تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۸۰۶۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ناجی سواری، عضو شورای شهر اهواز:
اینکه قشر مرفه ای از جامعه اقدام به تصرف زمین در حاشیه شهر کرده مورد تایید شورا نیست
اینکه قشر مرفهی از جامعه بر خلاف آنچه که در ظاهر به نظر می رسد، اقدام به تصرف زمین های حاشیه شهر کرده و با تهدید عوامل اجرایی شهرداری و هنجارشکنی ساخت و ساز کرده و خود را مالک بدانند مسئله ای نیست که مورد تائید شورای شهر باشد و از مقابله و برخورد شهرداری با این گونه مسائل دفاع می کنیم.
نائب رئیس شورای شهر اهواز گفت: تصرف غیر قانونی املاک و فضای سبز منجر به افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز در اهواز شده است. 

ناجی سواری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی کلانشهر اهواز اظهار کرد: به قتل رسیدن پرسنل اجرائیات شهرداری در حین انجام وظیفه، اتفاقی بسیار ناگوار و متاثر کننده است و به شخصه عقیده دارم تخریب یک دیوار بلوکی ارزش جان یک انسان را نداشته است اما اینکه شهردار کلانشهر اهواز و مدیر یک منطقه را آماج جملات و گفتار مبتنی بر کدورت و با هدف ضربه زدن و تضعیف این افراد، نیز عمل درستی نیست.

ناجی سواری عضو شورای شهر اهواز

وی با اشاره به بررسی حادثه قتل کارگر اجرائیات شهرداری منطقه شش اهواز عنوان کرد: دو روز پس از بروز این حادثه، حجت الاسلام و المسلمین سعادت نیا رئیس شورای شهر اهواز و من این موضوع را بررسی کردیم. قرارداد پیمانکار اجرائیات شهرداری که موسسه حافظان صادق است در زمان شهردار پیشین شهر اهواز منعقد شده و در یکی از بندهای این قرارداد صراحتا مسئولیت هرگونه اتفاقی در حین انجام فعالیت به عهده پیمانکار گذاشته شده است.

نائب رئیس شورای شهر اهواز افزود: تصرف غیر قانونی املاک و فضای سبز منجر به افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز در اهواز شده که اجرائیات شهرداری وظیفه دارد از تصرفات و ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری و با این پدیده مقابله کند و به طور کلی فلسفه وجودی واحد اجرائیات شهرداری همین است.
سواری با بیان اینکه مسئولان در سراسر استان باید اهتمامی ویژه برای مرتفع کردن این معضل داشته باشند، گفت: تصرفات غیر قانونی منحصر به شهر اهواز نیست بلکه در سراسر استان با این مشکل مواجه هستیم؛ بنابراین ضرورت دارد مسئولان به طور جدی به دنبال راهکار مرتفع کردن این معضل باشند تا شاهد قتل یک انسان به خاطر یک دیوار بلوکی نباشیم.
عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: دلیل وجود اسلحه در برخی منازل حاشیه شهر چیست؟ ما نیازمند ایجاد ساز و کارهای امنیتی و قانونی هستیم تا سلاح گرم به همین سادگی در اختیار افراد نباشد.
وی در خصوص اظهارات یکی از اعضای شورای شهر پیرامون این موضوع گفت: تعداد انگشت شماری از اعضای شورای شهر که از جاهای دیگر تحریک می شوند با اظهارات مبتنی بر احساسات و کدورت، زمینه ساز ایجاد تنش در شورای شهر می شوند و اگرچه شورای چهارم شهر اهواز در مدت فعالیت خود اقدامات قابل قبولی انجام داده است اما چنین جوسازی هایی منجر به تحت الشعاع قرار گرفتن فعالیت های مثبت و سازنده شورای شهر و شهرداری می شود.
سواری اضافه کرد: در هفتاد و یکمین نشست علنی شورای شهر اهواز یکی از اعضا با اتهام زدن به شهردار اهواز و مدیر منطقه شش شهرداری و اعضای شورای شهر، جو نامطلوبی به وجود آورد که هشدار می دهم ادامه این روند راندمان کاری نیروهای اجرایی شهرداری را پائین می آورد، باید از گفتار نشات گرفته از کدورت و لجاجت با مسئولان شهرداری و پرخاشگری بپرهیزیم.
نائب رئیس شورای شهر اهواز با تاکید بر اینکه شورا، نقش هدایت و رهبری شهرداری اهواز را بر عهده دارد، عنوان کرد: اینکه قشر مرفهی از جامعه بر خلاف آنچه که در ظاهر به نظر می رسد، اقدام به تصرف زمین های حاشیه شهر کرده و با تهدید عوامل اجرایی شهرداری و هنجارشکنی ساخت و ساز کرده و خود را مالک بدانند مسئله ای نیست که مورد تائید شورای شهر باشد و از مقابله و برخورد شهرداری با این گونه مسائل دفاع می کنیم.
وی با یادآور شدن حادثه مرگ یک شهروند در اوایل شروع به کار شورای چهارم شهر اهواز اظهار کرد: در اوائل شروع به کار شورای چهارم شهر اهواز در یکی از زمین های چمن مصنوعی متعلق به شهرداری واقع در کیان آباد شاهد برق گرفتگی یک جوان و مرگ وی بودیم، اما برخوردی که اکنون از سوی برخی از اعضا شورای شهر مشاهده می کنیم در آن زمان مشاهده نکردیم و هیچ کس مدیر منطقه دو را آماج حملات و اتهامات خود قرار نداد.
نائب رئیس شورای شهر اهواز خواستار شد: اعضای شورای شهر اهواز پس از گذشت این مدت از شروع فعالیت شورا برای شهروندان شناخته شده اند و گفتار و کردار آنها مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفته است بنابراین از یکایک همکاران خود در شورای شهر اهواز خواستار بر حذر بودن از ایراد سخنرانی های حاشیه ای و متشنج سازی فضای حاکم بر شورا هستم و یادآور می شوم فرصت خدمتی را که شهروندان در اختیار ما قرار داده اند به بازگویی مشکلات و کمبودهای آنها، ضعف های ساختاری و نقاط ضعف موجود در روند خدمات رسانی اختصاص دهیم.

:
:
:
آخرین اخبار