تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۸۰۶۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
واکنش نمایندگان‌کنگره به سخنان اوباما درباره ایران
نمایندگان هر دو حزب کنگره آمریکا واکنش‌های گسترده‌ای به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر تهدید به وتوی تحریم‌ها داشتند.

نمایندگان کنگره آمریکا لحظات کوتاهی پس از اتمام سخنرانی سالانه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا واکنش‌های گسترده‌ای به اظهارات وی نشان دادند.

* اولین بیانیه را «اد رویس»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان صادر کرد. وی در این بیانیه خواستار همکاری رئیس جمهوری آمریکا با کنگره برای تشدید فشارهای اقتصادی علیه تهران شد.

آقای رویس در این بیانیه، با بیان اینکه رئیس‌جمهور گزینه‌های غلطی را درباره ایران ارائه کرده است، گفت: «ما می‌توانیم مذاکره کنیم و فشار اقتصادی را افزایش دهیم.»

وی در ادامه نوشت: «فشار اقتصادی تنها عاملی بود که رژیم ایران را پای میز مذاکره نگاه داشت. رئیس‌جمهور به جای حذف آنچه کارآمد بوده است باید با کنگره برای افزایش فشار مذاکراتی بر ایران همکاری کند.

باراک اوباما در ششمین سخنرانی سالانه در کنگره بار دیگر تهدید کرد هر گونه طرح تحریم علیه ایران را وتو خواهد کرد.

* سناتور دیان فاینشتاین، سناتور دموکرات کالیفرنیا در بیانیه‌ای از سخنان رئیس‌جمهور امریکا استقبال کرد.

وی در این بیانیه نوشت: «من شدیداً از درخواست رئیس‌جمهور از کنگره برای خودداری از وضع تحریم‌های اضافی علیه ایران حمایت می‌کنم.»

فاینشتاین افزود: «تحریم‌های جدید، ناقض توافق موقت است و مذاکرات را به شکست می‌کشاند.»

* از طرف دیگر، «چاک شامر»، سناتور ارشد دموکرات در گفت‌گو با سی‌ان‌ان گفت نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه در حال رایزنی برای بررسی درخواست رئیس‌جمهور و تعویق طرح تحریم‌ها تا ماه مارس هستند.

*جانی ارنست، نماینده جمهوری‌خواه کنگره هم در مخالفت با اظهارات اوباما گفت «کنگره برای مقابله با آرمان‌های هسته‌ای ایران تلاش خواهد کرد.»
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار