تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۸۰۴۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عملکرد هافبک مد نظر درخشان؛
پرسپولیس به دنبال شوکتِ ازبکستانی
پرسپولیس قصد دارد برای بالابردن قدرت تیمی خود ادامه فصل و بازیهای آسیایی هافبک تهاجمی اسبق بنیادکار ازبکستان را جذب کند.
حمید درخشان سرمربی پرسپولیس از کیفیت کار شوکت سلام‌اف ازبک خوشش آمده و قصد دارد این بازیکن را جذب کند. بازیکن30 ساله و 174 سانتی متری که شاید باید در امور دفاعی دست پرسپولیسی ها را بگیرد. با این حال سوابق این ملی پوش سابق ازبکستان نشان می‌دهد که شوکت اصولا هافبکی کاملا رو به جلو با خاصیت‌های هجومی است.

پرسپولیس به دنبال شوکتِ ازبکستانی

شوکت در مسابقات انتخابی جام ملت‌های آسیا چندان شانسی برای بازی در تیم ملی کشورش پیدا نکرد و میرجلال کاسیموف سرمربی ازبک‌ها در گروهی که با امارات، ویتنام و هنگ کنگ می جنگیدند یک بار به هافبک مدنظر قرمزها 16 دقیقه میدان داد.

سلام‌اف در شرایطی که بازی‌های تیم ملی کشورش برابر ویتنام (رفت و برگشت) و امارات (رفت و برگشت) را از روی سکوی تماشاگران نگاه کرد در دیدار مقابل هنگ کنگ وارد لیست 22 نفره ازبکستان شد. در نهایت هم میرجلال تصمیم گرفت در تقابل با این حریف شوکت را در دقیقه 74 به جای جمشید اسکندراف وارد زمین کند.

با این حال هافبک مد نظر حمید درخشان در کارنامه اش 11 بازی ملی به ثبت رسیده با یک گل که در پیروزی 0-9 ازبکستان برابر چین تایپه وارد دروازه حریف بی دفاع ازبک‌ها شده است.

استارت از بخارا

شوکت سلام‌اف فوتبال حرفه ای را در زادگاهش با تیم بخارا آغاز کرد. حضور در لیگ برتر ازبکستان طی سالهای 2001 تا 2006 با این تیم سبب شد تا توانایی هایش به چشم متولیان باشگاه بزرگ خروفچی بیاید. این طوری شد که در سال 2007 فصلی تازه از فوتبالش را در یکی از قطب های فوتبال ازبکستان آغاز کرد. جالب اینکه همزمان با ورود او به این باشگاه نام خروفچی به بنیادکار تغییر کرد.

دوران پرافتخار با بنیادکار

شوکت در سالهای 2008، 2009 و 2011 با بنیادکار که اوج گرفته بود قهرمان ازبکستان شد. جالب اینکه بهترین کارنامه او در اولین سال پوشیدن پیراهن بنیادکار به ثبت رسید. سلام اف سال 2007 وقتی به بنیادکار پیوست در 24 بازی وارد ترکیب اصلی تیمش شد و 8 گل زد تا آغازی رویایی با تیم سرشناس تاشکند داشته باشد.

9 ماه گذشت

از آخرین گلی که شوکت سلام‌اف به ثمر رسانده 9 ماه می گذرد؛ این هافبک تهاجمی آخرین بار 30 فروردین سال جاری برای شاختار در لیگ برتر قزاقستان به اوردوباسی گل زد.
شوکت پیش از این برای تیمش دو گل دیگر هم زده بود؛ شنبه 9 فروردین یعنی 9 ماه و 21 روز قبل در دیدر با تاراز 2 گل(53و68) زد تا عامل اصلی پیروزی 5-1 شاختار لقب بگیرد.

پرسپولیس به دنبال شوکتِ ازبکستانی

شوکت آخرین بار یکشنبه 23 شهریور سال 93 برابر آکتوب به میدان آمد تا 51 دقیقه برای شاختار بازی کند. جالب اینکه جانشین او فینوچنکو در دقیقه 91 برای شاختار گل زد تا این تیم شکست را با تساوی 1-1 معاوضه کند.

به هر صورت باید دید بازیکنی که تجربه انجام 306 بازی در لیگ های ازبکستان و قزاقستان را دارد در اردوی قرمزها چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد و به دردر پازل تاکتیکی حمید درخشان در ادامه فصل و در آسیا خواهد خورد یا نه؟

جدول عملکرد شوکت سلام‌اف در دوران فوتبال حرفه‌ای

 برای دیدن سایز اصلی روی جدول کلیک کنید
:
:
:
آخرین اخبار