تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۸۰۵۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساخت کتابخانه مرکزی آبادان با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند قول مساعدت جهت خرید منابع مورد نیاز کتابخانه‌های شهرستان آبادان و خرمشهر را داد.

حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان عصر امروز با عبدالله کعبی قائم‌مقام سازمان منطقه آزاد اروند دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار عبدالله کعبی اظهار کرد: منابع غنی و پربار کتابخانه‌ها باعث افزایش سرانه مطالعه مفید در شهرستان خواهد بود و ما تمام سعی و تلاش خود را خواهیم کرد تا بتوانیم به حوزه فرهنگ به‌ویژه کتاب و کتابخوانی خدمتی کرده باشیم.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه قول مساعدت جهت تأمین منابع مورد نیاز کتابخانه‌های شهرستان‌های آبادان و خرمشهر را داد و گفت: پیگیری ویژه‌ای جهت تأمین منابع کتاب با توجه به حوزه غنی قومی و فرهنگی این شهرستان‌ها خواهیم داشت.

آبادان در سرانه زیربنای کتابخانه‌ای محروم است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: آبادان در سرانه زیربنای کتابخانه‌ای در سطح استان محروم است.

حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر در دیدار با مسئولان منطقه آزاد اروند در مورد فرهنگ کتاب و کتابخوانی نکاتی را بیان کرد و اظهار داشت: ما باید به عنوان متولی بحث کتاب و کتابخانه‌های عمومی بتوانیم منابع مورد نیاز تمام گروه‌های سنی مطالعاتی را تأمین کنیم و در این راستا به کمک و همفکری همه دستگاه‌های فرهنگی نیازمندیم.

وی به همفکری همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی جهت اعتلای دو شهر آبادان و خرمشهر در بحث کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: همکاری دستگاه‌ها باعث ایجاد بستر مناسب فرهنگی در امر کتاب و کتابخوانی خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در ادامه گفت: شهرستان آبادان با دارا بودن 5 هزار و 645 مترمربع زیر بنای کتابخانه‌ای به ازای هر 100 نفر آبادانی 2.08 مترمربع فضا داراست و نه تنها از سرانه استان که 2.13 مترمربع بوده پائین‌تر است بلکه از چشم‌انداز افق 1404 (20 هزار و 476 مترمربع) نیز در موقعیت بازمانده‌تر و محروم‌تری از سایر شهرستان‌ها قرار دارد.

سپهر در پایان افزود: با توجه به محرومیت شهرستان آبادان و اروندکنار از کتابخانه‌ای مجهز و بزرگ که بتوان نیاز مطالعاتی همه مردم شهرستان را برآورده کنیم، نیاز به ساخت کتابخانه مرکزی در شهرستان آبادان احساس می‌شد که این امر با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند و قول مساعد قائم مقام این سازمان اجرایی خواهد شد و نیاز به عزم جدی مسئولان شهرستان در رسیدن به این امر است.

راه‌اندازی کتابخانه‌های کوچک در مساجد آبادان

امام جمعه آبادان خواستار راه‌اندازی کتابخانه‌های کوچک در مساجد این شهرستان شد.

امام جمعه شهرستان آبادان اظهار کرد: با توجه به شعار امسال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، که توسط رهبر انقلاب نامگذاری شده است و دغدغه ایشان در باب کتاب و کتابخوانی و اهمیت مطالعه، می‌طلبد که در همه مساجد شهرستان با توجه به نیاز مطالعاتی آنها یک کتابخانه کوچک راه‌اندازی شود.

وی افزود: همه مردم در همه سطوح به کتاب و مطالعه نیاز دارند و نباید خود را از مطالعه بی‌نیاز احساس کنند و در این میان سهم تلاش و کوشش ادارات فرهنگی به مراتب بیشتر از بقیه ادارات در شهرستان‌ها و استان‌ها‌ست.

امام جمعه آبادان گفت: ستاد نماز جمعه شهرستان آبادان آمادگی دارد تا هرگونه کمکی در زمینه ارتقای سطح مطالعه در شهرستان را با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان انجام دهد.

مدیر کل کتابخانه‌های استان خوزستان نیز در این دیدار با توجه به ضرورت خدمت رسانی به حوزه فرهنگ در سطح استان و شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه از هرگونه اقدامی در جهت پیشبرد اهداف فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کوتاهی نخواهیم کرد.

سپهر در پایان به نقش کتاب و منابع موثر در افزایش سطح مطالعه در شهرستان اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم منابع کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبادان را تقویت و به‌روزرسانی کنیم.

ساخت کتابخانه مرکزی آبادان با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند

فرماندار ویژه آبادان گفت: پیگیری ویژه‌ای جهت ساخت کتابخانه مرکزی در این شهرستان با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند خواهیم کرد.

شهبازی اظهار کرد: پیگیری ویژه‌ای جهت ساخت کتابخانه مرکزی در شهرستان آبادان با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند خواهیم کرد و تمام تلاش خود و مجموعه فرمانداری را در ارتقای شاخص‌های مطالعه و زیر بنا را در سطح شهرستان به کار خواهیم گرفت.

وی افزود: پرداخت سهم نیم درصد درآمد شهرداری‌ها را در شهرستان آبادان طبق روال گذشته با قوت و پیگیری جدی پرداخت خواهیم کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان نیز ضمن ابراز تشکر از حمایت فرماندار آبادان در ساخت کتابخانه مرکزی این شهرستان و قول مساعد وی جهت تامین منابع مالی ساخت کتابخانه اظهار کرد: پیشرفت فرهنگ یک استان به مشارکت و همیاری مدیران و شهرداران زحمتکش استان وابسته است.

سپهر افزود: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در راستای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری و اهداف پیش‌بینی شده سند چشم‌انداز تلاش می‌کند.
:
:
:
آخرین اخبار