تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۸۰۳۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به بهانه روز هوای پاک در خوزستان؛
مردم امسال هم باید آتش سوزی مزارع نیشکر را تحمل کنند / شاید سال بعد
خوزنیوز: روز هوای پاک، امسال در حالی در خوزستان برگزار می شود که مردم خوزستان با آلودگی های زیست محیطی از سوی شرکت های بزرگی صنعتی از قبیل صنایع نفتی و فولادی دست و پنجه نرم می کنند. یکی دیگر از این شرکت های شرکت های نیشکری هستند که در طول مدت برداشت مجبورند مقداری از باقیمانده مزارع را آتش زده که باعث ایجاد دوده و خاکستر شده و برخی شهروندان خوزستان را به زحمت می اندازد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان درباره آتش سوزی هایی که در مزارع نیشکر انجام می شود گفت: راه حل هایی برای جلوگیری از آتش زدن مزارع نیشکر پس از برداشت مطرح شده که عملی شدن آن ها ممکن است به امسال نرسد.

احمدرضا لاهیجان زاده در گفت و گو با خبرنگار خوزنیوز اظهارداشت: این مسئله به طور جدی در حال پیگیری است تا به راه حل قطعی دست پیدا کنیم و درحال حاضر مرتبا در جلسات، این موضوع را با مسئولین شرکت های کشت و صنعت  نیشکر دنبال می کنیم.


وی افزود: یکی از راه حل هایی که پیشنهاد شده این است که از کاکله نیشکر برای تولید علوفه استفاده شود. هم چنین این ماده می تواند به عنوان سوخت یا انرژی مورد استفاده قرارگیرد.

مدیر حفاظت محیط زیست خوزستان تاکیدکرد: برای آن که کاکله نیشکر به هرطریقی مورد استفاده قرار گیرد، باید ابتدا ابزاری برای جمع آوری آن تعبیه شود.

لاهیجان زاده افزود: بنا داریم استفاده از کاکله را به عنوان علوفه به طور جدی تری پیگیری کنیم و در این زمینه قراراست با اموردام جهادکشاورزی هماهنگی هایی انجام دهیم.

وی با بیان این که ممکن است عملی شدن این طرح ها تا سه ماه آینده و پایان آتش سوزی مزارع نیشکر به طول بیانجامد گفت: حتی اگر برای سال آینده درزمینه ممانعت از آتش زدن مزارع کاری انجام دهیم، این اقدام مثبت به شمار می آید.

به گزارش خوزنیوز، آتش زدن مزارع نیشکر پس از پایان برداشت و به منظور ازبین بردن بقایای محصول در زمین، هرساله مشکلات عدیده ای را برای مردم خوزستان به وجود می آورد که هنوز درعمل جایگزینی برای آن وجود ندارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Puerto Rico
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
0
0
گردوخاک و آلودگی هوا و آب کم بود تفاله های نیشکر هم اضافه شد.
:
:
:
آخرین اخبار