تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۸۰۴۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ظهر امروز؛
بناهای مزاحم عرصه سازه‌های آبی شوشتر تخریب شد
با هماهنگی پایگاه جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر، بناهای مزاحم عرصه آبشارهای شوشتر تخریب شد.

پس از دو سال منازل و مغازه‌های موجود در عرصه درجه‌ یک سازه‌های آبی تاریخی شوشتر به‌صورت فنی و کاملاً علمی تخریب شد.

مدیر پایگاه جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر در این زمینه اظهار داشت: املاکی که از سال‌های پیش از سوی سازمان میراث فرهنگی خوزستان با اختصاص اعتبار تملک شده بود امروز تخریب شد تا عرصه سازه‌های آبی شوشتر رهاسازی شود.

بیژن حیدری‌زاده با اشاره به اینکه این املاک از سوی میراث فرهنگی تملک شده است، افزود: برای سبک‌سازی عرصه این آثار تاریخی لازم است که این اتفاق رخ دهد و به این دلیل تخریب‌ها در این بخش آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه تخریب‌ها در این بخش کاملاً علمی انجام می‌شود، گفت: قرار نیست در این تخریب‌ها از دستگاه‌های تخریب و راه‌سازی استفاده شود، بلکه همه تخریب‌ها با دست و نفر انجام می‌شود تا تنشی به سازه‌های زیرزمینی موجود وارد نشود.

مدیر پایگاه جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام ‌شده در بخش زمین‌شناسی مشخص شد که بناهای ساخته‌شده بر روی یک‌لایه سازندی هستند و به دلیل یک تکه بودن این سازه اتفاقی برای آثار رخ نمی‌دهد و تخریب‌ها را با سرعت انجام خواهیم داد.

این مسئول تاکید کرد: همه تلاش‌ها در راستای تسریع در رسیدگی به وضعیت سازه‌های آبی تاریخی شوشتر انجام می‌شود تا در ایام نوروز سیما و منظر بهتری را از این آثار ثبت جهانی شده به نمایش بگذاریم.

منازل تخریب‌شده در عرصه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر از سال 1389 تملک شده بودند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار