تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۷۹۹۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار ویژه دزفول خبر داد:
صدور محصولات کشاورزی دزفول به ‌آسیای میانه و روسیه
فرماندار ویژه دزفول از تبدیل شدن این شهرستان به قطب کشاورزی منطقه خبر داد و گفت: در حال حاضر محصولات کشاورزی دزفول به کشورهای آسیای میانه، روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

حبیب‌‌الله آصفی عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: از زمان ورود به فرمانداری متوجه سختی‌های فراوانی شدم نه از نظر مشکل اجرایی مدیریت و کار اجرایی، بلکه از نظر مسکوت ماندن برخی از ظرفیت‌های این شهر که بسیار بودند.

وی با بیان اینکه گردشگری یکی از ظرفیت‌های خوب و سودآور دزفول بوده که تاکنون از نظر علمی هیچ بررسی روی آن صورت نگرفته است، اضافه کرد: بنابراین باید درحوزه گردشگری فعال شویم زیرا این بخش با حوزه اجتماعی سروکار دارد و طبیعی است که کار در این حوزه سخت باشد.

آصفی ادامه داد: در حوزه صنعت به دلیل بحران‌هایی که در سال‌های اخیر رخ داده لطمه‌های فراوانی دیده و با وجود اینکه اعتماد به صنعت کار مشکلی است که خوشبختانه این مهم را انجام داده‌ایم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید و با حضور استاندار خوزستان کارهای بنیادی زیادی در استان صورت گرفته و البته مسئولان باید همت کنند تا کار بیشتری صورت گیرد زیرا خوزستان از قدیم مهد ثروت و نعمت ‌است.

فرماندار ویژه دزفول با تحسین اقدامات استاندار خوزستان عنوان کرد: نخستین و مهمترین کار استاندار خوزستان برای مردم استان بعد از تقویت منطقه آزاد اروند، تغییر چهره خودروهای شخصی با اجرای طرح پلاک اروند بود که این اقدام باعث انگیزه دادن  به مردم شد.

آصفی با بیان اینکه در حال حاضر 10 هزار خودرو در استان در حال تردد هستند افزود: درحوزه زیرساختی کارهای اساسی نظیر تقویت منطقه آزاد اروند و ایجاد بندر شادگان صورت گرفته که این اقدام اخیر (بندر تجاری شادگان) بدون شک تحولات اساسی در عمران و آبادی خوزستان ایجاد خواهد کرد.

معاون استاندار خوزستان گفت: در حوزه گردشگری استان تعداد زیادی پارک آبی در حال احداث است که برخی از پارک‌های آبی با توجه به ظرفیت دزفول همزمان توسعه و اجرایی خواهد شد.

آصفی  ادامه داد: در حوزه اجتماعی نیز یک اقدام اساسی صورت گرفته که نمونه آن الزام و اجبار دستگاه‌های تولیدی و اداری به خرید تولیدات محصولات در خوزستان و پایش مستمر این امر است به‌طوری که در گذشته رقم بسیار کلانی از استان‌های دیگر خریداری می‌شد ولی اکنون این میزان از خود استان و بنکداران تهیه می‌شود که حدود 80 درصد خواهد بود.

وی تصریح کرد: در حوزه اجتماعی استان نیز سه کار مهم صورت گرفته که از جمله آنها می‌توان به برگزاری نشست نمایندگان فقید و شهید استان، همایش پیرغلامان حسینی در سطح ملی و برگزاری اجلاس سراسری نماز است که خوشبختانه دزفول در همایش نماز به شهر برتر در بین شهرهای استان معرفی شد.

فرماندار ویژه دزفول با اشاره به سه جنبه کشاورزی در شهرستان افزود: به عنوان اولویت نخست بحث کشاورزی و به دلیل سابقه زیاد و متمدن منطقه توانسته‌ایم قطب کشاورزی استان شویم و به استان‌های همجوار و شهرهای استان خدمات بازرگانی در این زمینه ارائه دهیم.

آصفی ادامه داد: علاوه بر اینها برخی از محصولات منطقه با نام دزفول در حال پخش است و حتی صادرات آنها در کشورهای آسیای میانه و روسیه و کشورهای خلیج فارس در حال انجام است.

معاون استاندار خوزستان اضافه کرد: در این رابطه ارتباطات را ما گسترده‌تر کرده و در حال توسعه صادرات محصولات کشاورزی هستیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار