهم‌تر از حضور تیم ملی در فینال سرگروهی است.

امیر قلعه‌نویی در خصوص آخرین شرایط تیم فوتبال استقلال و اردوی این تیم در جزیره کیش و همچنین پیروزی تیم ملی مقابل بحرین در اولین بازی جام ملت‌های آسیا و مسائل مختلف صحبت‌های زیر را انجام داد.

از آخرین شرایط استقلال صبحت کنید.

اجازه بدهید که در ابتدا پیروزی تیم ملی را به همه مردم تبریک بگویم و امیدوارم درادامه راه همچنین شرایطی داشته باشیم. در مورد اردو هم باید بگویم که تیم ما مثل دو سال گذشته هیچ وقت با نفراتی کامل تمرین نکرده و شرایط مثل همان دو سال گذشته است. حتی تیم ما تعدادش به 15 نفر هم نمی رسد یعنی کار تاکتیکی هم نمی‌توانیم انجام دهیم و باید تمریناتی را در نظر بگیریم که مخصوصا 10 نفر باشد. این اردو از این نظر به ما ضربه زد ولی اردوی خوبی را پشت سر گذاشتیم که جا دارد از آقای مونسان، جلالی و ابراهیمی تشکر کنم که فضایی را در کیش به وجود آوردند که همه تیم‌ها به اینجا بیایند. این یک کمک به مملکت ما است که همه تیم‌ها در نیم‌فصل به کیش می‌آیند و آماری که من دارم این است که بالای 10 تیم برای آماده‌سازی خود به جزیره آمدند. البته آقای مونسان دستور داده در اینجا یک کمپ ورزشی تشکیل شود که هم تیم‌های ملی و هم تیم‌های باشگاهی بتوانند از آن استفاده کنند البته این کار یک یادگاری خواهد بود برای دوستان در جزیره کیش و ما هم از این فضا و از این آرامش استفاده کردیم که جا دارد از بازیکنان تیمم تشکر کنم. با وجود اینکه نفرات کمی بودیم اما با تمام وجود کار کرده و در اینجا در ساعت 6 صبح هم جلسات تمرینی در کنار ساحل داشتیم و بازیکنان فشار زیادی را تحمل کردند. ما از این موضوع صد در صد راضی هستیم و ان‌شاءلله در نیم‌فصل دوم بتوانیم با تمامی نفرات و با آمادگی صد در صد پا به مسابقات بگذاریم.

ظاهرا قرار است به آبادان و قائمشهر بروید.

آبادان قطعی است و کم کم وارد کارهای سرعتی می‌شویم و در حال حاضر کارهای هوازی را پشت سر می‌گذاریم. از امروز وارد کار سرعتی می‌شویم و مترصد این هستیم که چند بازی دوستانه داشته باشیم و می‌خواهیم هافبک جدید و نفرات جدیدمان را امتحان کنیم البته قرار بود یک تورنمنت شهدا هم در قائمشهر برگزار شود و ما در آن شرکت کنیم که اینطور که من شنیدم این مسابقات لغو شده است. التبه ما آمادگی خودمان را اعلام کردیم اینکه حالا چه اتفاقی در آن رخ داده است نمی‌دانم. آقای درودگر دیروز به من زنگ زد و گفت ما در این تورنمنت شرکت نمی‌کنیم و ظاهرا مسائل در آنجا داخلی بوده و اینکه چه اتفاقی رخ داده است را نمی‌دانم.

بازی تیم ملی را تماشا کردید؟ مسابقه چطور بود؟

ما نباید بحرین را دست کم بگیریم چون این تیم یک تیم قدرتی بود و آنها در 20 دقیقه اول بهتر از ما بودند. رفته رفته ما نبض بازی را در اختیار گرفتیم و روی دو ضربه ایستگاهی توانستیم به  گل برسیم. اول مهم نتیجه بود چون در این گونه مسابقات کیفیت بازی چندان مهم نیست و تنها نتیجه مهم است. کره هم هیچ کیفیتی نداشت و تنها تیمی که به نظر من بازی خوبی ارائه کرد تیم میزبان بود. در نیمه اول هم تیم امارات مقابل قطر خوب بازی کرد. خوشبختانه ایران هم توانست بازی را ببرد و هم با اختلاف 2 گل حریف خود را شکست داد که این مسئله جای تقدیر دارد اما به نظر من هنوز کار داریم.

ادامه مسابقات را چطور می‌بینید آیا تیم ملی توانایی صعود تا فینال را دارد؟

در این گونه مسابقات علاوه بر کیفیت شانس هم می‌تواند خیلی تعیین‌کننده باشد. مثالی برای شما می‌زنم اگر شما فینال جام جهانی را دیده باشید آرژانتین بهترین بازی‌اش را روز فینال انجام داد و شاید آلمان ضعیف‌ترین بازی خود را به نمایش گذاشت ولی آلمان قهرمان شد. در این گونه مسابقات چون شرایط مثل لیگ نیست ممکن است یک بازی تعیین‌کننده باشد مثل همان پنالتی که مهدی مهدوی‌کیا خراب کرد. علاوه بر کیفیت شانس هم باید با تیم همراه باشد. به خصوص برای تیمی که می‌خواهد قهرمان شود. به نظر من اگر تیم ملی ایران بتواند سرگروه باشد به نظر من 50 درصد راه را طی کرده است اما اگر سرگروه نشویم و مثلا به ژاپن بخوریم کارمان سخت خواهد شد. مهم‌تر از حضور در فینال این است که در این گروه سرگروه باشیم.

در بازی دیروز هیچ کدام از ملی‌پوشان استقلال به میدان نرفتند و شما این مسئله را چطور ارزیابی می‌کنید؟

مهم این است ما الان با 12 نفر تمرین می‌کنیم و شما 15 تیم  دیگر لیگ ایران را ببینید که هیچ کدام چنین شرایطی را ندارند. حداقل تیم‌هایی که در اینجا حاضر شدند را به عینه دیدید. ما این فضا را دو سال است که تجربه می‌کنیم و ما هیچ اردویی را حتی با 15 نفر نرفتیم. امیدوارم بازیکنان ملی ما در درجه اول سلامت باشند که یکی از آنها بیک‌زاده متاسفانه دچار مصدومیت شد و مهم‌تر از همه چیز برای ما این است که به عنوان یک سرباز ملی هرچه توان دارم برای تیم ملی بگذارم و سپس در سلامت کامل به نزد ما برگردند. شما دیدید وقتی ملی‌پوشان ما از جام جهانی برگشتند آن مشکلات به وجود آمد و ما امیدوار هستیم همه بازیکنان تیم ملی به سلامت به تیم‌های خود برگردند.

شما قبل از سفر تیم ملی به استرالیا با امیرحسین صادقی صحبتی داشتید؟

نه من اصلا صحبتی نکردم.

شما گفته بودید صادقی باید فضای جدیدی را تجربه کند اما در نهایت تصمیم‌گیری به این شد که این بازیکن در استقلال بماند.

من با او صحبتی نکردم و خودش رفته باشگاه صحبت کرده و یکسری مسائل را گفته که البته همه این صحبت‌ها درون باشگاهی است. حالا که فعلا صادقی در استقلال مانده است ولی اگر صادقی کیفیت داشته باشد در 18 نفر یا 11 نفر قرار می‌گیرد و کار او با وجود نفرات دیگر سخت است. چون ما الان مجید حسینی را آورده‌ایم که خیلی به ما امیدواری داده و در بازی تیم ملی مقابل عمان هم خیلی پیگیری کردیم و خوب بازی کرده و اینکه در آن منطقه حنیف عمران‌زاده به شرایط خوب برگشته و حالا با وجود حسینی، عمران‌زاده، مگویان رقابت خیلی سخت خواهد شد. هر بازیکنی شرایط آرمانی خوبی داشته باشد در ترکیب قرار می‌گیرد. البته صادقی بازیکن خوبی است به شرط آنکه اسمش نباشد و کیفیتش باشد. این بازیکن سال گذشته خیلی به ما کمک کرد اما امسال انتظارات را برآورده نکرد به خصوص در 6، 7 بازی آخر ما خوب نبود نه تنها صادقی بلکه بیک‌زاده هم آنطور که انتظار داشتیم انتظارات ما را برآورده نکردند.

چرا بیک‌زاده اینقدر بدشانسی می‌آورد؟

من خیلی ناراحت شدم چون بازیکن مورد علاقه تیم ملی است و از نظر من هم بازیکن با کیفیتی است. او این چند وقت در شرایط خوبی و روانی خوبی نبود و بدشانسی آورد.

می‌خواهم در مورد قیمت‌گذاری دو باشگاه بپرسم. قیمتی از سوی سازمان خصوصی‌سازی اعلام شده که حتی هدایتی مدعی شده ختافه از استقلال و پرسپولیس ارزان‌تر است.

با احترامی که برای آقای هدایتی قائلم اما استقلال و پرسپولیس را نباید با ختافه قیاس کرد چون این دو تیم در کل دنیا طرفدار دارند. ختافه شاید در شهر خودش طرفدار داشته باشد ولی بیرون از ایران می‌بینید که چقدر به دنبال نتایج استقلال و پرسپولیس هستم. این دو تیم اصلا با هم قابل قیاس نیستند ولی در بحث قیمت‌گذاری باید یکسری شاخصه‌ها داشته باشید که به نظرم انها رعایت نشده است به اعتقاد من این شاخصه‌ها باید به مردم گفته شود و بگویند براساس این شاخصه‌ها قیمت‌گذاری کرده که توجیه خوبی داشته باشد آقای هدایتی اگر صحبت‌هایش را تکمیل کند بهتر است. در کار اقتصادی هم یکسری شاخصه‌ها وجود دارد.

فکر می‌کنید با این شرایط کسی پا پیش بگذارد؟

ما در چند سال گذشته فضایی را برای بخش خصوصی فراهم نکردیم که آنها به اهدافشان برسند. مثلا برادران شفیع‌زاده و خیلی‌های دیگر که حتی در بعضی مواقع با آبروی آنها هم بازی شد ما باید فضا و نگرش را نسبت به فوتبال عوض کنیم اولین کار این است که فوتبال را تهدید ندانیم بلکه فرصت بدانیم. سپس راهکارهایی درست کنیم که به استانداردهای روز دنیا برسیم.

در بحث درآمدزایی تلویزیون مهم‌ترین چیز است. تیم‌های بزرگ دنیا 80 درصد درآمد خود را از پخش تلویزیونی به دست می‌آورند اما ما این کار را نداریم تا زمانی که بحث اقتصادی را درست نکنیم به جایی نمی‌رسیم. این گونه نباشد که یک رئیس سازمان وارد فوتبال شود و همه چیز را به سلیقه خودش بچیند. هزینه‌های آنچنانی هم برای آن تیم‌ها می‌کند اما وقتی رئیس جدید می‌آید به یکباره بگوید من حقوق کارگرها را نمی‌دهم چون این شیوه مدیریت قبلی بود. نمونه بارز آن به باشگاه ذوب‌آهن برمی‌گردد که نقش پررنگی در گوآنجو داشت اما بعد از آن نزدیک بود سقوط کند. باید این نگاه‌ها تغییر کند. سپس باید فضا راب رای بخش خصوصی مهیا کنیم قبول کنیم که اگر کسی 20 میلیارد هزینه می‌کند باید به فکر برگشت پولش هم باشد به نظر من فکر می‌کنم هنوز فضا برای واگذارید و باشگاه به بخش خصوصی مهیا می‌شود.

وزیر ورزش هم همین حرف را زده است؟

من حرف‌های وزیر ورزش را ندیدم ولی نظر شخصیم را گفتم.

صحبت خاصی ندارید؟

ان‌شالله با این تمرینات و بازیکنانی که به خدمت گرفتیم و تیم را تقویت کردیم نتایج خوبی بگیریم و اینقدر طرفدارانمان را اذیت نکنیم.
مرجع / فـارس
برچسب ها: قلعه نوعی ، استقلال
:
:
:
آخرین اخبار