تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۸۰۲۸۰
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهروند درجه یک، شهروند درجه چندم؛ دانش آموز درجه یک، دانش آموز درجه چندم / همکلاسی برخی دانش آموزان خوزستانی با چارپایان / عکس
در استان خوزستان، 14 هزار دانش آموز عشایری در 14 منطقه عشايري الوار گرمسيري، شوش، دزفول، سردشت، لالي، گتوند، انديكا، مسجدسليمان، رامهرمز، صيدون، باغملك، دهدز، ايذه و هويزه وجود دارد / خوزستان به لحاظ جمعیت دانش آموزان عشایری در جایگاه سوم کشور قرار دارد / این جایگاه درکنار مشکلات زیرساختی دیگر، یکی از دلایل افت علمي و آموزشي استان به شمار می رود / هم اکنون آموزش‌ و پرورش خوزستان از نظر علمي و شاخص‌ هاي وزارتخانه‌اي در رتبه يكي مانده به آخر قرار دارد
خوزنیوز: "از شنيدن اسم شهر قند در دلم آب مي‌شد و زماني كه پدرم و سپس مادرم را به تهران تبعيد كردند تنها فرد خانواده كه خوشحال و شادمان بود من بودم. پدرم غصه مي‌خورد. فقط يك دلخوشي برايش مانده بود. من درس مي‌خواندم. شب و روز درس مي‌خواندم. دو كلاس يكي مي‌كردم. شاگرد اول مي‌شدم. سرانجام تصديق گرفتم. تصديق ليسانس گرفتم. من شرم مي‌كردم ولي چاره‌اي نبود، پيرمرد، دلخوشي ديگری نداشت: روز و شب، به تصديقم مي‌نگريست و مي‌گفت: جان و مالم و همه چيزم را از دست دادم ولي تصديق پسرم به همة‌ آن‌ها مي‌ارزد."

متن بالا بخشی از داستان "بخارای من ایل من" است که در آن بهمن ایل بیگی سرگذشت خود را می گوید: فردی که در کودکی با تبعید پدر به پایتخت، از توفیق اجباری استفاده از امکانات تحصیل در شهر بهره مند گردیده و بعدها مایه افتخار خانواده خود شد. اما در سال 1393 کودکان عشایری در خوزستان که یکی از بزرگترین مناطق عشایری کشور است، چه امکاناتی برای تحصیل دارند؟


به گزارش خوزنیوز، شیوه زیستی جامعه عشایری با شیوه زیست شهری و روستایی متفاوت است. این جامعه انسانی نسبتا خوداتکا که ساخت اجتماعی قبیله‌ای دارد، عموما زندگی خود را از دامداری اداره می‌کند. نقش عشاير در توسعه اقتصادي كشور از ابعاد گوناگون مانند عرضه نيروي كار،‌ تامين مواد غذايي و مواد خام صنعتي،‌ مساعدت به بازار و كمك به تراز پرداخت ها موثر دانسته شده است. کودکان این جامعه، در مدارس عشایری که به سه دسته ثابت، نیمه ثابت و سیار دسته بندی می شوند، به تحصیل می پردازند. در مدارس فوق، 97 درصد کلاس ها به صورت چند پايه اداره می شوند و این يكي از مهمترین علل افت تحصيلي در مناطق محروم به ويژه عشايري است.

در استان خوزستان، 14 هزار دانش آموز عشایری در 14 منطقه عشايري الوار گرمسيري، شوش، دزفول، سردشت، لالي، گتوند، انديكا، مسجدسليمان، رامهرمز، صيدون، باغملك، دهدز، ايذه و هويزه وجود دارد. خوزستان به لحاظ جمعیت دانش آموزان عشایری در جایگاه سوم کشور قرار دارد. این جایگاه درکنار مشکلات زیرساختی دیگر، یکی از دلایل افت علمي و آموزشي استان به شمار می رود. هم اکنون آموزش‌ و پرورش خوزستان از نظر علمي و شاخص‌ هاي وزارتخانه‌اي در رتبه يكي مانده به آخر قرار دارد.

حمید قنبری، مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان به خبرنگار خوزنیوز می گوید: از کل مدارس موجود در خوزستان، 587 مدرسه در مناطق عشايري مستقرند. 14هزار دانش آموز عشایری را در 14 منطقه عشایری و در یک محدوده 32 هزار کیلومتر مربعی تحت پوشش دارد و این افراد از اقوام مختلف و از 7 استان مختلف تشکیل می شوند.

وی می افزاید: دانش آموزان عشایری خوزستان از استان های چهارمحال بختیاری، اصفهان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، کرمانشاه و همدان می آیند و در خوزستان آموزش می بینند. منطقه اندیکا در خوستان با داشتن چهارهزار دانش آموز، بزرگ ترین منطقه عشایری کشور محسوب می شود.

مدارس قدیمی، کانکس، چادر و کپر؛ سهم دانش آموزان عشایری

قنبری با بیان این که از فضاهای متنوعی برای سرپناه دانش آموزان استفاده می شود می افزاید: برخی از این اماکن مدارس استانداردی هستند که به تعداد 45 واحد، در قالب طرح بنیاد برکت ساخته شده اند و چهارهزار دانش آموز را تحت پوشش قرارمی دهند. باقی دانش آموزان عشایری در سرپناه های دیگری آموزش می بینند که شامل تعدادی مدرسه قدیمی بالای 30 سال ساخت که خطرآفرین و غیراستاندارد هستند، 150 مدرسه چادری، 70 مدرسه استیجاری واقع در منازل عشایری، 60 کانکس، و تعدادی مدرسه کپری داریم که شاید تعداد آن به حدود 10 برسد.

شـهـروند درجه یک، شـهـروند درجـه چنـدم؛ دانش آموز درجـه یک، دانش آموز درجـه چنـدم / همکلاسی برخی دانش آموزان خوزستانی با چارپایان / عکس

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان نابسامان ترین منطقه را ازنظر فضای آموزشی دانش آموزان عشایر صیدون می داند و می گوید: اخیرا مبلغ 7 میلیارد تومان ازسوی استانداری خوزستان به منظور بهبود مدارس عشایری تخصیص داده شده است و امیدواریم با این اعتبار، وضعیت مدرسه در بسیاری از مناطق عشایری بهتر شود. هم اکنون مدارس در لالی، صیدون و رامهرمز کلنگ زنی شده و برای باقی مناطق منتظر تامین اعتبار هستیم. برآورد ما این است که با اعتبار تخصیص یافته 30 مدرسه ساختمانی ساخته و تعداد 100 کانکس خریداری شود.                                                                       
وی کمبود امکانات، وسایل کمک آموزشی، ازجمله کتاب، آزمایشگاه و کارگاه را در مدارس عشایری، حقیقتی آشکار می داند و اضافه می کند: یکی از مسائل ما عدم امکان مشارکت مردم در مسائل مالی و کمبود اعتبارات دانش آموزی است؛ در چندروز گذشته 60 دستگاه لپ تاپ برای مدارس عشایری سیار خریداری شد. این مدارس در مناطق صعب العبور و فاقد دسترسی آسان به مرکز شهر می باشند.

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان یکی از مشکلات مهم آموزش عشایر را 14 مدرسه شبانه روزی در خوزستان می داند و عنوان می کند: این مدارس با داشتن هزار و 500 دانش آموز، دچار مشکلات عدیده مالی هستند و حدود 300 میلیون تومان بدهکاری دارند.

دختران عشایری، بذرهایی که آفتاب نمی بیننند

یکی دیگر از مشکلات فرهنگ خانواده در ادامه تحصیل دانش آموزان دختر است. البته در چند سال اخیر با راه اندازی مدارس شبانه روزی، ماندگاری دختران در مدارس کمی بهبود یافته است، اما در مجموع بسیاری از خانواده ها تصور می کنند که تحصیل دختران تا پایان مقطع ابتدایی کافی است و به بسیاری از آنها اجازه ادامه تحصیل در مقطع متوسطه داده نمی شود.

قنبری در این باره می گوید: از بین این 14 مدرسه شبانه روزی، سه مدرسه دخترانه اند. دانش آموزان دختر عشایری در دوره ابتدایی ثبت نام می کنند، اما متاسفانه در دوره متوسطه مقاومت والدین و تعصب عشیره ای، مانع ادامه تحصیل آنان حتی با مراجعه به روستای مرکزی می شود. سن ازدواج این دختران نیز پایین و حدود آن پایان دوره ابتدایی است و چاره این مشکل، فرهنگ سازی است. همه دستگاه ها ازجمله صداوسیما باید تلاش کنند تا نگاه و نگرش مردم را نسبت به تعلیم و تربیت تغییر دهند.

قنبری تاکید می کند: یکی از اصول توسعه در کشورهای پیشرفته آن است که توسعه متوازن باشد؛ به این معنا که درست نیست در اهواز همه باسواد باشند و در مناطق محروم امکان تحصیل وجود نداشته باشد. اگر همین روند امسال ادامه پیدا کند، می توانیم بگوییم شاید تا پنج سال آینده آموزش و پرورش عشایری وضع مطلوبی داشته باشد، زیرا عمق خرابی ها به قدری زیاد است که رفع آن نه ازعهده مردم و نه از عهده دولت به تنهایی برنمی آید.

خیرین تعصب قومی و زادگاهی دارند

وی به نقش مهم خیرین در ارتقا وضع فعلی اشاره می کند و می گوید: برخی از خیرین مدرسه ساز در ساختن مدرسه تعصبات قومی و زادگاهی دارند و اصرار دارند در محدوده شهر یا محل سکونت خود مدرسه بسازند، درحالی که خیر واقعی کسی است که هرجا نیاز حقیقی هست و جایی که مردم آسیب پذیرترند وارد شود، نه هرجا که خود صلاح می داند. باید کاری کنیم که خیرین به سمت مناطق محروم سوق پیدا کنند و عدالت آموزشی و فرصت بهره بردن از فرصت های برابر برقرار شود.

اما محمد تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در گفت و گو با خوزنیوز، با بیان این که دانش آموزان عشایری مشکلات ویژه ای دارند می گوید: باید مشکلات تک تک این مدارس رصد شود؛ در جاهایی از خوزستاني در مرکز شهر نیز مدرسه عشایری داریم و دسته ای از مدارس عشایری هم هستند که تنها با هلی کوپتر می توانیم به آن ها دسترسی پیدا کنیم و معلم تا شش ماه نمی تواند از منطقه خارج شود.

وی ادامه می دهد: امسال بیشترین اعتبار را در طول تاریخ برای مدارس عشایری خوزستان دریافت کردیم و بسیاری از مشکلات آن ها نیز حل شد.

هوشمندسازی در کپر 

صحبت های مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان درحالی بیان می شود که تا حرف از مدارس عشایری به میان می آید مسئولان به هوشمندسازی و رایانه هایی که قرار است دراختیار مدارس عشایری قراربگیرد اشاره می کنند، مدارسی که در آن گاه حتی سقفی هم بالای سر دانش آموز نیست.

تقی زاده در پاسخ به این مسئله عنوان می کند: الان شرایط مالی خوبی نداریم و هوشمندسازی نیز جزو اولویت های ما نیست؛ دربرخی جاها اگر حتی بتوانیم نیمکت دانش آموزان را تامین کنیم کار مهمی کرده ایم.

اما صفرعلی یازرلو معاون آموزش و پرورش کشور دراین باره گفت: اکنون اقدامات بسیار خوبی درزمینه تجهیز مدارس عشایری انجام شده، به طوری که برای هر مدرسه سیار یک دستگاه لپ تاپ درنظرگرفته شده است تا معلم بتواند آموزش را با استفاده از ابزارآموزی پیاده کند.

وقتی در گفت و گو با این مقام مسئول، وجود مدارس عشایری را که از ابتدایی ترین امکانات ازجمله سقف بالای سر محرومند یادآوری می کنیم، یازرلو می گوید: ایرادی ندارد، سقف ندارند اما بگذاریم لپ تاپ داشته باشند. به علاوه اکنون مدرسه بدون سقف نداریم، مدارس چادری نیز از جنس برزنت و ضدآب است.

 چارپایان، همکلاسی دانش آموزان عشایری

تقی زاده دررابطه با مدارسی که در آن ها کودکان دبستانی در آغل و درکنار چارپایان درس می خوانند می گوید: این شرایطی است که وجوددارد و مدارس عشایری نیاز به اعتبارات بیشتری دارد؛ همین امسال اعتباری که برای مدارس عشایری درنظرگرفته شد به ازای 14 هزار دانش آموز هفت میلیارد تومان بود، درحالی که مبلغی که برای 900 هزار دانش آموز عادی درنظرگرفته شد، چهار میلیارد تومان بود و این نشان دهنده نگاه ویژه به مدارس عشایری است. اما با این وجود، مشکلات زیاد است و ما درحد توان خود کارهایی می کنیم، مدارس چادری به کانکس و مدارس کانکسی به ساختمان تبدیل می شوند.

یازرلو در این باره می گوید: ببینید نوع فکر باید کارشناسی باشد. درجاهایی ما آمدیم کنار کپر کانکس ایجاد کردیم، دانش آموز گفت من گرمای کانکس را نمی توانم تحمل کنم، کپر برای من بهتر است. اینجا وظیفه کارشناس این است که براساس نیاز ذینفع تصمیم گیری کند؛ کپر هم در سرما و هم در گرما از کانکس بهتر است و کپر، کانکس و چادر همگی از ملزومات مدرسه عشایری است.

به نظر می رسد تا زمانی که مدرسه ای وجود نداشته باشد، نمی توان از هوشمندسازی آن و مجهز نمودنش دم زد؛ وقتی هنوز کودکان عشایر به ویژه دختران، به دلیل دوری از مدرسه و معلم ترک تحصیل می کنند، هوشمندسازی به چه کار می آید؟ این موضوع همانند این است که بگوییم ایرادی ندارد اگر کسی لباسی برای پوشیدن ندارد حداقل ساعت به دستش ببندیم. چه خوب است که در مدرسه ای از جنس کپر، کتاب و ابزار و رایانه داشته باشیم، اما وقتی سلامت و امنیت کودکان دانش آموز در مدارس قدیمی و چادری و کپری درخطراست، لپ تاپ به تنهایی از گره آموزش و پرورش خوزستان نمی گشاید. دانش آموزان عشایری دانش آموزانی هستند که به نقل از مسئولین مربوط، به دلیل زندگی سالم و فعال، از بهره هوشی و گیرایی بالایی برخوردارند. با درنظر گرفتن نقش پویای عشایر در تولید فرصت اشتغال، پاسبانی از مرزهای کشور و کمک به بازار، سیاست ها باید مبتنی بر کاهش مشکلات جامعه عشایری به منظور مانع شدن از کاهش تمایل عشایر به یکجا نشینی باشد؛ تا دانش آموز عشایری در کنار ایل خود در مدرسه ای ایمن درس بخواند و مایه افتخار خود و خانواده بزرگش باشد، تا در ایل بماند.

"در ايل ماندم. ايل در و ديوار نداشت. پنجره و حصار نداشت. با همه آشنا بودم. آشناتر شدم."

گزارش: زینب جعفرزاده
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۸
معلم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
0
10
ای آقا پس بشین تا درست بشود
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
5
10
متاسفانه مسوولین اداره عشایر فقط خوب شعار میدهند.وشناخت آنها از چگونگی فرایند های آموزش وپرورش درمناطق عشایری ولازم التوجه در همان تصویر بالا است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
2
11
متاسفم برای خوزستان نفتخیز جدا خجالت اور
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
3
9
آقای قنبری
دانش آموز عشایر با گوشت و پوست و استخوان خود دام و دامداری را لمس کرده. بر کسی پوشیده نیست که خاصیت و بافت زندگی عشایری ایجاب می کند معلم و دانش آموز جاری و ساری با کوچ ایلات عشایر فرآیند یاددهی- یادگیری را دنبال نموده و به تحصیل و آموختن آموزه های مادی و معنوی بپردازند. بهتر است عشایر را پلکان ترقی نکرده و به جای تبلیغات و شانتاژهای خبری به فکر دانش آموزان محروم و مستضعف و معلمان زحمتکش عشایر باشید.
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
5
8
متاسفم برای آموزش وپرورش استان خوزستان
احمد
|
-
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
2
5
برای شما متاسفم که از روی غرض و نه واقعیت چنین صحبت هایی را در سایت درج کرده . سخنان دیگران را تحریف نکنید.از خود آموزش و پرورش عشایر خبر رو نگاه کنید نقل کذب نکید متاسفم براتون
معلم عشایر
|
-
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
2
5
برای خوز نیوز متاسفم که حقیقت را فدای خلق خبر خود کرده است و چیزی را بیان کرده که هیچ رگه ای از حقیقت در آن نیست .از تصاویر آرشیوی استفاده کرده است.
پدر دانش آموز عشایری
|
-
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
3
6
عیب شما خبرنگاران این است که برداشتتان از عشایر برداشتی قدیمی می باشد. اینجانب با داشتن لیسانس به دامداری مشغولم برای خبرنگار این گزارش واقعا متاسفم که نمی داند لازمه زندیگی عشایری در ایران زندگی در کنار دام هایشان می باشد و اگر دامی هم وارد چادر محل زندگی شود کاملا طبیعی می باشد و کلاس درس هم گاهی از این موضوع مستثنا نیست. ای کاش نیت واقعی خود را از این سیاه نمایی شفاف می گفتی هرچند این گزارش بیانگر دل پر از آلایشی است. ما عشایر دل برای حمایت دل بی آلایش می خواهیم و ما را ساده فرض نکنید
اهوازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
4
2
این است دولت عدالت محور....
سید بهرام میرفضلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
2
15
خوز نیوز عزیز و گزارشگر محترم سرکار خانم زینب حغفر زاده
مشاهده ، مطالعه و شنیدنه ، مواجه ی هر همنوعی با سختی ها و رنج های زندگی قطعا اسباب اندوه و ناراحتی را برای هر انسانی فراهم می آورد به ویژه اینکه آن همنوع یک هموطن و هم استانی باشد آنهم از میان عشایر عزیز که به فرموده معمار کبیر انقلاب ، عشایر ذخایر انقلابند .

اما آنچه که باعــث شد بنده حقیر این مطلب را نوشته و خدمتتان ارسال نمایم ، رویکرد به کار گرفته شده در تهیه و نشر گزارش است که صرفا توصیف مشکل را مد نظر داشته و از تبیین و ارایه راهکار پرهیز نموده است .
بماند که در توصیف نیز محدود عمل شده و صرفا به انعکاس نظرات گزارشگر و مدیران در سه سطح ملی ، استانی و منطقه ای پرداخته شده و ردی از نظرات دانش آموزان عزیز و معلمین سختکوش و ایثارگر مدارس عشایری به عنوان عناصر پیشانی در رویارویی با مشکلات این نوع از مدارس پرداخته نشده است !

مطلب دیگری را که باید بنده بعنوان معلمی که دارای سلیقه و گرایش سیاسی متفاوت از آقای تقی زاده اما با در نظر گرفتن انصاف به عرض شما و مخاطبان محترم برسانم این نکته است که در یک شرایط جالب توجه ، یک مدیر پیدا شده که بدون لفاظی که ناشی از سرشت معلمی ایشان است با واقع بینی و قبل از دیگران خود به طرح مشکلات و آسیبهای حوزه کاری اش میپردازد اما شما در متن گزارش همان مطالب را بعنوان کشفیات خود و حتی عکس نظرات تقی زاده در قالب تیترهای درون متن و یا متن گزارش انعکاس داده اید!!!!

به نمونه هایی از متن گزارش خود توجه بفرمایید:
...نکته قابل ذکر دیگر را صحبت های مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان درحالی بیان می شود که تا حرف از مدارس عشایری به میان می آید مسئولان به هوشمندسازی و رایانه هایی که قرار است دراختیار مدارس عشایری قراربگیرد اشاره می کنند، مدارسی که در آن گاه حتی سقفی هم بالای سر دانش آموز نیست... ...تقی زاده در پاسخ به این مسئله عنوان می کند: الان شرایط مالی خوبی نداریم و هوشمندسازی نیز جزو اولویت های ما نیست؛ دربرخی جاها اگر حتی بتوانیم نیمکت دانش آموزان را تامین کنیم کار مهمی کرده ایم... ...تقی زاده دررابطه با مدارسی که در آن ها کودکان دبستانی در آغل و درکنار چارپایان درس می خوانند می گوید: این شرایطی است که وجوددارد و مدارس عشایری نیاز به اعتبارات بیشتری دارد؛ همین امسال اعتباری که برای مدارس عشایری درنظرگرفته شد ..... اما با این وجود، مشکلات زیاد است و ما درحد توان خود کارهایی می کنیم...
در پایان ضمن پذیرش وجود مشکل در بخش های مختلف اجرایی استان از جمله آموزش و پرورش از اهتمام مصروف داشته شما و همکارانتان تشکر نموده و درخواست انعکاس همه جانبه و همراه با ریشه یابی و معرفی راهکارها را از محضرتان خواستارم .
عشایر زاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
2
8
سلام اگر انسانیت رو در نظر بگیریم شما در حق مسئولین عشایر که با جان دل به گفته همه مسئولین کلان استانی در حال تلاش و زحمت هستند حق ناشناسی کردید. منتها چشم بصیرت می خواهد که خداوند به هر کسی نمی دهد...
سلام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
2
6
عزیزان آیا جناب آقای تقی زاده و قنبری میتوانند مشکلات صدساله مدارس عشایری را یک شب حل کنند ؟وبه نقطه ایده آل برسانند باید انصاف داشت .من خود معلم عشایری هستم واز موقعی که برادر قنبری در این سمت قرار گرفت به یاد بهمن بیگی افتادم .قنبری منبع انرژی وانگیز واخلاق وبرنامه است قنبری ازجنس همین دانش آموزان عشایروزجر کشیده است قنبری با مغز وپوست واستخوان این مردم آشناست است ودر زمان آقای قنبری خدمات خوبی در مدارس بعمل آمدمن به نوبه خودم چون دیدم ولمس کردم از وی تشکر می کنم .خدا قوت ای ابرمرد تاریخ
ابوعدنان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
0
0
آقا جان شما چرا نیمه خالی را نظاره می کنید.
ما از خدامونه که کلاسمان در دامان طبیعت برگزارشود .درسهایمان با جامعه وبه درد جامعه بخورد .مثل همان برادری که فرمودند نوع نگاه شما به عشایرقدیمی است،لطفا نگاهتان را به روز کنید.
مهم تر از این ،این گزارش اهمیت وجایگاه حقوق حیوانات را در کشورمان هوبدا می سازد .لطفا بدبین نباشیم!! والله بخدا
سلام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
0
0
چرا همکاران اداره عشایر ازیک گزارش اینقدر برآشفته شدند .آموزش وپرورش عشایر رانمی توان باشعار وکارها ی احساسی ومن درآوردی اداره کرد.تخصص واطلاع از رویکردهای علمی آموزشی وتربیتی وهمچنین شناخت کافی مبتنی برتحقق وپژوهش است که می تواند دانش آموزان عشایر را مطابق اهداف نظام تعلیم وتربیت رشد وارتقا ببخشد کسانی که درحال حاضر مسوولیت اداره وسازماندهی رادارند سالهاست که دراین اداره مشغول هستند ودرتصمیم گیری دخالت مستقیم داشتند مانند اداره کل خوزستان که دررده های آخر جدول کیفیت آموزشی کشور است اداره عشایر وعملکرد آنها نیز در رده های آخر استان خوزستان است .جدول آماری رانگاه کنید .درنتیجه اداره عشایر جز آخرین رده های کشور است.تجدید نظر در فرایند مدیریت .تجدیدنظر درساختار مدیریت تجدید نظر در ساماندهی .تجدیدنظر درنگرش نسبت به تعلیم وتربیت دانش آموزان عشایری .توجه ویژه به معلمین عشایر.همرا ه نمودن شیوه های آموزشی باشیوه زندگی عشایری و.....از راهکارهها می باشد. باتمام وجود به هموطنان عشایری خودم افتخار می کنم وبه معلمین آنهاسلم میدهم
بهزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
0
0
کاشکی یه تصویری هم ازمدارس حاشیه ای همین شهر اهواز ارائه می دادید ماهنوز در زمینه سخت افزاری درمدارس بامشکلات زیادی مواجه هستیم .
نبایستی انتظار داشت نظام آموزش وپرورش ما متحول شود
ماهور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
0
0
حالا مثلا کلاس مجهز هم براشون مهیا شد،بعدش چی ؟ اینها هم به سرنوشت چند میلیون بیکار و بی آینده تبدیل میشن. کلی مدرک بدون استفاده رو دست خود و خانوادشون میمونه. به نظر من بهتره از همین الان درس و مشق رو بزارن کنار و برن دنبال همون گله داری شاید در اینده براشون بهتر باشه!!!!!!!!!!!!
ADAMAYAHI
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
0
ما باید به فکر نیمکت و صندلی دانش اموزان عشایر باشیم نه وشمند سازی مدارس عشایری خیلی متاسفم
یک معلم عشایر
|
UNITED STATES
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
0
0
باسلام

من فکر میکنم تلاش های آقای قنبری و حمایت های آقای تقی زاده باعث شده که حداقل خیلی از مسولین محترم که دم از یاری محرومین می زنند بفهمند عمق فاجعه در مدارس عشایری تا کجاست. این جایی بسی خوشحالی ست که مسولین ما بفهمند چنین افرادی با این گونه زیست و امکانات محدود هم در جامعه زندگی می کنند و حق برخورداری از امکانات رفاهی برای خود و فرزندانشان را دارند.
:
:
:
آخرین اخبار