تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۸۰۳۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جاده‌ای که با خاک لکه‌گیری می‌شود؛
مسیر شادگان به گرگر در انتظار جاده استاندارد
بحث راه و توجه به حمل و نقل جاده‌ای به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم در توسعه محسوب می‌شود که متاسفانه روستاهای «دهستان بوزی» بخش مرکزی شادگان از این قاعده مستثنی شده‌اند.

مسیر شادگان به گرگر که در آن مسیر دهستان بوزی وجود دارد دهستانی که نزدیک به 20 روستا زیرمجموعه آن بوده بنا به دلایلی از محروم‌ترین دهستان‌های این شهرستان است.

کم‌توجهی برخی مسئولان یا مردم، نبودن کار و خشکسالی و از بین رفتن زمین‌های زراعی یا بی‌همتی، کوچ کردن مردم به شهرها و یا... به هر حال شاید هر کدام سهمی در این عقب‌ماندگی دارند.

اتصال مسیر این جاده تا به جاده شهرستان رامشیر و وجود کارخانجات و مرغداری‌های زیاد این جاده، همیشه و همیشه میهمان ماشین‌های سنگین باری بوده و مورد این همه کم‌لطفی و نامهربانی قرار گرفته است.

آسفالت این مسیر از بین رفته و جاده پر از چاله و دست انداز شده که تصادفات زیادی هم در این جاده صورت می‌گیرد، چاله‌های این جاده هم قطعا نقش به‌سزایی در این تصادفات و مرگ‌و‌میر ناشی از این حوادث در جاده داشته است.

به راستی مسئولان چه زمان به فکر روکش آسفالت این جاده خواهند افتاد و شوراهای این روستاها تا چه حد پیگیر این قضیه هستند؟

این جاده چند سال پیش یک بار لکه‌گیری شد اما با لکه‌گیری صرف، کار آن درست نشده بلکه بدتر هم شده است.

* جاده با خاکریزی اهالی لکه‌گیری شده است

دهیار روستای گاهن شوامل با اشاره به مشکل آسفالت مسیر شهرستان به گرگر اظهار داشت: آسفالت این مسیر کاملا فرسوده و از بین رفته و غیرقابل استفاده شده است.

عبدالخالق آلبوغبیش عنوان کرد: این وضعیت موجب سلب آسایش و اعتراضات پی در پی اهالی شده است.

وی در ادامه به قدمت 20 ساله آسفالت این مسیر اشاره کرد و گفت: این جاده ارتباطی یکی از جاده‌های پرتردد است که از شادگان به رامشیر وصل شده اما متاسفانه مسئولان مربوطه حتی حاضر به لکه‌گیری آن مسیر نیستند.

دهیار روستای گاهن شوامل اضافه کرد: در همین راستا اهالی این روستا مجبور شده‌اند این مسیر را با خاکریزی لکه‌گیری کنند که واقعا جای تاسف است.

آلبوغبیش با اشاره به خرابی تمام رینگ‌های خودروهای در حال تردد در این مسیر ادامه داد: اگر اعتبارات درست و حسابی به روستاهای شهرستان داده شود مشکلات زودتر حل خواهد شد.

*د ر بارندگی‌ها نمی‌توانیم به مدرسه برویم

یکی دیگر از اهالی این روستا اظهار داشت: در مواقع بارش باران ارتباط بین روستاها قطع می‌شود و حتی دانش آموزان نمی‌توانند به مدرسه بروند.

منصور کعب‌خیری افزود: آسفالت جاده ارتباطی شادگان به گرگر به 20 سال گذشته می‌رسد و وضعیت راه ارتباطی مابین روستانشینان غیراستاندارد، و همین امور، تردد این مسیر به مرکز شهر را اسفناک کرده است.

تاکنون اقدامات چشمگیری در راستای محرومیت‌زدایی بسیاری از مناطق محروم کشورمان انجام گرفته اما با توجه به عمق محرومیت‌ها هنوز تعداد زیادی از روستاهای شهرستان شادگان در محرومیت به سر می‌برند و تا رسیدن به نقطه مطلوب و آسایش راه زیادی دارند.
مرجع / فـارس
برچسب ها: شادگان ، گرگر
:
:
:
آخرین اخبار