تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۸۰۲۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اتحادیه خشکبار خوزستان:
62 واحد صنایع تبدیلی خوزستان زیر نظر اتحادیه خشکبار هستند
معاون اتحادیه خشکبار خوزستان گفت: 62 واحد صنایع تبدیلی استان زیر نظر اتحادیه خشکبار هستند.

احمد میرهاشمی امروز اظهار کرد: 62 واحد صنایع تبدیلی در استان زیر نظر اتحادیه خشکبار هستند که از این تعداد 19 واحد تعطیل و مابقی نیمه‌فعال هستند.

وی افزود: این واحدها که سالیانه کل محصول خرمای خوزستان را خریداری و بعد از فرآوری صادر می‌کند که حدود 25 هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به‌کار هستند.

معاون اتحادیه خشکبار خوزستان با اشاره به اینکه با وجود تحریم‌ها، کار صادرات خرما جوابگو نیست گفت: با وجود این تحریم‌ها مشکلاتی برای اعضای این اتحادیه به‌وجود آورده است.

میرهاشمی تصریح کرد: علت اصلی مشکلات به این دلیل است که دولت یک سوم محصول خرما را به صورت تضمینی خریداری و ضرر و زیان بالا به بیت‌المال وارد کرده است.

وی اضافه کرد: اما اتحادیه خشکبار با توجه به رسالتی که دارد وارد مسئله خرید شده و تمام ضرر و زیان سال‌های گذشته را از دولت برداشته و بر دوش خود گذاشته است.

معاون اتحادیه خشکبار خوزستان ادامه داد: البته قرار بود دولت در مقابل 50 درصد زیان وارده به اتحادیه را پرداخت کند که متاسفانه تاکنون به تعهدات خود عمل نکرده و باعث زیان زیادی به این واحدها شده است.

میرهاشمی در ادامه از دولت خواست تا به تعهدات خود عمل کند و با توجه به تحریم‌ها و مشکلات صادرات و عدم برگشت ارز از کانال قانونی کارگاه‌ها را حمایت کند.

وی در پایان عنوان کرد: همچنین دولت می‌تواند تسهیلات این کارگاه‌ها را به‌مدت 15 سال تقسیط کند تا بتواند ادامه کار داده و مشکلات مالیاتی آنها را مورد برسی قرار دهد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار