تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۸۰۳۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اتمام بیش از 90 درصد عملیات نگهداری و تعمیرات در شبکه های آبیاری کارون بزرگ
مدیرعامل شرکت بهره‌برداري از شبكه‌هاي آبياري کارون بزرگ(گتوند)، از اتمام بیش از 90 درصد عملیات نگهداری و تعمیرات در شبکه های آبیاری زیر پوشش این شرکت خبر داد.


"مسعود صادقی" اهم این عملیات را شامل لایروبی بیش از 200 کیلومتر کانالها و زهکش ها ، 350 متر مکعب بتن ریزی ، 20 هزار متر مکعب شن ریزی و تعمیر سیفون شبکه میاناب شوشتر در محور پر تردد اهواز – شوشتر عنوان کرد و افزود: بیش از 90 درصد از آیتم های عملیات نگهداری و تعمیرات در شبکه های آبیاری تحت پوشش شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری کارون بزرگ قبل از پایان سال جاری به اتمام رسید.
وی درخصوص اقدامات ایمنی و هشداردهنده در مسیر کانالها و شبکه های آبیاری زیر پوشش اضافه کرد: در این خصوص 130 عدد تابلوی علائم هشدار دهنده و 800 متر گاردریل در نقاط حادثه خیز نصب شده است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداري از شبكه‌هاي آبياري کارون بزرگ(گتوند) با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون سیل بندهای گتوند و منطقه بردلای عقیلی به منظور حصول اطمینان از صحت عملکرد در زمان وقوع سیلاب ترمیم و بازسازی شده است، تصریح کرد: تعمیر اساسی، سند بلاست و رنگ آمیزی دریچه های آبیاری کانال دیمچه شرقی ، اورهال یک دستگاه الکتروموتور kw510 و پمپ مربوطه و سیم پیچی ترانس KVA2000 در ایستگاه آبگیر پمپاژ ویس از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت بوده است.
صادقی همچنین از تعمیر اساسی چهار دستگاه الکتروپمپ ایستگاه پمپاژ زهکش شبکه آبیاری منطقه سلامات، سه دستگاه الکتروپمپ ایستگاه پمپاژ گتوند، تعمیر و بازسازی خط پلی اتیلن انتقال اصلی آب در سه نقطه شبکه شرق گرگر خبر داد و افزود: این اقدامات به منظور پایداری تأمین آب زمینهای کشاورزی شبکه های آبیاری گتوند، عقیلی، دیمچه، میاناب شوشتر، شمال شرق اهواز و شبکه تحت فشار شرق گرگر صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداري از شبكه‌هاي آبياري کارون بزرگ(گتوند) اظهار کرد: عملیات نگهداری و تعمیرات در شبکه های آبیاری زیر پوشش این شرکت افزون بر 8 میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.
وی با قدردانی از مساعدت و حمایت معاونت حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: این شرکت طی این مدت توانسته به تعهدات تأمین آب بیش از 80 هزار هکتار زمینهای کشاورزی زیرپوشش حوزه مدیریت خود عمل نموده و به منظور بهبود عملکرد سازه ها، تأسیسات و تجهیزات آبیاری و همچنین بالا بردن میزان رضایتمندی مشترکان در سال آینده برنامه دقیق و مدونی تدوین کرده است.
شرکت بهره‌برداري از شبكه‌هاي آبياري کارون بزرگ(گتوند) مناطق عقیلی، گتوند، دیمچه، میاناب شوشتر، شرق رودخانه گرگر و شمال شرق اهواز را به وسعتی حدود یکصد هزار هکتار زیر پوشش دارد.

:
:
:
آخرین اخبار