تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۸۰۱۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کعبی خبر داد:
بورس انرژی در منطقه آزاد اروند راه اندازی می شود
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با توجه به استعدادهایی که در منطقه وجود دارد، بورس انرژی در منطقه آزاد اروند راه اندازی می شود.

عبدالله کعبی اظهار کرد:در موضوع انرژی، امکانات خوبی در شهرهای آبادان و خرمشهر وجود دارد که می توان از آنها استفاده بیشتری کرد و زمینه ساز رونق منطقه شد.

وی در همین خصوص افزود: در این منطقه نفت و گاز قابل دسترس و ارزان وجود دارد و همچنین وجود دو نیروگاه برق در شهرهای آبادان و خرمشهر از مزایای انرژی در این منطقه است.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به صادرات برق به کشور عراق ادامه داد: در حال حاضر به کشور عراق برق صادر می شود و در آینده نیز نیروگاه های آبادان و خرمشهر توسعه پیدا می کنند.

کعبی در خصوص نیروگاه آبادان تصریح کرد: با توجه به اینکه نیروگاه برق آبادان را وارد محدوده منطقه آزاد اروند کرده ایم، امید می رود بتوانیم آن را توسعه دهیم و همچنین انرژی مورد نیاز کشورهای همسایه را نیز تامین کنیم.

وی با اشاره به بورس انرژی تاکید کرد: به دنبال راه اندازی بورس انرژی در منطقه آزاد اروند هستیم.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص مدت زمان راه اندازی بورس انرژی در این منطقه، توضیح داد: مدت زمان راه اندازی بورس انرژی بستگی به شرایط دارد. ما پیشنهاد خود را داده ایم و منتظر پاسخ هستیم.

کعبی در همین خصوص ادامه داد: در حال مکاتبه با سازمان های زیربط هستیم و بعد از اینکه مجوزها را گرفتیم اقدامات لازم را انجام می دهیم.
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
علی عبدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
0
0
سلام نظر به اینکه در اهواز مرکز بورس وجود دارد، لذا شایسته است که در منطقه آزاد اروند با توجه به موقعیت و استراتژی بودن منطقه، و تردد سرمایه داران، تجار و شرکتهای بین المللی بغیر از بورس انرژی، بورس های دیگر فعال شوند.
:
:
:
آخرین اخبار